Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 10 apr 2008 19:10

liefie schreef:
*Annette* schreef:Hier nog n zieke :?. Zaterdagavond begon het. Maandag heb ik me ziek gemeld. Moet morgen bellen hoe het gaat. Had het zondag en maandag erg in me hoofd, keel en koorts. Gister ging het weer wat beterder, had alleen nog erg last van me keel. Moeite met eten en drinken. Vandaag is me keel heel wisselend, eten en drinken gaat alwel wat gemakkelijker. Me hoofd begint weer n beetje. Verder heb ik totaal geen energie, puf o.i.d. Het liefst slaap ik de hele dag. Voel me gewoon niet fit. Eten smaakt me niet, vandaag eigenlijks weer wat gegeten. Eerder alleen maar thee, water en vla. Hoef zo niet te gaan werken, zal wel horen wat ze morgen zeggen.

Al de andere zieken beterschap! Enne degene die extra moeten werken succes!

Wel raar Evelien dat je vakantiedagen moet opnemen omdat je ziek bent :shock:. Vind dat gewoon belachelijk!! Zou er echt achteraan gaan!

beterschap als ik jou was zou ik zo ook niet gaan werken is lichamelijk toch best zwaar je kunt beter goed uitzieken.
Sterkte ermee

Dankje!

Heb vanmorgen gebeld naar me werk, gelukkig waren ze nu wat vriendelijker :D. Maandag kreeg ik namelijk de wind van voren. Sta nu nog ziek t/m zondag. Was anders het weekend toch ookal vrij. Moet maandag weer werken. Zien we dan wel weer. En ga gewoon eerst uitzieken, heb er nu gewoon ff schijt aan dat ze krap zitten met personeel/inval.

Hopelijk gaat het deze nacht beter kipje18!!
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2008 23:03

Wat een verschil van werkplek zeg. Bij ons zeggen ze juist als je je ziek meldt: blijf lekker een weekje uitzieken joh.
Tenminste, sommige teamleden doen dat. De teamleidster, gelukkig, niet.
Voor mijn collega was het gewoon een strijd om aan het werk te mógen van collega's. ''Ziek lekker uit joh, nu heb je de kans. Blijf toch lekker nog even thuis (teamleider) regelt je diensten wel."
Dat vind ik echt te ver gaan. We hebben allemaal hartstikke goed geleerd onze grenzen aan te geven op de opleiding, dus laat dat maar aan mijzelf over, die grenzen aangeven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 11 apr 2008 07:37

Hoe kun je klanten op een vriendelijke manier duidelijk maken dat je echt last hebt van de sigarettenrook (de klant rookt een asbak vol in een uur), vooral ook omdat ik nu zo snotter en hoest. De thuiszorgmanager zegt dat ik dat wel kan: netjes zeggen dat ik er last van heb... (Maar ik ga met "lood in de schoenen"...) Ik werk er 1 x 3 uur en 1 x 3 1/2 uur per week dus het is niet van snel binnen en weer naar buiten want dan zou het niet zo naar zijn om er te werken toch? Hoe zeggen jullie dat? Alvast bedankt voor de tip!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 apr 2008 07:39

het is inderdaad erg verschillend. Mijn teamleidster ziet ons ook liever gewoon werken ondanks ziek zijn, maar ze eist het niet. Collega's zeggen ook neem alle tijd. Beter in 1 keer goed uitzieken dan dat je straks weer in de ziektewet zit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 apr 2008 12:41

kipje18 schreef:Zo ik heb vannacht een nachtdienst gedraaid en het was echt niet leuk meer.
We hebben 8 uur gelopen vannacht. :cry:
Een beetje druk in de nachtdienst vind ik niet erg, maar zo was het niet leuk!!

Ik ben om kwart voor 11 begonnen. En mocht gelijk nog iemand naar ok brengen. half 12 de 2e naar ok brengen. Om 1 uur de eerste van ok halen. Om 2 uur de 2e.
Tussendoor was er nog een spoedje aangekondigd, die is van de SEH gelijk door gegaan naar ok. En die kon ik om 3 uur op halen.
Ik denk dat ik welgeteld 40 bellen heb gehad vannacht.
En vanmorgen had ik om 6:45 1 opname, en om 7 uur 2 opname's.

En op de andere gang zat mijn collega ook alleen, en die had ook zoveel bellen.

Het meest frustrerende was eigenlijk nog wel, de nacht daarvoor hebben ze met 5 personen in de nachtdienst gezeten. Waarvan 2 diplo's 2 leerlingen en 1 iemand om in te werken, vanuit het flexburo.
En nu waren we maar met z'n 2en. Kunnen ze dat nu niet anders doen?? Ik heb wel aangegeven, dat er vannacht wel iemand bij moet. Hopen dat het lukt, maar ik ben er bang voor](*,)

Maar door al dat lopen nu wel heerlijk geslapen, als een blok!!

hoe heb je dat gefikst? :shock: Sjoh, wat zul jij blij geweest zijn toen jij in je bed lag.
En erg achterlijk dat ze eerst met 5 zijn en dan de volgende nacht met z'n 2en. Op hoeveel patiënten staan jullie dan?
en wat voor opnames waren het? Van de moeilijke? en van die opnames waartegen je kan zeggen: geef de telefoonnummers van de contactpersonen en probeer nog wat te slapen. Straks zien we wel verder
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 apr 2008 13:13

En, ging het vannacht beter kipje?

