Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 apr 2008 16:18

Ik vond het bij ons nog rustig toen ik jullie verhalen las. Maar dat was iets te vroeg gejuicht.
vandaag begon de ellende met dat de late dienst zich had ziekgemeld. Gisteren was er ook al iemand uitgevallen en morgen avond viel er ook iemand uit. Dat schiet dus niet op dus stress allom. Aan het schuiven en puzzelen geweest. Mensen die geen late diensten draaien toch gevraagd het toch maar een keer te doen. Een gastheer gaat morgen helpen met opstarten en dan hij iig helpen met eten e.d. We moesten toch wat. Flexburo had niemand voor vandaag en morgen.
Vanmiddag heb ik met mijn jas aan nog alles lopen regelen tussen door bewoners weggebracht. En mijn collega had een cursus dus stond er nog alleen voor ook.

Nu belde alleen net mijn collega dat de telefoon kwijt is en die zit dus nog in mijn jaszak :oops: en zij word gek van de telefoon die overgaat maar dus niet kan openemen :? . Tja, dan de stekker er maar uit, dan worden ze vanzelf doorgeschakeld naar de receptie. Woensdagavond ben ik er weer :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 apr 2008 18:24

Heb vandaag weer gewerkt. Ondanks de erge vermoeidheid, fut en energieloos. Toch maar geprobeerd. Had het wel ff tegen me collega's verteld, konden ze er in ieder geval even rekening mee houden. En dat deden ze ook netjes :lol:. Moes tot 3 uur, maar meestal zijn we wel eerder klaar dus dacht dan ga ik ff wat eerder weg. Maarja moest om 3 uur nog cliënt naar het zwembad brengen, en andere meenemen. Alleen die lag nog in het water, dus wachten en tis daar stikheet. Toen moes ik hm nog alleen aankleden :?. Daar ging me energie voor het fietsen. Kreeg die nog een toeval, gelukkig maar heel kort. Kwart over 3 was ik uitgeput op de groep terug. Moes toen nog 20 km fietsen, mocht me moeder wel bellen. Maarja dat doe ik dan ook weer niet snel. Dus maar doorzetten, was toen thuis was wel helemaal op, lekker gedoucht en daarna me bedje ingekropen. Nog even lekker geslapen voor het eten. Ben nu nog wel moe, maar moet zo weg. Magoed moe oppassen, dusja als het niet gaat kan ik altijd gaan slapen op de bank. Morgen weer werken.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 apr 2008 19:57

essieee schreef:Ik mag morgen weer de wijk in na een 10 maanden! :-({|=

en hoe is het gegaan?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 apr 2008 20:38

Evelien schreef:
essieee schreef:Ik mag morgen weer de wijk in na een 10 maanden! :-({|=

en hoe is het gegaan?

Het was echt fantastisch, thuiskomen!!!!

Ik ga het nu richting de zomer hee langzaam weeer qua uren opbouwen en hoop zo dat mn rug het blijft doen!! :wink:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 apr 2008 12:59

Leuk essieee dat het leuk was, en idd hopen dat het goed mag blijven gaan met je rug, succes

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 14:38

ik was vanmiddag bij mijn overgrootomaatje, die pas in een verpleeghuis opgenomen is. Op de dementen afdeling.
Dan krijg ik toch wel kriebels hoor. Wat een heerlijk werk, met ouderen.
Al weet ik bij mezelf wel dat het me te snel verveelt. Ik vond een paar weken toen ik 15 was in het verpleeghuis wel genoeg. Maar wat een geweldige sfeer was er daar zeg. Tof om zo te kunnen werken!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 14:45

MissF schreef:ik was vanmiddag bij mijn overgrootomaatje, die pas in een verpleeghuis opgenomen is. Op de dementen afdeling.
Dan krijg ik toch wel kriebels hoor. Wat een heerlijk werk, met ouderen.
Al weet ik bij mezelf wel dat het me te snel verveelt. Ik vond een paar weken toen ik 15 was in het verpleeghuis wel genoeg. Maar wat een geweldige sfeer was er daar zeg. Tof om zo te kunnen werken!

