Bed elke dag verschonen vind ik onzinnig, maar ik overleg dat altijd met het gezin. Of ik geef gewoon aan dat ze 't moeten aangeven wanneer ze graag een schoon bed willen. Ik vind alles prima, maar als zij niet elke dag een schoon bed hoef, ga ik me ook geen werk op de hals halen.
Tsja, als kraamverzorgende is 't wel handig om kasten open te trekken. Ik heb er een hekel aan alles te moeten vragen waar 't staat. En ja 't kan s gebeuren dat 't op een ander plek staat.
Ik probeer ouders altijd zoveel mogelijk bij hun kind te betrekken. Elke dag in bad doen we niet meer, meestal om de dag. Vaak komt het erop neer dat ik het de 1e keer doet, 2e keer papa, 3 keer mama en als we 't nog een keer doen laat ik 't ouders vaak samen doen. Als papa aan't werk is overleg ik met mama wat ze wil.
Met verschonen net zo. Ik wil graag dat ik 't zo doe waar de ouders zich prettig bij voelen. Vanmiddag heb ik m'n kraamvrouw wel naar bed gestuurd en heb ik de kleine beneden gehouden omdat die erg onrustig was en anders moeder niet kon slapen.
Alleen 's nachts wassen kan ik me niet voorstellen eigenlijk... in mijn gezin waar ik nu zit lag nog veel was, maar ik draai nu bijna constant door. Ik probeer altijd rekening te houden met de wensen van het gezin, ook wat betreft de was. Maar als ik zie dat ze het s nachts niet gaan redden met de was, draai ik in overleg overdag wel een was.
Ik werk overigens onregelmatig, dus niet op rooster en ik ben dus in principe altijd de hele kraamweek in hetzelfde gezin. Vind ik erg prettig, al is de onregelmatigheid voor mijzelf wel eens lastig.