Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 apr 2008 08:04

Retro wat????

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 17 apr 2008 08:13

Giovannino schreef:Retro wat????

Bedoel metro natuurlijk, excusez moi
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 apr 2008 08:29

Eh, ik ben een beetje allebei. Op zich keur ik de ontwikkelingen van de laatste decennia niet af, integendeel. Ik ben wel blij met een beetje feminisering. Ik doe ook volop mee met modieuze dingetjes enzo. Maar veel mannen zijn tamelijk soft geworden en weten niet meer wie ze zijn en hoe ze zich tegenover vrouwen dienen op te stellen. Niet dat ik daarin diep getroubleerd ben, maar ik ben gewoon benieuwd wat andere mannen van zichzelf vinden, of wat vrouwen van (hun) mannen vinden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 08:50

Giovannino schreef:wat vrouwen van (hun) mannen vinden.

Nou, heb je even :wink:
Het zal een ieder niet ontgaan zijn, hoe dol ik ben op mijn echtgenoot. Maar het zal diezelfde personen ook niet ontgaan zijn, dat mijn man een hoop 'vrouwelijke' taken en interesses heeft: huishouden (hij heeft er een hekel aan maar doet het erg goed), kinderen (die aanbidt hij), etc. In een ander topic is wel eens de vraag gesteld, of hij zich dan wel echt man voelt. Ik zal hem eens beschrijven. Dan hoeven de mannen hier zich geen zorgen meer te maken.

Is mijn man geen echte man? Is hij een metroman? Wat is hij? Nou, mijn man is een echte man. En daar ben ik ook verliefd op geworden. Hij ziet er stoer uit en alsof hij schijt heeft aan de hele wereld. En dat heeft hij ook. Behalve mij dan, en kinderen, want die aanbidt hij. Hij heeft een prachtige bos dik lang haar, diep donkerbruin, bijna zwart. Altijd een stoppelbaard, want hij heeft een hekel aan scheren. Prachtige helderblauwe ogen. Hier en daar een litteken van al te ruige acties. Echt zo'n mediterraan uiterlijk. In Italie/Turkije/etc wordt hij ook altijd aangesproken in het Turks of Italiaans: men denkt dan dat hij daar vandaan komt :mrgreen:

Zijn kleding: vindt hij niet boeiend. Hij is altijd heel kleurrijk gekleed. Dol op t-shirts van Sesamstraat/Nijntje/vage tekst. Of zijn t-shirt met strijkijzerafdruk. Het liefst een lang t-shirt met daar een ander t-shirt overheen. Zijn polsen hangen vol met armbanden. De meeste zijn leren veters, gevlochten, verweven, maar ook van de ijzertjes van wasknijpers weet hij iets in elkaar te vlechten. Zijn handen zijn ruw en vaak kapot/met wondjes. Overhemden, nette pantalons, hij heeft ze niet. Zelfs toen we trouwden niet. Hij draagt altijd twee verschillende sokken. Hij drinkt uit principe geen alcohol. Hij vindt het leuk om de hele nacht te klaverjassen. Hij is vrijwilliger bij een grote christelijke kinderclub, waar elke week 200 allochtone kinderen komen, veelal uit gebroken gezinnen, om te zingen, dansen, gewoon om aandacht te krijgen.

Op de een of andere ook voor mij onbegrijpelijke wijze is hij manager geworden van een calculatie-afdeling bij een bedrijf waar hij als monteur een paar jaar geleden is begonnen. Hij bezoekt veel klanten, sluit de meest bizarre deals, en dat in zijn foute broek en 2 verschillende sokken. Zijn baas moest er even aan wennen, maar ja, hij is gewoon goed, en iedereen pikt alles van hem. Hij is ook enorm behulpzaam. Lief. Zacht. Maar als hij een deal moet sluiten met een klant, dan is hij keihard. Maar als ik naar een Sample Sale in Amsterdam wil, dan gaat hij samen met mij anderhalf uur in de kou in de rij staan als enige aanwezige man en jaagt hij voor mij op de leukste truitjes/rokjes/etc.

Ik weet niet wat hij is. Ik heb hem nog nooit begrepen. Echt niet. Iedereen is dol op hem. Mijn ouders zijn lyrisch over hem, mijn broers en zus zijn graag bij hem en vragen hem graag om raad. Hij is enorm druk. kruipt graag achter zijn drumstel en verbouwt dan de zolder. Hij voetbalt in de woonkamer. Maar is tegelijkertijd een geweldige kok. En als dat een keer mislukt, dan springt hij heel impulsief in de auto om een pizza te halen, met een grote grijns op zijn gezicht.

