Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 17 apr 2008 12:03

Galateia schreef:We hebben gisteren trouwens een hele vrolijke gekleurde doos uitgekozen als onze 'adoptiedoos'. Daarin hebben we onze naamkaartjes van de cursus gedaan. Iets simpels, iets tastbaars, iets wat we aan onze kinderen laten zien. Dan kunnen we later allebei in onze doos graaien en kijken welke weg we moesten afleggen om samen te komen. Ofzo. Dat de kinderen het gevoel hebben dat ze bijzonder welkom zijn. Ze krijgen ook allemaal hun eigen doos met spullen uit hun verleden!

Ik sta soms echt verbaasd :shock: Wij doen hetzelfde namelijk ;) We bewaren ook alles, zodat we later kunnen laten zien welke weg we hebben afgelegd! :)

Galateia schreef:En o ja, we zijn lid geworden van Wereldkinderen en Kind&Toekomst. Tussen deze twee vergunninghouders zal de keuze uiteindelijk gaan. Dus meteen maar gedaan gisteravond. :mrgreen:

Gaaf :) Steeds iets tastbaarder.

Hebben jullie trouwens ook een abonnement op het adoptietijdschrift?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 apr 2008 12:09

Help... Ik ben vandaag ineens tot het besef gekomen dat ik misschien wel net als jullie ben, Rosalie en Galateia. :shock: Ik heb ook totaal geen warme gevoelens bij het denken aan biologische kinderen, maar als ik aan adoptiekinderen denk, denk ik: ohh! doe mij er maar 5! :shock:
Pfoe.... vanavond maar eens een goed gesprek voeren met vriendlief!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 12:13

Ja, dat tijdschrift hebben we begin dit jaar voor het eerst gehad. Het hoort bij de VIA-cursus, dan krijg je hem automatisch in het kwartaal dat je daarmee start. Daarna nemen we natuurlijk zelf een abonnement. Ik wil wel op de hoogte blijven!

Verder is het ook leuk om de blaadjes van WK en K&T te krijgen. We moeten daar een keuze tussen gaan maken, dus willen graag op de hoogte blijven. Moeilijke keuze gaat dat worden zeg, pfff. Als het zover is bij beide vergunninghouders onze mogelijkheden maar eens bespreken. Nu neigen we naar WK, omdat Colombia open staat... maar dat kan dalijk weer anders zijn...

Spannend: wat voor kids krijgen we toch? :yahoooo:

De doos zit bij ons ook vol met papieren. Ik denk wel goed na over welke ik er in wil, en welke niet. Er komt niets in dat ook maar enigszins lijkt op een rekening ofzo. Dat soort dingen hoeven ze niet te weten. Verder heb ik zo'n leeg boek gekocht, waarin ik af en toe wat gedachten opschrijf. Voor later. Er komt een moment dat ze puberen en misschien wel gaan twijfelen, alles moeten verwerken, etc. en daarom wil ik ze nu alvast vertellen hoe mooi ze zijn, hoe bijzonder ze zijn, etc. Dan kunnen ze daar gewoon wat in bladeren en hopelijk voelen dat we van ze houden, nu al. Mijn hersens kraken, ben het al helemaal aan het uitdenken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 17 apr 2008 12:23

@Acire: :mrgreen: Ben benieuwd wat je vriend ervan vindt!

@Galateia: Het adoptietijdschrift hebben wij al tijden, en inderdaad, ik begreep dat je het gratis krijgt als je de voorlichting gaat doen. En nee, rekeningen krijgen ze niet te zien! Als ze dat later willen weten, geen probleem, ook daarover wil ik gewoon open zijn. Maar niet bij dat soort spullen stoppen, ze moeten natuurlijk niet gaan denken dat het een opoffering was of zo!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 12:27

Inderdaad! Ze mogen later alles zien, geen probleem, maar 'de doos' is vooral bedoeld dat zelfs al wanneer ze klein zijn, ze er lekker in kunnen rondneuzen.

Verder voor de puberende of bijna puberende kids dus mijn 'dagboek'-geval. Gewoon simpele dingen als 'vandaag betrapte ik mezelf erop dat ik mezelf af vroeg hoe je zal ruiken en hoe de huid van je wang zal voelen'. Grappige, leuke, lieve dingen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 apr 2008 12:27

misschien brutale vraag, maar jullie hebben het echt over kinderen hoeveel kinderen hebben jullie in gedachten om te adopteren?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 12:31

*Annet* schreef:misschien brutale vraag, maar jullie hebben het echt over kinderen hoeveel kinderen hebben jullie in gedachten om te adopteren?

