Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 15 apr 2008 20:06

Optimatus schreef:Waarom wordt iemand geband?
Wellicht wegens het herhaald overtreden van de forumregels.

Pardonnez-moi, maar ik begrijp niet waarom daar altijd weer zo'n ophef over ontstaat.

Ze hadden geneens gewaarschuwd,
hij had zelf wel een idee waarom hij gebanned was, maar zo erg was het niet wat hij had gedaan ;)
en hij heeft zich de laatste tijd gewoon goed gedragen!
:)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 15 apr 2008 20:14

Kurt was de laatste tijd juist heel lief op het forum Afbeelding
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2008 20:19

Zijn moderatoren eigenlijk verantwoording verschuldigd jegens gebruikers op Refoweb?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 apr 2008 20:22

Geliefden,

Over een ban wordt niet gesproken met derden. Bespaar je de moeite dus. Wees wel enigzins voorzichtig als je je hier niet bij neer wil leggen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 apr 2008 20:25

Ah die Rafaell. Boefje 8)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 15 apr 2008 20:31

Optimatus schreef:Zijn moderatoren eigenlijk verantwoording verschuldigd jegens gebruikers op Refoweb?
Natuurlijk. Nu ja, strict gesproken niet, maar voor het onderhouden van een gezonde relatie en het niet vervreemden van je achterban is het aan te raden om verantwoording voor bepaalde beslissingen af te leggen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 apr 2008 21:12

Tja maar blijkbaar leren de forumdictators het nooit en daardoor is er steeds een hoop onnodige verwarring en frustratie. Henkie wil zijn daden niet verantwoorden en iedereen die om duidelijkheid vraagt wordt bedreigd met een ban. Lekker is dat.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2008 21:24

Als ik het goed heb begrepen, kun je per PB doorgaans vragen wat er precies aan ten grondslag ligt waarom iemand is geëxcommuniceerd.

Voor zover ik weet, is Refoweb geen democratisch instituut met een regering en een parlement. Ik heb er niets op tegen Refoweb democratiseert, maar dan lijkt het mij niet meer dan terecht dat er een soort contributie geheven gaat worden.

Een idee zou zijn: voor (ik noem maar wat) tien euro (vijf euro voor mensen onder de achttien) ben je stemgerechtigd lid. Je moet dan een kopie van je paspoort of iets dergelijks aan Henkie of een andere hoogwaardigheidsbekleder geven ter identificatie.

Volgens mij erg omslachtig, maar wellicht financieel aantrekkelijk.

Tot die tijd: discussies over verbanning per PB. Juist die openlijke klepkoek zorgt voor verwarring, het verspreiden van halve waarheden en het beschadigen van mensen die dat niet verdienen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben onpartijdig en voornemens dit te blijven.[/img]

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 apr 2008 21:29

Mwa openbaar heeft het voordeel dat je het niet tien keer uit hoeft te leggen. Daarnaast zijn er als het goed is goede redenen aan te voeren dus dan kun je er ook wel open over zijn. Via pb wordt nu overigens niet gedaan, dat zijn namelijk ook derden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2008 21:51

Maar denk je, beste Rafaell, dat met het steeds weer herhalen het geHenkte uiteindelijk toe zal geven? Ik denk eerder dat het tegenovergestelde bereikt wordt: een spervuur van bannen, waarbij diverse gebruikers al dan niet tijdelijk worden gedwongen hun vertier elders te zoeken.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 apr 2008 21:59

Dat is zoiets als niet opkomen voor mensenrechten omdat een dictatuur reageert met het voeren van een nog erger schrikbewind :roll:
Ik zal i.i.g. niet zwijgen als er misstanden aangekaart dienen te worden.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 apr 2008 22:05

Dapper heur.. Ik hou mn wafel deze keer maar, uiteindelijk komt 'de gebande' toch altijd weer terug dus het gehenkte (mooi omschreven opti) is wat dat aangaat toch nog best loyaal, of inconsequent, hoe je het noemen wilt 8) :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2008 22:19

rafaell schreef:Dat is zoiets als niet opkomen voor mensenrechten omdat een dictatuur reageert met het voeren van een nog erger schrikbewind :roll:
Ik zal i.i.g. niet zwijgen als er misstanden aangekaart dienen te worden.

Waarde Rafaell, als je je inschrijft bij een of andere groepering en er wordt je gevraagd in te stemmen met de reglementen, dan kies je daar toch voor? Op Refoweb geldt dat die Moderatorschaft geen verantwoording verschuldigd is aan de gebruikers.

Nogmaals, ik zou een vorm van inspraak-tegen-betaling een interessante optie vinden. Het omzetten van Refoweb in een vereniging zou ik toejuichen, maar tot die tijd zijn de huidige regels van toepassing. En, hoezeer ik bepaalde acties van jouw zijde ondersteun en waardeer, ik heb mijn grote twijfels bij de doeltreffendheid van het "aankaarten van misstanden", daar de Henk duidelijk aangeeft onvermurwbaar te zijn. Daarvan afgezien krijg jedoorgaans één zijde van het verhaal te horen krijgt en niet beide zijden. Het is eenieders goed recht te zwijgen, ongeacht de consequenties - die zijn voor eigen rekening.

Overigens ben ik best tevreden over de ruimte die men, ook als niet-refo, krijgt op Refoweb, anders was ik allang vertrokken.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 apr 2008 22:54

In een dictatuur kan je niet gaan en staan waar je wilt. Hier ben je vrij om te gaan als je niet kunt leven met de gang van zaken. Post je na dit tijdstip niet meer dan is je mening duidelijk. Plaats je wel een bericht dan is ook daaruit maar één conclusie te trekken.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 16 apr 2008 10:00

Das niet helemaal zo zwart-wit natuurlijk: je kunt hier ook zijn als je niet voor de volle honderd procent achter een en ander staat. Dat je het voor lief neemt wil niet zeggen dat je het er mee eens bent.

Ik vind overigens de zeurreacties wel typisch. Er is weer eens een vriendje of vriendinnetje geband, en dan komen de kuddediertjes weer en masse naar het klachtenloket.

Aan de andere kant: mijn indruk dat er geen duidelijk banbeleid en heldere waarschuwingen zijn wordt hier ook wel weer bevestigd. Als dat terecht is kun je dat op z'n minst twijfelachtig noemen. Het heeft er steeds weer de schijn van dat er niet op basis van objectieve criteria geband wordt maar meer op onderbuikgevoelens van de grote leider. In die zin kan ik me de reacties dan ook wel weer voorstellen.

Terug naar “Archief”