een gedachte!!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bandiet
Verkenner
Verkenner

een gedachte!!!!

Berichtdoor bandiet » 09 dec 2003 19:27

Wij mensen zijn eigenlijk dom. Dat concludeerde ik gister toen ik aan het nadenken was over mijn hele leven, en wat ik eigenlijk deed voor God. Ik wil niet aangeven, maar ben best wel benieuwd wie deze gedachte ook wel een heeft. Namelijk: dat wij als trouwe kerkgangers duidelijk weten wat we moeten doen, en hoe we dat moeten doen, en we weten ook wat er gaat gebeuren als we het niet doen. Maar toch doen we het niet, we durven niet voor God te keizen. Ik ben dus benieuwd of ik de enige ben met deze gedachte, of dat er nog wel meer mensen met deze gedachte rondlopen. En waar zou deze gedachte vandaan komen? Ik weet het niet, vandaar mijn vraag. Want het is eigenlijk gewoon heel dom!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 dec 2003 19:37

ik heb eens gehoord dat dit komt doordat we nog niet willen kiezen wie we willen dienen. we kunnen God dienen, maar moeten dan veel dingen laten, maar we kunnen ook de wereld dienen en dan mogen we alles doen. het probleem is dat wij mensen graag een makkelijke weg willen bewandelen. we doen wat mee met de wereld, maar we geven ook wat aandacht aan God. maar God eist ons in de bijbel ergens en ik weet niet waar. zegt Mij heden wie gij dienen zult?

hoevele kiezen zullen niet kiezen voor die makkelijke weg die de wereld ons biedt, maar aan het einde van die weg zal het voor eeuwig knersing der tanden zijn.

wees wijs en kies heden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 dec 2003 23:21

Wij kiezen meestal de makkelijkste weg. Als je kiest tussen God en satan, dan kies je sneller voor satan, omdat dat de weg is van de minste weerstand. Er staat ook in de Bijbel dat christenen verdrukkingen krijgen in deze wereld. Dat kan heel ver gaan. Denk maar aan christenvervolgingen.
Verder denk ik dat in deze keuze een grote rol speelt, dat we allemaal weten wat het is om met de wereld mee te doen. Er is voor ieder wat wils in de wereld. Er is voor iedereen wel een vermaak dat hem/ haar trekt. Wij kennen dit leven, het zit ook in ons hart. We hebben begeertes naar het leven zonder God. Een leven met God kennen we niet. We kunnen ons niet indenken hoe dat is, dus je kiest sneller voor de keus om de satan te dienen.
Maar als je eenmaal gezien hebt hoe het leven met God is (al heb je er maar een klein beetje van ervaren) dan is dat zo geweldig, dat het je nooit los zal laten. Je kunt het verdringen, maar kwijt raak je het niet meer. Dan weet je echt wel diep in je hart, dat een leven met God veel mooier is dan het leven dat je nu leidt, maar toch trap je nog steeds tegen God aan, omdat je zo verstrikt zit in de netten van de duivel en die juist als je iets van God hebt gezien, je nog meer probeert te verleiden.
(Natuurlijk ligt hier ook de keus om je naar God toe te wenden, maar ik belicht nu vooral even de andere kant, die ook mogelijk is en vaak voorkomt)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 dec 2003 23:46

De mens is idd behoorlijk dom, de Bijbel zegt niet voor niets dat er niemand verstandig is en God zoekt.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 10 dec 2003 15:48

johannes1 schreef: maar God eist ons in de bijbel ergens en ik weet niet waar. zegt Mij heden wie gij dienen zult?

Dat staat in Jozua 24, een heel mooi hoofdstuk
Ken uzelf.

Mijn web-log!

promise
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor promise » 14 dec 2003 11:41

Veel mensen denken dat je veel dingen moet laten als je met God door het leven wilt. Maar hoeveel krijg je er wel niet voor terug? Kies de moeilijkere weg, je leven wordt hier zoveel mooier door!
May the strength of the Lord be with you!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 dec 2003 12:40

promise schreef:Veel mensen denken dat je veel dingen moet laten als je met God door het leven wilt. Maar hoeveel krijg je er wel niet voor terug? Kies de moeilijkere weg, je leven wordt hier zoveel mooier door!

Ik denk dat je niet alleen dingen moet laten maar ook niet meer anders wil en kan dan bepaalde dingen te laten!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 14 dec 2003 19:25

essieee schreef:
promise schreef:Veel mensen denken dat je veel dingen moet laten als je met God door het leven wilt. Maar hoeveel krijg je er wel niet voor terug? Kies de moeilijkere weg, je leven wordt hier zoveel mooier door!

Ik denk dat je niet alleen dingen moet laten maar ook niet meer anders wil en kan dan bepaalde dingen te laten!

Dit is zeker waar, maar dit merk je pas als je Christus leert kennen. Als je dit zegt tegen iemand die niet gelooft, dan zal diegene dit echt niet van je aannemen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 dec 2003 08:10

Kies HEDEN wie gij dienen zult!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2003 08:54

Ikke21 schreef:Kies HEDEN wie gij dienen zult!!!

Hinkt niet op twee gedachten.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 dec 2003 10:30

elke dag moeten we kiezen wie we dienen zullen. dat stopt niet.
en elke avond moet ik weer zeggen: wat ben ik weer dom geweest.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”