gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 apr 2008 06:26

Onderbroeken, sokken, handdoeken, vaatdoeken en weet ik veel wat er allemaal bij elkaar in de was belandt, is natuurlijk heel wat anders als kleding! Het meeste van mijn kleding mag niet eens in de droger, dan kan ik het net zo goed meteen weggooien (dat moet bijna allemaal al op een handwasprogramma gewassen worden in de wasmachine!). Maar om nou sok voor sok op een lijntje te gaan hangen, nee, dat zie ik manlief nog niet doen!!!

En de handdoeken worden er ook lekker zacht van. Denk ik.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2008 06:37

kwebbel schreef:tsssssss zeg... ik hang veel liever alles buiten, t kost dan wat tijd extra maar ik vind de frisse wind als het droog is zo lekker ruiken door m'n kleding! :)

Volgens mij heeft wind niet echt een geur, dat is gewoon het wasmiddel en dat ruik je ook als het uit de droger komt. Maargoed, als je toch tijd zat hebt en het leuk vindt om te doen.. mijn hobby is het niet. :P

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 apr 2008 07:04

Aragorn schreef:Volgens mij heeft wind niet echt een geur, dat is gewoon het wasmiddel en dat ruik je ook als het uit de droger komt.

Nou, die heerlijke lucht van Beijing door je onderbroeken heen...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2008 07:08

Ghe idd, hier zou je dan na het drogen gelijk weer kunnen gaan wassen. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 apr 2008 08:13

Sokken mogen toch niet in de droger?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 apr 2008 08:16

Lalage schreef:Sokken mogen toch niet in de droger?

Ik weet het niet eigenlijk. In elk geval doe ik ze er niet in, omdat ze dan krimpen. Ik heb aan mijn wasrek op zolder zo'n ding zitten waar je je sokken tussen kunt klemmen. Drie seconden werk en dan houden ze in elk geval de goede maat ;)

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 14 apr 2008 08:59

Lalage schreef:Sokken mogen toch niet in de droger?

Wij doen ze wel in de droger, krimt misschien klein beetje, maar vind het wel fijner dan van de waslijn.
Leef je droom.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 apr 2008 09:07

anders koop je ze een maat groter.. voor op de krimp! :lol:

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 14 apr 2008 09:51

Ik zou de droger niet willen missen! Vooral in de winter niet! Met droog weer hang ik het liefst zoveel mogelijk buiten, maar handdoeken belanden wel in de droger. Heerlijk zacht dat ze dan worden! En sokken wisselend, ligt eraan hoeveel zin ik heb om ze wel op te hangen. :lol:
Maar ik vind het lekkerder ruiken als de was buiten droogt. Heerlijk die frisse geur! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2008 09:58

Volgens mij heb ik net zo snel sokken opgehangen als wanneer ik ze in een droger stop.
Scheelt misschien dat we maar met zijn tweetjes zijn, dus zo extreem veel sokken hebben we ook weer niet in de was. En mijn nadeel is gewoon dat we geen droogmolen hebben. Mijn man gaat wel waslijnen in de garage hangen, bij de wasmachine, en een raam erin maken waar nu een rooster zit, zodat het lekker kan luchten en we meer ruimte hebben om alles op te hangen.
De droger zal hier ook echt alleen voor nood zijn, als ik echt teveel was heb, na een vakantie ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 apr 2008 15:06

Wij zijn ook met zn 2-tjes en toch hangt manlief de sokken nooit op :wink:
Volgens mij doet hij behalve de handdoeken-sokken-etc-was niks in de droger. De droger en wasmachine staan op één van de zolderkamers en daar staat gewoon altijd het raam open (volgens mij, ik kom er eigenlijk zelden :oops:) en er hangen waslijnen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 apr 2008 16:06

Wij moeten ook iets gaan verzinnen voor de was. We hangen het nu nl op een droogrek in de logeerkamer, waar niemand er last van heeft. Nu hopen wij dit jaar nog opvulling van die slaapkamer te krijgen en waar laten we dan de was??? We hebben een droger maar die gebruik ik liever niet (milieu/geld/meer strijken). Iemand tips?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 apr 2008 16:09

LauraC schreef:Wij moeten ook iets gaan verzinnen voor de was. We hangen het nu nl op een droogrek in de logeerkamer, waar niemand er last van heeft. Nu hopen wij dit jaar nog opvulling van die slaapkamer te krijgen en waar laten we dan de was??? We hebben een droger maar die gebruik ik liever niet (milieu/geld/meer strijken). Iemand tips?

Heb je geen zolder? Anders een hangrek in het trapgat? Of een rek op je overloop, afhankelijk van hoe groot die is.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 apr 2008 16:14

In ons oude huisje (een mini-huis) hadden we ook rekjes hangen aan (kast)deuren. Het hing erg vol, maar zo konden we het nog ergens kwijt! Je hebt er gewoon van die kleine rekjes voor. Best handig eigenlijk!

Moet ook ineens denken aan hoe mijn ouders dat deden: ze hadden echt overal waslijnen hangen. Boven de trappen hingen er ook. Als ze daar dan niet al te lange dingen aan hingen, dan was het nog best te doen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 apr 2008 16:22

rosalie83 schreef: Heb je geen zolder? Anders een hangrek in het trapgat? Of een rek op je overloop, afhankelijk van hoe groot die is.

Geen zolder, ik zou eventueel een hangrek over de trap kunnen doen. Helaas is de overloop erg smal. Hebben jullie ervaring met van die waslijnen die je een aan muur vastmaakt en dan uittrekt naar de andere muur?

Terug naar “Archief”