Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 14:43

ik vind oppassen helemaal niet vermoeiend maar super leuk. En dan zit er nog een jongen bij die echt giga druk is en een hele dag praat en vragen stelt van waarom doe je dat. en waarom moet dat dan enz enz :lol:
ik vind veel baby's ook niet echt knap maar mijn nichtje is echt een scheetje :D (en dat zeg ik niet omdat het fam is want der naam vind ik niet mooi)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 14:47

Ik vind oppassen echt wel vermoeiend. Ik vind het enorm veel verantwoordelijkheid. Bij de meiden van 4 en 3 omdat je die best wel bezig moet houden, bij de oudere jongens omdat ik dan continu bang ben dat ze zomaar de straat oplopen ofzo en onder een auto komen. Wij wonen niet in een kindvriendelijke buurt.
Ik vind het niet vermoeiend om ze bezig te houden, of om ze te antwoorden, maar vooral de verantwoordelijkheid die je hebt. Dat is niet niks, vind ik. Maar misschien denk ik daar te zwaar over, daarom denk ik ook 10000 x na voor ik ooit aan kinderen 'wil beginnen'. Omdat het gewoon niet niks is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 14:52

het is ook zeker niet niks en er zijn heel veel verantwoordelijk heden. maar ik doe het nu al vanaf mijn 15de jaar en er is gelukkig nog nooit iets gebeurd. Maar mijn hart ligt bij kinderen en de dag vliegt altijd voorbij wanneer ze er zijn. maakt mij niet uit of ik er 1 van een jaar heb of 4 kinderen van 2,4,6,9 vind allemaal even leuk.

krijg over 4 weken elke donderdag een baby en een peuter via gastoudebureau :8>

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 15 apr 2008 15:45

Galateia schreef:
Tuinfluiter schreef:Leuk Liefje!
Altijd zo lief he zo'n kleintje, ik denk dat bijna iedereen daar wel verliefd van wordt.

Ikke niet :oops:
Nou ja, als ze echt nog mini zijn, dan zijn ze best wel cute. Maar na een paar weken/maanden (geen idee eigenlijk) dan worden ze dik, gaan ze fruithapjes eten, met eten gooien, etc. Dan is de verliefdheid bij mij erg ver te zoeken.
Maar als het je eigen kind is, dan zal die verliefdheid altijd wel blijven :mrgreen:

Ik vind van die ieniemini babies wel mooi om te zien omdat het zo'n wonder is dat er zo ineens weer een compleet mens bij is. Maar verder vind ik ze saai en kan ik er ook niet zoveel mee en lijken ze zo breekbaar en gaan ze huilen terwijl je er niets aan kan doen en vervolgens zijn ze bij hun moeder of vader weer binnen no-time stil wat niet zo goed is voor mijn zelfvertrouwen wat betreft babies vasthouden :P. Maar als ze een paar weken zijn, zijn ze welliswaar ook niet mooi en kunnen ze ook nog haast niets, maar dan vind ik het grappig om te zien dat zo'n kind echt een eigen karakter heeft enzo. En dan kun je ze soms ook aan het lachen krijgen, dat is ook leuk, of dan liggen ze zo maf te brabbelen.. ik vind ze dan wel leuker worden. Maar kinderen zijn pas echt leuk als ze >1 zijn :D. Daarvoor vind ik jonge hondjes leuker :P

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 15:46

ik vind het zo vreemd als je eenpasgeboren baby ziet kun je je niet indenken dat het in iemand zijn buik gezeten heeft

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 apr 2008 16:00

Ik vind alle leeftijden wel leuk eigenlijk.
Wij hebben op maandag en dinsdag altijd een kindje van bijna 1, die kwam al toe ze 3 maanden was en dat is zo'n schat van een meisje, heel de dag lachen en gek doen.
Nou we zij gewoon van haar gaan houden!
Als het vakantie is dan komt ze niet, nou dan kan ik gerust kan zitten huilen omdat ik haar zo mis :oops:
Dan denk ik weleens, hoeveel moet je dan wel niet van je eigen kinderen houden.
Maar vind wel dat je heeeel veel verandwoordelijkheid heb voor een kind van een ander.
Stel je voor dat een kind waar jij op past dat het zo hard valt dat het naar de dokter moet ofzo.
Met een eigen kind is dat denk ik toch wel anders.
Maar het is geweldig om voor kinderen te mogen zorgen!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 apr 2008 17:34

je hebt niet alleen dat verantwoordelijkheidsgevoel bij een kind van een ander, ik heb hetzelfde met mn eigen kind. Natuurlijk ben ik er wel wat minder 'voorzichtig' mee, als ze valt ofzo is het denk minder erg als het van jezelf is.

PPM: je kunt er ook weinig van zeggen, vind Sarah dr gezicht soms echt op een jongen lijken :oops: Vooral als ze net uit bed is.

Morgen mag ik weer naar de vk. Merk toch wel dat de baby nu echt hard aan het groeien is, maag zit soms 'klem' en mn darmen lijken af en toe ook helemaal klem te zitten.
Sarah weet dat er een baby in mn buik zit, zeg ik: geef de baby maar een kusje en dan komt ze op mn buik af. verder snapt ze er natuurlijk nog helemaal niks van, volgens mij denkt ze gewoon dat baby buik betekend ofzo :lol:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 apr 2008 18:16

Idd, Boudin zat na de bevalling van Gerlinde nog steeds naar mn buik te wijzen: 'Baby..' Ik: 'Nou, even niet graag..' :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 apr 2008 21:28

MissF schreef:Ik vind baby's nooit mooi (behalve eentje van RW, ik dacht die van Haai ;) )
8) :D

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 21 apr 2008 10:35

Ik ben weer ben de verloskindige geweest en mag nu iedere week komen! Dus op naar de laatste weken. :lol:
Alles leek prima, kindje ligt al wel met het hoofdje naar beneden (nog steeds) , maar is nog niet ingedaald. Bloeddruk was ook prima. Ik word inmiddels wel nieuwsgierig naar ons kindje, hoe het er uit zal zien. :D
En hoelang het nog gaat duren. Ik zit nu op 35 weken, nog liefst nog wel een poosje, anders wordt het ziekenhuis. De anderen zijn ook thuis geboren en daar hoop ik nu ook op!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 apr 2008 17:08

Spannend Jantine!
Je kunt echt af gaan tellen nu.
Fijn dat alles tot nu toe zo goed gaat.
Kom je nog wel een beetje vooruit?
Dat zou zeker fijn zijn lekker thuis bevallen.
Geniet nog maar van de laatste weekjes.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2008 17:22

Ik pas tegenwoordig elke week op 2 kinderen voor mijn werk. Relaxter werken dan op de groep (tot nu toe dan ;) )

vooral een dag (soms een paar dagen) op mijn eigen nichtjes en neefjes passen vind ik heerlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 apr 2008 19:34

spannend Jantine! Ik hoop echt dat alles voorspoedig mag lopen... En een thuisbevalling zou inderdaad dan mooi zijn... ach als t maar gezond is :wink: ik ben het even ontschoten (of je hebt het nooit verteld :wink: ) maar hoeveel kinderen heb je al en wat zijn ze (geslacht) ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 apr 2008 20:05

Spannend Jantine. Nog een paar weken. Geniet er nog maar van.

sela

Berichtdoor sela » 22 apr 2008 09:47

Memmem schreef:Spannend Jantine. Nog een paar weken. Geniet er nog maar van.

:P

Terug naar “Archief”