Nou, waarom is dat een brutale vraag?! Ja, ik spreek wel in meervoud. We willen graag meer dan 1 kind tegelijk adopteren. Hoeveel? Geen idee. 2 kinderen tegelijk komt redelijk vaak voor, 3 zo af en toe en heel zelden 4. Dus ik denk, dat we er dalijk 2 zullen adopteren in de eerste procedure. Mocht dat goed gaan, dan denk ik dat we wel nog een procedure zullen starten voor een 3e kindje. Gok ik. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het zal lopen. Misschien heeft God maar 1 kindje voor ons in gedachten, misschien wel 4. Ik weet het niet en we zullen wel zien :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 17 apr 2008 12:31

Wij denken er over om twee kindjes tegelijk te adopteren. Vandaar dat ik zeg 'kinderen'. Daarna zien we wel verder. Ook afhankelijk van onze financiële situatie.

En nee hoor, ik vind dat niet brutaal. Waarom zou dat het zijn?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 apr 2008 12:47

rosalie83 schreef:@Acire: :mrgreen: Ben benieuwd wat je vriend ervan vindt!

Ik ook! :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 apr 2008 15:23

Waarom brutaal? ja eh weet je, normaal gesproken vraag je toch ook zomaar niet aan iemand hoeveel kinderen hij/zij wilt. Daarom dat ik dacht dat het misschien brutaal was. Snappie.

*is zeer beleefd en bescheiden :mrgreen: *

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 apr 2008 16:26

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:@Acire: :mrgreen: Ben benieuwd wat je vriend ervan vindt!

Ik ook! :mrgreen:

Ik ook. Toen ik dat van jullie las vond ik dat vreemd. Apart, nog nooit gehoord. Dus ik was vanmorgen echt verbaasd dat ik dat zelf ook zo heb. Misschien ligt het aan mijn hormonen ofzo :mrgreen: . Ik ga er iig over praten :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 apr 2008 16:47

@Galateia: gefeliciteerd met het afronden van de cursus! Weer een stapje dichterbij.
Dat idee van de doos vind ik ook wel leuk. We hebben nu gewoon twee mega-grote mappen met spul. Ik denk dat ik daar ook maar eens wat mee ga doen.
Omdat er eigenlijk geen goed vooruitzicht was dat mijn man eerder weg zou gaan, hebben we nu uitstel van uitzending aangevraagd. De mevrouw die op de luchtmachtbasis daarover gaat zag geen reden waarom we het niet zouden krijgen, dus dat is wel positief.
Meteen onze adoptiedames gemaild en die houden nu goed hun ogen en oren open voor een kindje voor ons. Er is zelfs al sprake van DV deze september of oktober, maar daar laat ik mijn hoop nog niet teveel op rusten zeg maar. Er kan nog zoveel verkeerd gaan. Maarre, wij fantaseren ook veel hoor! We hebben het aankomstkaartje in gedachten al helemaal af. Inrichting van de kamer ook :) En de 'taakverdeling': badtijd is voor papa :mrgreen:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 17 apr 2008 17:17

Lijkt me echt wel een heel zwaar traject van adoptie... petje af voor degenen die het ondergaan!

Wij krijgen als het goed gaat van de zomer een vakantiekindje in huis maar dat is natuurlijk heel wat minder ingrijpend allemaal.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 06:39

*Annet* schreef:ja eh weet je, normaal gesproken vraag je toch ook zomaar niet aan iemand hoeveel kinderen hij/zij wilt.

Waarom niet? :mrgreen: Iedereen heeft daarover toch een idee/wens/droombeeld?

Acire schreef:Ik ga er iig over praten :D

Hou ons op de hoogte! :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 06:41

mamavansophie schreef:Lijkt me echt wel een heel zwaar traject van adoptie... petje af voor degenen die het ondergaan!

Tsja, zwaar...? Ik weet het niet. Het is vooral heel hard sparen en heel veel geduld hebben. Maar ik zou het niet echt zwaar noemen eigenlijk.

mamavansophie schreef:Wij krijgen als het goed gaat van de zomer een vakantiekindje in huis maar dat is natuurlijk heel wat minder ingrijpend allemaal.

Maar ook gaaf! Is dat een kindje uit een tehuis of zo?

Terug naar “Archief”