gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 apr 2008 12:05

De laatste dagen ben ik alleen maar bedden aan het verschonen, wassen, strijken, vlekken van de vloer halen etc. twee kinderen ziek dus mijn wasmachien en strijkijzer maken overuren. (ik ook).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 apr 2008 12:17

rosekapje schreef:De laatste dagen ben ik alleen maar bedden aan het verschonen, wassen, strijken, vlekken van de vloer halen etc. twee kinderen ziek dus mijn wasmachien en strijkijzer maken overuren. (ik ook).

Sterkte en beterschap!!!!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 apr 2008 17:39

vandaag is mijn moeder heerlijk huishoudelijk bezig geweest, terwijl ik lag te slapen 8)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 apr 2008 19:08

lammetje schreef:vandaag is mijn moeder heerlijk huishoudelijk bezig geweest, terwijl ik lag te slapen 8)

Haha wat zou jij heerlijk geslapen hebben :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 apr 2008 19:12

nee juist niet, maar dat kwam niet door het schoonmaken hoor :wink: Ze heeft iig de ramen gedaan en de keukenkastdeuren + koelkast gedaan. Moet nu nog dweilen maar omdat ik zo slecht heb geslapen ga ik toch maar slapen en zie ik morgen wel weer :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2008 15:18

Ik wilde eigenlijk nooit een droger, vond het niet zo nodig.
Maar vorig jaar overleed de opa van mijn man, en daar hebben ze van de week alle spullen van verloot. Mijn schoonvader kreeg de droger toevallig. Een echte goede, van Miele. Maar zij heeft er zelf ook al 1, van een goedkoper merk (geen id welke). Nu vroeg ze of ik die van haar wilde hebben, zodat zij de Miele gebruikt.

Naja, een gegeven droger kijk je natuurlijk niet in de bek. Het zal soms best wel handig zijn. Het ding is nog heel nieuw, dus da's mooi. Voor af en toe een wasje ofzo zal het best wel eens fijn zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 apr 2008 13:28

MissF schreef:Ik wilde eigenlijk nooit een droger, vond het niet zo nodig.
Maar vorig jaar overleed de opa van mijn man, en daar hebben ze van de week alle spullen van verloot. Mijn schoonvader kreeg de droger toevallig. Een echte goede, van Miele. Maar zij heeft er zelf ook al 1, van een goedkoper merk (geen id welke). Nu vroeg ze of ik die van haar wilde hebben, zodat zij de Miele gebruikt.

Naja, een gegeven droger kijk je natuurlijk niet in de bek. Het zal soms best wel handig zijn. Het ding is nog heel nieuw, dus da's mooi. Voor af en toe een wasje ofzo zal het best wel eens fijn zijn.
Ik kan me voorstellen met meerdere slaapkamers dat je het kopen van een droger niet nodig vind. Wij hebben wel een droger. En ik ben wel blij dat ik m heb, gezien onze ruimte! Ik kan al het wasgoed kwijt behalve het dekbedovertrekset. Die gooi ik dus in de droger. De rest hangt in de badkamer en/of buiten :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2008 08:29

een droger heb ik niet nodig! Ook nooit gehad! Misschien als er straks kinderen komen! In de zomer hangt je het op en 2 uur later is het droog! En binnen is het ook de volgende dag al weer droog! Ik heb 1 dag waarop ik de was doen!

Heb vrijdag het achterstallige wasgoed gestreken etc. De bovenverdieping heerlijk opgeruimd! En de kasten verwisseld.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 apr 2008 09:33

Ik doe meestal ook 3 wassen op 1 dag, maar het nadeel is dan, dat het echt niet op 1 rek past. En wij hebben geen tuin, dus een droogmolen waar lekker veel op kan, kunnen we moeilijk neerzetten. Dan moet alles buiten ook op dat ene rek, en dat gaat wel, maar niet meer dan 1 was.
Op die momenten zou ik best een droger willen.
Ik had hem zelf nooit gekocht hoor, vind het niet zo nodig om daar geld aan uit te geven. Maar nu ik hem krijg, ben ik er toch wel blij mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 apr 2008 19:41

MissF schreef:Ik doe meestal ook 3 wassen op 1 dag, maar het nadeel is dan, dat het echt niet op 1 rek past. En wij hebben geen tuin, dus een droogmolen waar lekker veel op kan, kunnen we moeilijk neerzetten. Dan moet alles buiten ook op dat ene rek, en dat gaat wel, maar niet meer dan 1 was.
Op die momenten zou ik best een droger willen.
Ik had hem zelf nooit gekocht hoor, vind het niet zo nodig om daar geld aan uit te geven. Maar nu ik hem krijg, ben ik er toch wel blij mee.
ik had het gisteren :) had ondertussen 2 wassen op het rek hangen (maximum voor ons rek) en ik wilde perse mijn fleecedekens wassen die op de bank liggen (Gebruik ik voor 's avonds).
Ik bedacht ineens: oeps ze mogen niet in de droger :shock: gelukkig had ik nog een oud rek achter het wasmachine staan en die heb ik vrolijk buiten gestald :D
Het dekbedovertrekset kan ik nergens kwijt om op te hangen dus die gaat in de droger en dan kan ik 'm 's avonds weer in de kast leggen. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 apr 2008 05:41

Ik doe ook vaak twee wassen op een dag en dat past dan precies op het rek. Beddengoed kan er sowieso niet op, dus dat hang ik altijd over een deur.
Voor mij vind ik een droger niet nodig, de was is met een dag droog, alleen spijkerbroeken soms wat langer, maar voor de rest valt het best mee. Dus ja, om dan ruimte kwijt te zijn voor een droger (die ik niet echt heb) en ook het extra energieverbruik... Twee redenen om geen droger te nemen.

Maar wat was ik blij dat wij er thuis bij mijn ouders wel een hadden! M'n moeder had, toen iedereen nog thuis woonde, wel 3-4 wassen per dag. Stel je voor dat je al die sokken, ondergoed, washandjes e.d. op moest hangen... :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 apr 2008 05:58

ach dat valt wel mee hoor! In de zomer ging alles bij ons naar buiten! Dus ook de sokken en ondergoed!

En hier hebben wij wasrekken en lijnen in overvloed (komt omdat we allebei een eigen huishouden hebben)... En anders leg ik de sokken of doekjes op de verwarming.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 apr 2008 06:02

Mijn man doet handdoeken/sokken/etc. altijd in de droger: hij heeft echt geen zin om elke sok op te gaan hangen! En ik geef hem groot gelijk :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2008 06:05

Inderdaad zeg, ik zou er niet aan moeten denken om alles op te gaan hangen..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 apr 2008 06:22

tsssssss zeg... ik hang veel liever alles buiten, t kost dan wat tijd extra maar ik vind de frisse wind als het droog is zo lekker ruiken door m'n kleding! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”