Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 apr 2008 15:51

Bed elke dag verschonen vind ik onzinnig, maar ik overleg dat altijd met het gezin. Of ik geef gewoon aan dat ze 't moeten aangeven wanneer ze graag een schoon bed willen. Ik vind alles prima, maar als zij niet elke dag een schoon bed hoef, ga ik me ook geen werk op de hals halen.
Tsja, als kraamverzorgende is 't wel handig om kasten open te trekken. Ik heb er een hekel aan alles te moeten vragen waar 't staat. En ja 't kan s gebeuren dat 't op een ander plek staat.
Ik probeer ouders altijd zoveel mogelijk bij hun kind te betrekken. Elke dag in bad doen we niet meer, meestal om de dag. Vaak komt het erop neer dat ik het de 1e keer doet, 2e keer papa, 3 keer mama en als we 't nog een keer doen laat ik 't ouders vaak samen doen. Als papa aan't werk is overleg ik met mama wat ze wil.
Met verschonen net zo. Ik wil graag dat ik 't zo doe waar de ouders zich prettig bij voelen. Vanmiddag heb ik m'n kraamvrouw wel naar bed gestuurd en heb ik de kleine beneden gehouden omdat die erg onrustig was en anders moeder niet kon slapen.
Alleen 's nachts wassen kan ik me niet voorstellen eigenlijk... in mijn gezin waar ik nu zit lag nog veel was, maar ik draai nu bijna constant door. Ik probeer altijd rekening te houden met de wensen van het gezin, ook wat betreft de was. Maar als ik zie dat ze het s nachts niet gaan redden met de was, draai ik in overleg overdag wel een was.
Ik werk overigens onregelmatig, dus niet op rooster en ik ben dus in principe altijd de hele kraamweek in hetzelfde gezin. Vind ik erg prettig, al is de onregelmatigheid voor mijzelf wel eens lastig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 apr 2008 15:52

Hier deed ze het om de andere dag, heerlijk om dan weer in een schoon bed te stappen! Ik zweette toen ook wel heel erg, dus had af en toe echt het gevoel m'n bed uit te drijven... Zullen de hormonen wel geweest zijn :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2008 18:15

van mij hoeft het bed ook niet iedere dag! Om de dag een schoon onderlaken is wel lekker als je er heel de dag op ligt, misschien dat het in de zomer wat meer zweten wordt... we zullen het zien.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2008 21:16

Baby niet elke dag in bad......??? Dat zou ikecht wel willen. Ik douche mijzelf ook elke dag.

Elke dag een schoon bed lijkt mij ook wel heerlijk!! Ik zou het nu ook het liefst doen,maar dat is mij net te veel werk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2008 07:23

in het ziekenhuis wordt het afgeraden om het elke dagin bad te doen, vaak om de twee dagen, de huid droogt anders ontzettend uit!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 apr 2008 07:47

paprikameisje2 schreef:in het ziekenhuis wordt het afgeraden om het elke dagin bad te doen, vaak om de twee dagen, de huid droogt anders ontzettend uit!

en dat geldt niet alleen voor baby's... Borkdude heeft een vreselijk droge huid en hij wil echt niet elke dag douchen. Je kunt je toch ook gewoon bij de wastafel wassen. Ik zie niet in wat daar mis mee is, men is tegenwoordig een beetje doorgeslagen wat hygiene betreft. Ook weleens van de hygienehypothese gehoord?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 apr 2008 07:49

Haha..we dwalen wel af idd.
Maar elke dag douchen lijkt hygienisch maar is voor veel dingen ook niet goed.
Ik was me elke morgen grondig bij de wastafel en ik stink echt nooit. Kmoet er niet aan denken elke dag te douchen, voordat je haar droog is etc. Nu kan je natuurlijk ook ff snel gaan zonder je haar, dat doe ik ook wel eens, maar ik was me liever grondig i.p.v. dat ik elke dag douche.

Ik snap best dat mensen elke dag douchen, maar omdat als maatstaf voor je baby te nemen?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 apr 2008 17:56

Sarah ging int begin ook iedere dag, kreeg eczeem en uitslag. Daarna 2 tot 3 keer per week gedaan, ging meteen een stuk beter! Maar nu het met eten zo vies en plakkerig wordt en Sarah van dr haar tot dr ellebogen onder de appelstroop zit doen we dr wel weer iedere dag in bad, ze geniet er heerlijk van. Uitslag ed komt gelukkig niet terug, maar als ze gaat uitdrogen ofzo stoppen we daar weer meteen mee en gaan we weer wassen.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 14 apr 2008 08:54

Zie zo, de babyspullen liggen netjes gewassen en gestreken in de commode! Heerlijk! :lol: Vorige week was het mooi weer, dus iedere keer wat gedaan. Al met al best een klus, maar goed, deze was was niet erg om te doen. :D

Ik begin verder de kriebels wel te krijgen, wil van alles nog even een goed beurt geven. Eens kijken of ik daar deze week mee aan de slag kan. Dan hoef ik het alleen maar bij te houden...

Lammetje, wanneer heb je de echo? Volgens mij deze of volgende week toch??

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 14 apr 2008 09:05

Jantine: Heerlijk om te doen ja, die babywas! Gaat het verder goed met je? Hoe lang moet je nog?

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 14 apr 2008 09:46

Juultje77 schreef:Jantine: Heerlijk om te doen ja, die babywas! Gaat het verder goed met je? Hoe lang moet je nog?

Op zich gaat het verder best goed, ben alleen best moe. Maar goed, we kunnen onderhand aftellen. Ik moet nog een kleine 6 weken. Maar ik wil alles graag op tijd aan de kant hebben, want de kids hebben hier begin mei 2 weken vrij! En om dan grote beurten te geven, daar heb ik niet zoveel zin in. Vind ik niet zo gezellig voor de kids. Dus als ik dan alles een beetje bij kan houden, vind ik dat prima.
Daarbij komt dat de anderen allemaal iets eerder waren, dus dat speelt ook wel een beetje mee. Maar ik houd mezelf steeds voor dat dat deze keer niet hoeft. Dat blijft afwachten. :lol:

Maar niet alles staat klaar hoor! De wieg moet nog en daar wacht ik nog wel eventjes me, denk ik. Die staat wel klaar, maar de bekleding moet er nog om..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 apr 2008 10:43

vanmorgen de echo gehad! Alles wat ze konden zien was perfect in orde! En we hebben toch besloten om niet te weten wat het is. Zelf dacht ik een jongen, maar de echoscopist zei dat ze niks kon zien dus waarschijnlijk was dat de navelstreng :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 apr 2008 10:51

is het slikken van foliumzuur echt nodig?

Gaaf lammetje wel heel mooi om te zien zeker?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 apr 2008 10:53

http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/

Kun je even het hoe waarom wanneer etc lezen :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 apr 2008 11:01

Ik vindt het eigenlijk een beetje raar dat mensen het wel weten maar in de zwangerschap of ervoor geen foliumzuur slikken.

Terug naar “Archief”