hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 30 dec 2003 21:34

Ik heb wel oorbellen, maar piercings door de rest van je lichaam ben ik op tegen. Waarom? Ik weet het ook niet. Misschien zijn oorbellen ook wel niet christelijk. Ik denk dat het gewoon een algemeen geaccepteerd iets is.
Bijbels is het in ieder geval niet. God heeft je geen lichaam gegeven om gaten in te maken. Het is ook kenmerkend dat in zendingsgebieden de mensen die christen worden allemaal hun piercings uit hun lichaam halen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 30 dec 2003 21:38

bloempie19 schreef:Ik heb wel oorbellen, maar piercings door de rest van je lichaam ben ik op tegen. Waarom? Ik weet het ook niet. Misschien zijn oorbellen ook wel niet christelijk. Ik denk dat het gewoon een algemeen geaccepteerd iets is.
Bijbels is het in ieder geval niet. God heeft je geen lichaam gegeven om gaten in te maken. Het is ook kenmerkend dat in zendingsgebieden de mensen die christen worden allemaal hun piercings uit hun lichaam halen.

Je kunt ook een afgod van jezelf maken door jezelf te behangen met goud en zilver. 'Kijk eens hoe mooi en rijk ik ben?'

Ik heb anders een grondige hekel aan oorbellen, dus algemeen geaccepteerd kun je het niet noemen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 dec 2003 21:52

waarom heb je een hekel aan oorbellen?

promise
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor promise » 30 dec 2003 21:53

Oorbellen en piercings? Niets op tegen! Waarom zou ik? Natuurlijk is het zo dat je geen afgod van jezelf mag maken, Caprice. Dat is waarschijnlijk ook echt niet de bedoeling van mensen die oorbellen en/ of piercings hebben! Ja, je hebt mensen die overal piercings hebben, dat gaat misschien wat te ver, maar gewoon een aantal oorbellen...?!

Als je dmv goud en zilver jezelf tot een afgod wilt maken, kun je dat ook doen met kettingen, armbandjes, ringen, riemen enz. Dan mag je dus helemaal geen sieraden dragen.
Ik heb zelf ook een aantal oorbellen, maar dat maakt mij niet tot een afgod! Ik heb mezelf er ook niet voor hoeven pijnigen en ik heb al helemaal nooit infecties en de daaropvolgende ziektes opgelopen, Caprice!
May the strength of the Lord be with you!

caprice

Berichtdoor caprice » 30 dec 2003 22:01

trijntjejohanna schreef:waarom heb je een hekel aan oorbellen?

Omdat daar thuis al genoeg ruzie en gezeur over geweest is. :x
Bovendien verniel je een deel van je lichaam en neem je een risico omdat je ziek kunt worden.

Waarom is het nodig? Moet een mens door geklonken staal in elkaar gehouden worden?
De botten zorgen voor stevigheid. :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 dec 2003 22:03

caprice schreef:

Bovendien verniel je een deel van je lichaam en neem je een risico omdat je ziek kunt worden.

Waarom is het nodig? Moet een mens door geklonken staal in elkaar gehouden worden?

ziek??

caprice

Berichtdoor caprice » 30 dec 2003 22:14

trijntjejohanna schreef:
caprice schreef:

ziek??

Ja. Je kunt toch infecties krijgen als je de oren of andere lichaamsdelen doorboort?

