Jannoek schreef:caprice schreef:Evelien schreef:caprice schreef:columbus schreef:weten waar je voor staat, oké, maar dat neemt niet weg dat een vrouw in een broek niet degelijk kan zijn.
niet dat ik een hekel aan dames in rok hebt, zeker niet, ik vind het ook netjes, maar het feit dat een broek bij een vrouw als 'goddeloos' word gezien vind ik niet reeel
Weten waar je voor staat kan niet als je steeds de grenzen verlegt, zo van:
- Jongens hoeven op cathechesatie niet meer te staan tijdens het bidden.
- Meisjes hoeven op cathechisatie geen hoed meer op.
- Goed, nu hoeven de meisjes geen rok meer aan.
- Nu kunnen we ook wel films toelaten.
- Wat is er mis aan om naar de bioscoop te gaan? Die films kijk je anders later toch thuis wel een keer. Waarom zou je erop wachten?
- Waarom hebben we eigenlijk geen televisie.
- ...
Het is een hellend vlak!!!
sorry,
- Waarom moeten jongens staan tijdens het bidden??
- waarom moeten de vrouwen een hoofddeksel op tijden cathechisatie?
Om dezelfde redenen als in de kerkdienst.
Maar bij ons is dat dus al enkele jaren afgeschaft. Het derde punt is aan de beurt.

Bij ons staan de jongens ook niet tijdens het bidden en dragen de meisjes geen hoedjes, het is toch geen eredienst? en by the way: de jongens staan bij ons ook niet tijdens de kerkdienst onder het bidden!
op zich vind ik het wel vreemd dat het in een ger.gem normaal wordt gevonden dat meisjes broeken gaan dragen...
Nee, dat is niet normaal.
Waarom staan mannen tijdens het gebed in de kerkdienst? Omdat zij het hoofd van de vrouw zijn. Omdat zij regeren. Zij vertegenwoordigen de gemeente, de kinderen en het zwakke geslacht, denk aan Adam, het verbondshoofd van het werkverbond. (zoals ik erover denk, niet officieel of zo)
Waarom vrouwen het hoofd bedekt moeten hebben? Zij moeten een macht op hun hoofd hebben om der engelen wil. Het is haar tot oneer om te bidden of te profeteren met een onbedekt hoofd. Voor de man is het een oneer om met een bedekt hoofd te bidden of profeteren.
En de rok is niet alleen een traditie. Er zit meer achter. Het dragen van een broek voor vrouwen werd ingevoerd door vrouwen die zich meer vrijheden wilden verwerven i.v.m. de vrouwenemancipatie, in een cultuur die viel onder het rijk van de vorst der duisternis, namelijk de godsonterende muziek, uit de jaren '60. Vrouwenbroeken zijn er alleen maar een afgeleide van.
Een christen is wel op deze wereld, maar niet van deze wereld, en moet zich daarom afzonderen van de wereld, herkenbaar zijn.