gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 apr 2008 12:03

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 12:36

paprikameisje2 schreef:
MissF schreef:Pffff, stel dat ik ooit aan kinderen 'wil beginnen' zie ik al weer dat ik dat absoluut niet hier neer gooi ;)

dat gooi je ookniet neer.. maar je zegt toch dingen waar je zelg niet bewuest van bent...

ikging tegen bepaade kinderwagens zeggen dat ik ze oerlelijk vond... terwijl ik er anders echt niet om gaf!

haha, dat is misschien ook zo. Maar ik ben met dat soort dingen sowieso erg gereserveerd. Ik heb altijd het idee dat als we nou eens geen kinderen kunnen krijgen, ik toch al van alles gezegd hebt. Niemand hoeft van mij te weten op welke termijn wij, als het wel goed gaat, een kind willen krijgen ofzo. Of wanneer we het liefst zwanger willen zijn. Maar dan kan ik nog wel benoemen welke wagens ik leuk vind, ofzo, want ik hou best van babydingetjes.

Maar idd, je hebt je zo versproken :)
Ik moet trouwens nog steeds het hele huis eigenlijk even doen.
Ik heb besloten in de meivakantie het huis echt goed te doen, de bank van zn plaats enzo. Want dat vind ik onzin om elke week te doen. En de dekbedden wassen enzo. Dus even snel een doek erover vind ik wel prima voor deze en volgende week
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2008 12:52

ons huis is weer helemaal aan kant HEERLIJK! hier kan ik de bank heel makkelijk verschuiven dus dat is makkelijk eigenlijk alle meubels alleen onze buffet kast die weegt zo giga veel die krijgen we samen nog niet eens van de kant.
Ik ga nu heerlijk genieten van mijn weekend misschien morgen alleen nog even stofzuigen als het nodig is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2008 12:53

ik ga straks alleen nog maar stofzuigen
en de wc schoonmaken

morgen maar weer verder (ben toch heel de dag alleen thuus)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 apr 2008 12:56

Ik moet morgen weer werken! Vandaag is de laatste dag dat ik vrij was (totaal van 3 dagen...). Maandag naar school en dinsdag weer de nacht in voor 3 nachtjes...........

Vanochtend gestofd, gestofzuigd, gedweild en wat opgeruimd. Nu alleen nog de salontafel schoonmaken en de lectuurbak opgeruimen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2008 12:57

Evelien schreef:ik ga straks alleen nog maar stofzuigen
en de wc schoonmaken

als je alleen thuis ben is het niet zo erg om huishouden te doen. WIj gaan morgenochtend weer verder in de tuin wordt zo gaaf allemaal!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 apr 2008 12:57

ik heb lekker niks gedaan van de week, alleen tentamens geleerd :D. Volgende week ga ik eens grondig m'n hele kamer door, aangezien ik ook nog een logee krijg... ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2008 13:14

liefie schreef:
Evelien schreef:ik ga straks alleen nog maar stofzuigen
en de wc schoonmaken

als je alleen thuis ben is het niet zo erg om huishouden te doen. WIj gaan morgenochtend weer verder in de tuin wordt zo gaaf allemaal!

ach volgende week ben ik heel de week alleen (wo. t/m ma.) dan zit m'n vriend in Hongarije! Dus dan kan ik het hele huis op z'n kop zetten zonder dat ik hem lastig val!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 13:17

beneden is het tenminste weer een beetje stofvrij. Maar het zonovergoten balkon en de flair lokten al snel.

Ik ben echt geen op en top huisvrouw hoor. Mijn moeder kan zo uren achter elkaar bezig zijn, ik echt niet. Max is een half uurtje, dan moet ik echt even iets anders doen.

maaarrr....straks nog even de trappen en de stofzuiger erdoor en dan is het wel weer goed.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 apr 2008 13:51

hier is dus echt geen zon! tis koud koud en nog eens koud!

heb voor de verandering de verwarming weer eens aangeslingerd!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 apr 2008 13:54

paprikameisje2 schreef:hier is dus echt geen zon! tis koud koud en nog eens koud!

heb voor de verandering de verwarming weer eens aangeslingerd!
hmmm dat is jammer :( bij ons staat de verwarming wel aan, maar alleen om 5.30 tot 7.30 dan zijn we allebei bijna de deur uit (ik wel tenminste :P ) en om 15.00 uur 's middags gaat ie weer aan tot 's avonds 22.00 uur.
Zoals nu ben ik 3 dagen vrij geweest maar ik zet echt de verwarming niet aan. GEwoon een lekker extra fleecedeken en een trui. Oke als het vriest is het wat anders maar nu niet...
Hebben jullie enkele beglazing PPM ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 apr 2008 13:56

neeh... beneden gewoondubbel!

maar 14 graden vind ik toch wel een beetje erg koud! dus even opzestien gezet en dan zet ik em straks wel terug... het moet ook een beetje aangenaam zij!

het zonnetje zit er een beetje door te komen nu! dus gaan we straks lekker buiten zinnen in de zon, als het niet te hard waait natuurlijk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2008 13:56

Ik stel de verwarming elke week weer opnieuw in. Dan bekijk ik mijn rooster en laat hem per dag aangaan als ik thuis kom. En sowieso elke morgen om 5 uur springtie op 20, omdat mijn man er dan nog is. Maar als ik bijvoorbeeld om 7 uur moet werken, da gattie om 7 uur weer uit, tot ik thuis kom. Geen idee of het voordelig is.
Hier lekker zonnetje. Wel wind, maar binnen is het even warm als in de zon. Maar dan zet ik de verwarming wel laag, anders vind ik het sund. Want dan gaat het ding gewoon loeien terwijl ik alle ramen en deuren open heb.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 apr 2008 14:00

MissF schreef:Ik stel de verwarming elke week weer opnieuw in. Dan bekijk ik mijn rooster en laat hem per dag aangaan als ik thuis kom. En sowieso elke morgen om 5 uur springtie op 20, omdat mijn man er dan nog is. Maar als ik bijvoorbeeld om 7 uur moet werken, da gattie om 7 uur weer uit, tot ik thuis kom. Geen idee of het voordelig is.
Hier lekker zonnetje. Wel wind, maar binnen is het even warm als in de zon. Maar dan zet ik de verwarming wel laag, anders vind ik het sund. Want dan gaat het ding gewoon loeien terwijl ik alle ramen en deuren open heb.
Raakt dat ding dan niet van slag ??? Tenminste.. dat zei mijn omgeving, dat als je m te vaak verwisseld dat ie dan van slaag raakt. Ik heb m zelf ook wel eens anders ingesteld en ik vind dat ie nu vroeg aanslaat (hij staat op 15.00 uur maar om 14.00 gaat de vlam al aan en gaat ie al een halve graad hoger...)
Als we allebei avonddienst hebben (wat nu gelukkig niet meer voorkomt) dan zette ik m nog wel eens op continue 20 ofzo i.p.v. 21.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 apr 2008 14:03

Hij gaat al om 14 uur aan, omdat jij hem zo hebt ingesteld, dat het om 15 uur 20 graden moet zijn. Als hij dan pas om 15 uur begint te verwarmen, dan is het dus geen 20 graden...

Waarom zou hij van slag raken? Het is toch een computertje dat regelt wanneer de verwarming aan en uit gaat? Wat moet er dan precies van slag raken?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”