Vroeger was het een teken dat je slaaf was, en nu maken mensen zichzelf tot slaaf. Waarvan? Van de zonde?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 dec 2003 23:45

ach joh als je gaatjes in je oren hebt, valt dat best mee

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 dec 2003 09:30

toch denk ik dat oorbellen en piercings niet goed zijn. je verwond je lichaam toch op een bep. manier. oké, ik vind het soms best mooi staan bij een vrouw en ieder voor zichzelf moet maar uitmaken wat hij/zij er van vind. maar ik denk niet dat het de bedoeling is van God dat je gaten in je lichaam maakt.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

promise
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor promise » 31 dec 2003 14:26

Ik denk niet dat God kijkt of je oorbellen en/of piercings heeft. Dit denk ik niet alleen, hier ben ik 100% van overtuigd, en iedereen hier waarschijnlijk. Als God op uiterlijk en niet op het innerlijk zou letten, zal de schare niet erg groot zijn. Het maakt God niets uit wie wij zijn, hoe wij zijn. Het enige wat Hij vraagt is om ons leven aan Hem te geven. Het innerlijke, laten wij ons daar druk om maken. God wijst ons niet af om ons uiterlijk, of wij nu piercings, oorbellen, geverfde haren enz. hebben, het maakt Hem niet uit! Geef je hart aan Jezus, dan is alles goed! Dat is het enige wat Hij van ons vraagt! Laten we ons druk maken om het innerlijk, om onze ziel, daar schieten we heel wat meer mee op!
May the strength of the Lord be with you!

caprice

Berichtdoor caprice » 31 dec 2003 16:27

promise schreef:Ik denk niet dat God kijkt of je oorbellen en/of piercings heeft. Dit denk ik niet alleen, hier ben ik 100% van overtuigd, en iedereen hier waarschijnlijk. Als God op uiterlijk en niet op het innerlijk zou letten, zal de schare niet erg groot zijn. Het maakt God niets uit wie wij zijn, hoe wij zijn. Het enige wat Hij vraagt is om ons leven aan Hem te geven. Het innerlijke, laten wij ons daar druk om maken. God wijst ons niet af om ons uiterlijk, of wij nu piercings, oorbellen, geverfde haren enz. hebben, het maakt Hem niet uit! Geef je hart aan Jezus, dan is alles goed! Dat is het enige wat Hij van ons vraagt! Laten we ons druk maken om het innerlijk, om onze ziel, daar schieten we heel wat meer mee op!

Inderdaad, het innerlijke is het belangrijkst, maar het moet ook aan de buitenkant te zien zijn. Het lichaam is een tempel van de Heilige Geest die niet verontreinigd moet zijn. Anders doen we God er verdriet mee.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 dec 2003 17:15

mee eens Caprice. alleen als je het ene, die oorbellen etc, neemt moet je het doortrekken naar andere gebieden zoals kleding. wanneer kan iets niet meer etc. ook van binnen moet je jezelf niet verwonden, bepaalde literatuur en films bv kunnen dat ook. waar is die grens? voor mezelf weet ik die grens wel(denk ik) maar die is voor iedereen anders.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

caprice

Berichtdoor caprice » 31 dec 2003 17:19

columbus schreef:mee eens Caprice. alleen als je het ene, die oorbellen etc, neemt moet je het doortrekken naar andere gebieden zoals kleding. wanneer kan iets niet meer etc. ook van binnen moet je jezelf niet verwonden, bepaalde literatuur en films bv kunnen dat ook. waar is die grens? voor mezelf weet ik die grens wel(denk ik) maar die is voor iedereen anders.

Ik heb gewoon voor mezelf als grens gesteld: geen film, ook niet Pietje Bell bijv. Lijkt misschien kortzichtig, maar in een klein stukje dat ik hoorde werd toch het een of ander waardeloos gebeuren 'in godsnaam' gezegd. Dat heeft bij mij hetzelfde effect als een vloek. Bovendien kun je je tijd wel nuttiger gebruiken, want een film draagt vaak niet iets bij aan je ontwikkeling. Pietje Bell tenminste niet, dacht ik.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 dec 2003 17:21

Wow, !

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 dec 2003 23:16

Het gaat nu hoofdzakelijk over oorbellen maar wat vinden jullie van piercings in de wenkbrauw, neus, tong, navel (en dus kort bloot truitje dragen) of in de intieme delen van je lichaam?

Terug naar “Archief”