gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2008 16:28

Geen ervaring, maar ik heb zo'n ding gekregen van mijn schoonzus, lijkt mij ideaal.
Mijn zus had ook een heel klein appartementje, en zij gebruikte hem ook. In de achterkamer. Als ze gingen eten, deed ze het ding dicht, als ze de was erop hing, trok ze em uit. Heel makkelijk eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 apr 2008 16:40

Hoeveel was past daar ongeveer op MissF?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 apr 2008 17:39

Vrienden van mij hadden ook zo'n ding, uit m'n hoofd zijn het 5 lijnen van ong. 3 meter

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 apr 2008 17:42

@LauraC
Kun je niet een wasrek in de kamer zetten ofzo, in een hoekje?
Staat wel niet zo gezellig maar je moet iets.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 apr 2008 18:04

tja straks hebben wij ook het 'washangplekje' probleem, Sarah krijgt de 'waskamer' en op zolder ... :o ... nee laat ik dat maar niet doen :mrgreen: Dus dan gaat het op onze kamer of de overloop, en in de zomer of bij lekker weer opt balkon. Ga er niet mee slepen naar de tuin, zolder is een zooi en moet ik er speciaal voor naar boven lopen en weer terug :oops: Dusse we zullen zien waar het dan komt te hangen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 apr 2008 18:46

Dat is dus het probleem, wij hebben maar een heel klein huisje. Ik bedoel, met zn tweetjes + kat is het best, maar straks met een kleintje, dat toch z'n eigen spullen heeft, wordt het krapjes. En verhuizen is geen optie. Misschien op een ander tijstip de was laten drogen ofzo, dat t dan wel in de kinderkamer kan, maar dat is toch niet ideaal. En dan nog kastruimte, we hebben geen logeerruimte meer (toch altijd handig als heel je familie ver weg woont), en ook geen bureau :|

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 14 apr 2008 20:22

Hier hangt ook zo'n ding dat je uit kunt rekken. Wordt vooral in de winter en bij regen gebruikt.
Wij hebben hem met de looprichting mee op de overloop hangen, dan heb je er het minste last van. Alleen als je naar boven loopt, moet je even onder de was door, voor de rest loop je er bij langs.
De lengte kun je zelf bepalen. Ik geloof dat hij tot ongeveer 5 meter kan, maar dat halen wij niet, dus hij is gewoon net zo lang als onze overloop, 4 lijnen achter elkaar.
En als er niks op hangt kun je hem inschuiven, maar dat doe ik meestal niet, omdat je er geen last van hebt.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 apr 2008 21:18

LauraC schreef:Wij moeten ook iets gaan verzinnen voor de was. We hangen het nu nl op een droogrek in de logeerkamer, waar niemand er last van heeft. Nu hopen wij dit jaar nog opvulling van die slaapkamer te krijgen en waar laten we dan de was??? We hebben een droger maar die gebruik ik liever niet (milieu/geld/meer strijken). Iemand tips?
Wij krijgen ook dat probleem, we hebben geen enkele lege kamer. Nu scheelt het dat wij beide volledig werken, maar plek voor de was heb ik niet! Ik heb nu zo'n rek voor aan de deur gekocht, als je er last van hebt til je hem met was en al op en verhang je hem even! In principe is was toch zo droog, als je het 'savonds voor het naar bed gaan op je slaapkamerdeur hangt is het 'sochtends droog.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 14 apr 2008 22:13

Ik leef op vijftien vierkante meter en hang m'n was meestal op zo'n rekje dat je aan je deur kunt hangen. Erg handig. Als het mooi weer is hang ik dat aan openstaande balkondeur, je kunt het gewoon met was en al verplaatsen. Wel klein, maar je hebt vast wel meer dan één deur in huis, dus ook plek voor meerdere rekjes. :)
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2008 06:08

lammetje schreef:tja straks hebben wij ook het 'washangplekje' probleem, Sarah krijgt de 'waskamer' en op zolder ... :o ... nee laat ik dat maar niet doen :mrgreen: Dus dan gaat het op onze kamer of de overloop, en in de zomer of bij lekker weer opt balkon. Ga er niet mee slepen naar de tuin, zolder is een zooi en moet ik er speciaal voor naar boven lopen en weer terug :oops: Dusse we zullen zien waar het dan komt te hangen.

waarom niet op de zolder?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 06:38

ik zou het ook op zolder zetten hoor lammetje als er daar ruimte is. En dan heb je gelijk een stok achter de deur om even op te ruimen.
Ik ga vandaag nog wat kleine dingen schilderen (drempels etc) want morgen komen ze de vloerbedekking enz leggen!
Dan is het heerlijk klaar.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 apr 2008 07:06

L'être extraterrestre schreef:
LauraC schreef:Wij moeten ook iets gaan verzinnen voor de was. We hangen het nu nl op een droogrek in de logeerkamer, waar niemand er last van heeft. Nu hopen wij dit jaar nog opvulling van die slaapkamer te krijgen en waar laten we dan de was??? We hebben een droger maar die gebruik ik liever niet (milieu/geld/meer strijken). Iemand tips?
Wij krijgen ook dat probleem, we hebben geen enkele lege kamer. Nu scheelt het dat wij beide volledig werken, maar plek voor de was heb ik niet! Ik heb nu zo'n rek voor aan de deur gekocht, als je er last van hebt til je hem met was en al op en verhang je hem even! In principe is was toch zo droog, als je het 'savonds voor het naar bed gaan op je slaapkamerdeur hangt is het 'sochtends droog.

Was het maar waar dat het zo snel droogde... Wij hebben nu ook geen ruimte over voor t wasrekje, staat vaak op de slaapkamer. Sommige dingen zijn wel droog na een nacht, maar spijkerbroeken, dikke truien etc. meestal niet :|
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2008 07:46

Ik had toen ik nog in Kampen woonde (in een studio) ook geen ruimte voor m'n wasgoed om op te hangen dus het stond in de slaapgedeelte en in de woon/zitgedeelte! Het was de volgende dag droog!

Hier hebben we ruimte genoeg! Hebben hier 3 keer 2/4 waslijnen hangen (plus rekjes). Hebben drie slaapkamers+ zolder.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 apr 2008 07:46

wij hebben een wasrekje boven het trapgat hangen... 2 dingen naast elkaar... en we hebben een staand wasrekje die we in de badkamer hebben staan... niet heel handig.. want elke keer als je moet douchen of kids in bad doen moet je hem er weer uithalen en later er weer inzeten.. en eigenlijk past ie net niet goed door de deur...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 08:58

Ik droog dekbedovertrekken en hoeslakens ook op zolder. We hebben een zolder waar tegen het plafond nog van die platen zitten, daarboven zit dan de punt zeg maar van het dak. Ik doe ze altijd tussen die platen.

Het nadeel is dat ik ze dan vaak vergeet. We komen niet zoveel op de zolder, en dan kom ik er 2 weken later achter dat het spul er nog hangt. Dat is ook niet zo heel erg, maar ik merk wel, dat nu ik altijd langs de was loop als ik thuiskom, ik het sneller even afhaal en strijk ofzo. Volgens mij is dat mijn zolderprobleem, dat ik het niet meer zie en vergeet ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”