Ik snap er niks van. Maar hij fascineert me. Hij verzorgt de kat en de cavia's. Maakt zich zorgen als er eentje niest.

Wie het snapt, mag het zeggen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 17 apr 2008 09:10

Mannen worden nogal heen en weer geslingerd tussen de maatschappelijke eis van softer worden en hun ingeschapen mannelijke eigenschappen die vaak het tegenovergestelde eisen. Met als gevolg dat ze toch wel last hebben van een identiteitscrisis en dat voor de/hun vrouw ook best verwarrend is. Een vrouw heeft toch juist die eigenschappen van een man nodig die zo specifiek mannelijk zijn om te relativeren?

Een man gaat het liefst snel op zn doel af, zonder zich al te druk te maken over hoe je dat het best tactisch kan doen. Terwijl een vrouw zich juist druk maakt om de weg naar je doel. Hoe kun je dat zo goed mogelijk invullen, zonder mensen te kwetsen?
Dat verschil is af en toe mega frustrerend, maar voor mij wel heel kenmerkend als verschillen tussen mannen en vrouwen.
God heeft er een bedoeling mee gehad en dan is het ook goed, dus dat probeer ik maar voor ogen te houden als ik mannen niet zo snap of simpel vind. :D

HEERE, leer mij Uw weg

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 09:15

Nou, ik vind mijn man verre van simpel. En last van een identiteitscrisis heeft hij ook niet. Zeker niet! Ik ken niemand die zo zeker en vol zelfvertrouwen is als mijn man. Aan maatschappelijke eisen heeft hij geen boodschap. Kwetsen komt niet in zijn woordenboek voor. Hij draait gewoon om en loopt weg. Hij kan wel heel goed relativeren. Hij is echt mijn 'beschermer'. Er is geen plek waar ik me zo veilig voel als in zijn armen. Hij is goed voor me. Denkt inderdaad niet altijd na over hoe hij iets gaat aanpakken. Maar dat heeft ons altijd leuke situaties opgeleverd, leuke herinneringen, veel lol, en alles kwam altijd wel weer goed.

Maar hem snappen, nee, dat is me na 7 jaar huwelijk nog nooit gelukt. Elke keer als ik denk 'hey, nu snap ik hem', dan doet hij weer iets impulsiefs en dan krabbel ik weer op mijn hoofd :mrgreen:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 17 apr 2008 09:22

@ Galateia: Bofkont!

HEERE, leer mij Uw weg

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 apr 2008 13:14

Toffe gast, Galateia. Ik hou ook van kettinkjes en armbandjes :P

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 13:24

Thanks! En een bofkont ben ik zeker!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 apr 2008 16:31

Dat denk je nu nog wel ja... Maar als je mijn kerel hebt gezien...... :mrgreen:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 apr 2008 16:41

Nou? Schrijf dan ook eens een mooi verhaal? 8)

Als ik Galateia's kerel tegenkom, weet ik gewoon direct dat híj het is ...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 17 apr 2008 18:01

Volgens mij heb je het echt goed getroffen Galateia :D !

Kettingen en armbandjes zijn echt leuk bij mannen. Vind dat altijd wel stoer staan :P . Mannen horen ook wel echt een beetje stoer te zijn hoor. Soms dan zie je mannen en dat lijken net halve vrouwen. Natuurlijk vind ik het ook wel weer prettig als ze gevoel hebben maar nuchterheid past ook wel weer bij hen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 06:57

Wanneer is een man 'een halve vrouw'? Ik hou ook wel van stoer. Strak in pak bijvoorbeeld, of stoere spijkerbroek met nonchalant overhemd of shirt. Of is dat juist vrouwelijk en is mannelijk pas als een man in een houthakkerstrui loopt?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2008 07:59

Kettingen en armbanden bij mannen vind ik echt niet mooi. Ik houd toch meer van een "stoere" man. Metromannen die vrouwlijke eigenschappen hebben, zijn echt niets voor mij. Net zoals de hype van tegenwoordig dat mannen geen borsthaar mogen hebben....

Mijn eigen man is ook wel stoer. Dt hij in het Franse vreemdelingenlegioen heeft gezeten zegt volgens mij wel genoeg over zijn mannelijke eigenschappen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 apr 2008 08:09

Nou ik vind mannen in pak niet te versmaden, zo mannelijk!
Sowieso hou ik wel van netjes, hij mag altijd in pak lopen :mrgreen:
Maar das persoonlijk.
Een houthakkersoverhemd is ook mannelijk, beetje zweet erbij van het harde werken.
Nuchterheid is ok, om de vrouw in balans te houden, zolang hij maar wel begrip voor de vrouw in kwestie heeft.

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”