Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 apr 2008 20:56

Smurffie schreef:
MissF schreef:De motor van mijn wederhelft is weer helemaal nagekeken en gemaakt. Als het morgen niet gaat regenen gaan we een tochtje maken.
Hij wilde eerste een nieuwe kopen, maar eigenlijk rijdt hij er toch te weinig op om een dure nieuwe te kopen. Maar lekker met deze doen voorlopig. Ik hou er niet zo erg van, maar één keertje mee achterop is toch wel stoer :)

Woei, cool!

Ik kwam er pas achter dat vriendlief ook een motorrijbewijs heeft

hysterisch-smile :P

Een motor huren is ook een optie. :)

Mijn pappie had vroeger een BMW, zo'n toermotor. Ondanks dat kon hij toch nog een bizarre snelheid maken. :shock:

Een jaar of 3 geleden heeft hij die weggedaan, nu krijgt hij Korteland (misschien ken je dat wel?) af en toe een motor mee. :)

Heerlijk, motorrijden op een mooie zomerdag. :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 apr 2008 20:57

Oh, heerlijk! Ik mis de motor wel..
Zo lekker om samen te toeren, naar Luxemburg, Duitsland,
of gewoon ff naar Zandvoort.

Maar goed, met zo'n kleintje erbij, zou je toch niet zo vaak meer samen gaan toeren.
Of je moet de Maxi Cosi met wat spanbandjes vastmaken... :puh:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 21:01

Haha, dat kun je proberen ;) 't arme kind :)
Mijn man heeft alleen een motor waar je zo ver voorover ligt. En dan lig ik half op hem, als ik achterop zit. En dat vind ik nooit zo fijn.
Want tja, ook qua motoren hebben we een verschillende smaak.
Ik kan kwijlend bij een Harley staan, hij vindt die dingen oerlelijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 apr 2008 21:04

Boekenlezer schreef:Ik zou op grond van mijn rij-ervaring drie tempi kunnen definiëren, drie manier van motorrijden.

1. Meesukkelen
Lijkt me toch best knap, op een weg de aanbevolen snelheid aanhouden met een motor. 8)

2. Lekker vlot
De manier die ik prefereer. :) Op een motor rijd je toch al snel harder dan de maximum-snelheid, denk ik.

3. Extreem.
Doel je hier op het zogenaamde ghost-riden? Dat is zóóó bizar.

Is het niet reformatorisch genoeg om motor te rijden?
:mrgreen:

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat er relatief gezien toch maar een kleine groep motorrijders is.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 apr 2008 21:16

MissF schreef:Haha, dat kun je proberen ;) 't arme kind :)
Mijn man heeft alleen een motor waar je zo ver voorover ligt. En dan lig ik half op hem, als ik achterop zit. En dat vind ik nooit zo fijn.
Want tja, ook qua motoren hebben we een verschillende smaak.
Ik kan kwijlend bij een Harley staan, hij vindt die dingen oerlelijk ;)

Hehe, wat voor motor heeft hij?

Als laatst had hij een Honda X11. Zit je lekker rechtop,
behalve als we lange tijd lekker hard gingen (snelweg oid).
Dan gingen we wel wat meer voorover liggen. Heeft ook geen kuip.

Harley's vind ik ook niets. Naja, als je >50 jaar bent misschien. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 apr 2008 21:44

Dat is mooi, zo'n Ducati!
En met 134 pk kun je veel. Kost alleen wel een aardige duit, 15.800 euro. Daar kun je erg leuk voor rondkijken!

Met zo'n 200 pk op een motorfiets kan er veel. Ik zag vanavond een filmpje over de Suzuki Hayabusa: filmpje.
Over een allesverpletterende acceleratie gesproken: ik vind dit ook allesverpletterend!

Binnenkort lijkt het me wel eens wat om een motor te huren. Dan kan ik eens een ander type uitproberen.
Een Suzuki GSX-R750 lijkt me mooi. Maar een Aprilia RSV1000R lijkt me ook enorm gaaf. (Zie hier)

Een Suzuki Intruder VL1500LC lijkt me ook wel een leuk om uit te proberen. (Zie hier) Dat is weer eens totaal wat anders.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 18 apr 2008 22:30

Boekenlezer schreef:Met zo'n 200 pk op een motorfiets kan er veel. Ik zag vanavond een filmpje over de Suzuki Hayabusa: filmpje
Dusch. 8)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 apr 2008 00:50

André schreef:
Boekenlezer schreef:Met zo'n 200 pk op een motorfiets kan er veel. Ik zag vanavond een filmpje over de Suzuki Hayabusa: filmpje
Dusch. 8)
:mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 apr 2008 10:03

Ik vind die Busa's echt lelijk om te zien.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 apr 2008 17:15

Hmm, heb ik deze posting overschreven! Wat dom van mij! #-o
Nou ja, proberen te reproduceren dan maar.

CaptainCaveman schreef:Lijkt me toch best knap, op een weg de aanbevolen snelheid aanhouden met een motor.

Soms kun je niet anders, omdat je anders tegen de achterkant van je voorligger knalt. ](*,)
Dat bedoel ik dus met meesukkelen. Dat gaat niet echt vrijwillig.

CaptainCaveman schreef:Doel je hier op het zogenaamde ghost-riden? Dat is zóóó bizar.

Naar mijn idee is dat niet wat ik bedoel. (Het is een term waar ik niet zo bekend mee ben. Maar mijn indruk vanuit Google is dat het wat anders is.)
Ik bedoel meer: extreem hard gaan, de coureur uithangen.

CaptainCaveman schreef::mrgreen:

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat er relatief gezien toch maar een kleine groep motorrijders is.

Daar heb je gelijk in, ja.

