lammetje schreef:ik gooi alleen dingen weg waar Sarah in heeft geviezikt of als het echt nog maar een paar happen zijn. Anders gaat het in de vriezer voor Sarah, voordeel van zo'n kleintje, die zeurt nog niet (hier tenminste niet) en als wij dan patat eten krijgt zij eerst een portie groenten en daarna wat patat.
Toen ik avonddiensten werkte had ik in de vriezer altijd een voorraad, nu niet meer, want ik vind koken toch lekkerder, maar echt vies smaakt het niet uit de vriezer vind ik.... sommige dingen kun je alleen beter niet in de magnetron opwarmen
Als ik echt op mn geld let kunnen we wel van 30 euro rondkomen, maar eten we echt totaal niet luxe. Meestal heb ik dan vlees uit de vriezer, scheelt al heel veel natuurlijk, maar de week daarna moet ik dat dus weer aanvullen. Gemiddeld is het zo'n 40 tot 50 euro in de week wat ik uitgeef (incl luiers voor Sarah)
dat valt nog best mee! Je hebt groot gelijk dat je toch wel de laatste happen weggooit, dat zou ik ook niet bewaren

Ik doe boodschappen bij de Lidl waar ik echt wel het meeste kan halen.. de rest haal ik bij Dirk (zoals frisdrank, maaltijden etc). Groente en fruit haal ik alleen maar bij de groenteman omdat ik dat gewoon lekker vind. Meestal ben ik daar rond de 10-15 euro kwijt voor een week tot anderhalve week. Dan heb ik echt lekker vers fruit zoals appels, kiwi's, sinaasappels, zuurkool, boerenkool, bloemkool, verse rode kool etc.
Elke week:
1. Lidl: 30 euro
2. Groenteman: ong. 10-15 euro
3. Overig bij Dirk vd Broek: 15 euro.
Dus ongeveer ben ik dan 50 euro kwijt per week. Ik wil nu kijken wat ik bij de Aldi kan halen, want daar hebben ze ook lekkere melk en frisdrank. Dan kan ik gewoon uit m'n werk meteen ook boodschappen halen i.p.v. 's avonds