mij verveelt een tehuis ook snel. Daarom ben ik zo blij dat ik in de thuiszorg werk is zo geweldig leuk en afwisselend

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 15 apr 2008 18:34

De thuiszorg vind ik ook nog steeds leuk :D (sinds 17 jaar) en ik ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk. Het doet me nog steeds plezier bijv. als je bij iemand komt die een beetje eenzaam is (wat tegenwoordig nogal veel voorkomt bij de oudere mensen die alleen wonen) en zichtbaar blij is weer eens iemand te zien! En vooral terminale patienten zijn vaak ontzettend vrolijk want die willen er nog wat van maken de laatste dagen dat ze nog te leven hebben. En dan denk ik wat is het leven toch apart: je weet dat je binnen korte tijd gaat overlijden en dat de mensen zo kunnen genieten van het leven! En dan die demente meneer die als hij boos is je in 1 seconde kunt blij maken met een bakje koffie... En een mevrouw die 2 verschillende schoenen aan heeft en al mank lopend doordat ze 2 verschillende schoenen aan heeft zegt dat ze toch echt 2 dezelfde schoenen aan heeft. Prachtig vind ik dat! En kom ik niet meer bij van het lachen.. :lol: Als het alleen schoonmaken was deed ik dit werk niet. Voordat ik in de thuiszorg ging werken werkte ik op kantoor en ik kon nergens mijn draai vinden want ik kan niet stil zitten en houd van afwisselend werk. In de thuiszorg kom ik iedere dag bij andere mensen met andere verhalen en het zijn allemaal verschillende mensen. Het is nu alleen wat rommeliger geworden omdat veel klanten naar de alphahulp toegaan en houden wij de ziekere mensen over. Maar dat zal ook wel wennnen... 8) De thuiszorgmanager zei dat het zo gaat worden in de toekomst dat als iemand nog enigzins dingen zelf kan regelen ze al snel naar de alphahulp toegaan. Allemaal veel plezier in de zorg want je maakt iedere dag wat mee en dat is niet in iedere werkkring... :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 apr 2008 18:49

vandaag stond er op mijn werk een bos bloemen klaar om mij te verwelkomen binnen het gezin. In de hoop dat ik het naar mijn zin krijg bij ze. Dat doet echt goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 apr 2008 20:33

Gerdien B. schreef:vandaag stond er op mijn werk een bos bloemen klaar om mij te verwelkomen binnen het gezin. In de hoop dat ik het naar mijn zin krijg bij ze. Dat doet echt goed!

dat is nog eens leuk :D ik hoop snel je ervaringen te horen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 apr 2008 15:26

Hoera...het NOVO-virus (onderdeel van het NORO-virus geloof ik) is officieel bij ons vast gesteld :roll: :x

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 apr 2008 15:38

Sterkte!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2008 22:33

en dat is?

Bij ons zit de ellende in de lucht ofzo. De één na de ander zwaar depressief met alle gevolgen van dien. Tjonge, ik dacht dat de lente juist vrolijkheid zou brengen.
Wat een diensten zo zeg, wel erg pittig hoor
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 apr 2008 17:52

MissF schreef:en dat is?

Bij ons zit de ellende in de lucht ofzo. De één na de ander zwaar depressief met alle gevolgen van dien. Tjonge, ik dacht dat de lente juist vrolijkheid zou brengen.
Wat een diensten zo zeg, wel erg pittig hoor

Heel herkenbaar miss F.
Bij ons zijn ook veel clienten manisch. Het lijkt ook veel langer
te duren dan anders. t´Is echt pittig.
Is dat bij jou ook zo, dat het langer duurd dan anders?
Succes :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2008 21:15

Wat doen jullie vaak als afscheid van een collega?

Terug naar “Archief”