AikonGirl schreef:Ik vind die Busa's echt lelijk om te zien.

Hmm, ik kan de charmes er wel van zien, al moet ik toegeven dat hij wat aparte uiterlijke kenmerken heeft.

AikonGirl schreef:Harley's vind ik ook niets. Naja, als je >50 jaar bent misschien. :)

Ik kan ze wel waarderen, die Harleys. Alleen zou ik zo eentje niet zo heel gauw zelf kopen. Is wel erg duur!
Maar ik wil er wel eens een huren, om er achter te komen hoe dat nou rijdt. Lijkt me wel stoer.
Mijn favoriete Harley is de Road King, met die drie koplampen voorop en die toerruit. :yum: Kost alleen wel ruim 24.000 euro (nieuw), zo staat mij bij. :(
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 19 apr 2008 21:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 apr 2008 17:48

CaptainCaveman schreef:
Smurffie schreef:
MissF schreef:De motor van mijn wederhelft is weer helemaal nagekeken en gemaakt. Als het morgen niet gaat regenen gaan we een tochtje maken.
Hij wilde eerste een nieuwe kopen, maar eigenlijk rijdt hij er toch te weinig op om een dure nieuwe te kopen. Maar lekker met deze doen voorlopig. Ik hou er niet zo erg van, maar één keertje mee achterop is toch wel stoer :)

Woei, cool!

Ik kwam er pas achter dat vriendlief ook een motorrijbewijs heeft

hysterisch-smile :P

Een motor huren is ook een optie. :)

Mijn pappie had vroeger een BMW, zo'n toermotor. Ondanks dat kon hij toch nog een bizarre snelheid maken. :shock:

Een jaar of 3 geleden heeft hij die weggedaan, nu krijgt hij Korteland (misschien ken je dat wel?) af en toe een motor mee. :)

Heerlijk, motorrijden op een mooie zomerdag. :D

Ja korteland is idd bekend, mijn broer heeft daar zijn moter gekocht.
als ik het goed heb een Suzuku GSX 600 F kan dat?? :roll:
Sinds een maand heeft hij nu een ander, weet alleen het merk niet, maar rijd echt veel beter dan de andere.
Echt lekker k´ga regelmatig ff mee achter op.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 apr 2008 21:09

Boekenlezer schreef:
CaptainCaveman schreef:Lijkt me toch best knap, op een weg de aanbevolen snelheid aanhouden met een motor.

Soms kun je niet anders, omdat je anders tegen de achterkant van je voorligger knalt. ](*,)
Dat bedoel ik dus met meesukkelen. Dat gaat niet echt vrijwillig.

Vandaag heb ik nog een toertocht gemaakt. Uiteraard kom je onderweg van die automobilisten tegen, die in bejaardentempo rijden. 40 km/u waar je 50 mag. Zo eentje had ik op de terugweg ook voor me. Die reed in een Hyundai Atos.
Toen kwam er een T-splitsing met verkeerslichten aan. (Voor ons: een doorgaande weg met een afslag rechtsaf.) Beiden wilden we rechtsaf. Maar ik ga natuurlijk ècht niet achter die opa blijven hangen, hè! :neeschudden:
Hij gaat naar rechts voor de rechter voorsorteerstrook. Ik ga nog heel even rechtdoor, geef even gas, en ga ook naar de rechter voorsorteerstrook als ik aan hem voorbij ben. Zo, nou kon ik eindelijk weer in mijn eigen tempo de bochten nemen! Zo'n inhaalactie is gaaf! :yahoooo: Na de rechterafslag wordt het niet gelijk recht, maar krijg je gelijk een slinger naar links en naar rechts. Da's dikke lol met de motor! :D
Maar als daar de ruimte niet voor is, dan is alle lol helemaal verdwenen. Dan is het niks geen mooie bochten meer! :(

christien schreef:als ik het goed heb een Suzuku GSX 600 F kan dat??

Dat kan heel goed, ja.
Kort geleden is die opgevolgd door de GSX 650 F.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 apr 2008 21:31

Boekenlezer schreef:Naar mijn idee is dat niet wat ik bedoel. (Het is een term waar ik niet zo bekend mee ben. Maar mijn indruk vanuit Google is dat het wat anders is.)
Ik bedoel meer: extreem hard gaan, de coureur uithangen.
Dit filmpje illustreert wel zo'n beetje wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/watch?v=Gx1CkPcI ... re=related

Alleen is de muziek niet echt aan jou besteed, gok ik zomaar. 8) :mrgreen:

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 20 apr 2008 12:36

Ik ben sinds kort ook begonnen met motorrijles. Morgenochtend weer. Is echt supergaaf. En als ik m'n rijbewijs heb. Komt er wel een 2e Buell bij. Mijn man heeft er namelijk al heen, zit ook een HD motorblok onder. Dus het geluid van een Harley, en een stoere motor. Heerlijk
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 20 apr 2008 20:59

Gisteren smidags met mn neef en zn nieuwe duc 848 wezen rijden.
nog even op een terras gezeten en we hebben geruild van motor en teruggereden.
zithouding is haast hetzelfde als de mijne, en je merkt niet dat de motor 150cc minder heeft.
mag hem nog niet harder dan 5 a 6 duizend toeren laten lopen de eerste duizend km.
maar maakten mn zn tween schijnbaar wel genoeg herrie om een paard en wagen te laten kantelen. :?
de vrouw rolde ervanaf nog een wonder dat ze niet onder de kar kwam.
hebben geholpen het spul weer recht te zetten en het paard uit te spannen.
en ik rij altijd langzaam voorbij paarden maar deze was erg schrikachtig.

Terug naar “Algemene Zaken”