Wat een zieken zo te horen zeg.. beterschap allemaal!

Ik ben juist net gebeld of ik niet thuis wil blijven vanavond! Het halve ziekenhuis schijnt leeg te zijn, dus moeten ze bedden sluiten en kunnen ze met minder personeel af..
Wat een verschil zo overal hè?

Dus als iemand vanavond nog een paar extra handen nodig heeft?? :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 apr 2008 13:25

marierose schreef:Hoe kun je klanten op een vriendelijke manier duidelijk maken dat je echt last hebt van de sigarettenrook (de klant rookt een asbak vol in een uur), vooral ook omdat ik nu zo snotter en hoest. De thuiszorgmanager zegt dat ik dat wel kan: netjes zeggen dat ik er last van heb... (Maar ik ga met "lood in de schoenen"...) Ik werk er 1 x 3 uur en 1 x 3 1/2 uur per week dus het is niet van snel binnen en weer naar buiten want dan zou het niet zo naar zijn om er te werken toch? Hoe zeggen jullie dat? Alvast bedankt voor de tip!

Gewoon willen vragen of de client buiten wil roken of onder de afzuigkap!?

Wil die persoon dat niet? Misschien in overleg met teammanager dat je niet naar clienten gaat die veel roken?

Ik kan al helemaal niet tegen rook! Ik heb 1 client die wel rookt... maar niet veel. (waar ik niet echt heel erg last van heb)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 11 apr 2008 18:05

Moes vanmiddag van me ma de huisarts bellen. Anders deed zij het :P. Kan volgens haar nog steeds niet 'normaal praten'. En omdak gewoon zo moe ben. Dr komt niks uit me, heb gewoon de fut en energie er niet voor. En moet volgende week veel werken, tmoet natuurlijk wel kunnen. Magoedi Ik toch maar gebeld, maja het hoort bij de griep, en het kan tot 3 weken duren :shock:.
Wat de toekomst brengen moge........

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 apr 2008 18:21

oei... dat is dus even doorbijten en vooral op blijven letten!!

Soms heb ik het zo gehad met mijn collega's!! Dan kan ik ze wel achter het behangplakken of de boel er bij neergooien en weg gaan.
Wij hebben er 2 lopen en die durven niet op tegen mijn mede EVB'er op de groep. Ze denken mij wel aan te kunnen dus al hun ongerieven uiten ze bij mij op een negatieve manier. Ik wordt er af en toe zo enorm kwaad om. Ik vind het achterbeks.

In vergaderingen zeggen ze ook zo goed als niets maar samen beppen ze heel wat af en dan durven ze wel hun mening op een rot toon tegen mij te zeggen.
Pas kon ik mij nog inhouden maar kreeg de neiging om te zeggen: durf dat is in de vergadering te zeggen! Daar is het de plek voor en als je dat niet doet dan hou je maar lekker je mond verder ook dicht.

Wie wil er collega's ruilen? :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 apr 2008 20:22

ik had in januari via een verlofbriefje vrij gevraagd.. guess what! Sta ik dsu gewoon ingepland (a.s. 3 mei is m'n opa en opa's 50 jarig jubileum!) uiteindelijk moest ik zelf nog ruilen ook en dat is gelukt.

Ik vind dat als mijn teamleider (zij roostert ook) een fout maakt dat zij het moet oplossen. Uiteindelijk moet iedereen nog zelf ruilen ook.... tsss... maar tis gelukt :D

vandaag een collega uitzendkracht (aangenomen voor 4 maanden) de deur uitgezet omdat ze gestolen zou hebben.. gesprek van de dag zeg pff!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 apr 2008 20:49

Word je toch knetter gek van!!
Hoe kan je dan op je collega's bouwen?

Gisteren was er ook weer 1 bang voor een bewoner, hij voelt dat aan en is de hele dag van slag. Ben blij dat hij niet geknalt is.

Diensten aanvragen zegt echt niet alles. Ik kreeg ook een dienst in mei terwijl ik hem zeer nadrukkelijk vrij had gevraagd. Even bij leidinggevende langs en het was uiteindelijk wel goed dat ik vrij nam die dag. (scheelde dat het geen groepsdienst maar kantoor/schrijf dienst was)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 apr 2008 21:10

marierose schreef:Hoe kun je klanten op een vriendelijke manier duidelijk maken dat je echt last hebt van de sigarettenrook (de klant rookt een asbak vol in een uur), vooral ook omdat ik nu zo snotter en hoest. De thuiszorgmanager zegt dat ik dat wel kan: netjes zeggen dat ik er last van heb... (Maar ik ga met "lood in de schoenen"...) Ik werk er 1 x 3 uur en 1 x 3 1/2 uur per week dus het is niet van snel binnen en weer naar buiten want dan zou het niet zo naar zijn om er te werken toch? Hoe zeggen jullie dat? Alvast bedankt voor de tip!

Ik werk bij Vitras= thuiszorg!
Wanneer we een nieuwe klant krijgen maak je a.d.h.v. de indicatie een zorgovereenkomst op. Wanneer de klant deze tekent, gaat hij accoord met de voorwaarden en de checklist.
Daarin staat de in de ruimte waar de hulpverlener werkt er niet grookt mag worden....
Kennen jullie dat niet?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2008 21:19

ik werk ook in de thuiszorg en wij hebben dat niet. ik vind het eigenlijk ook niet kunnen want die mensen wonen in hun eigen huis en zijn baas overzichzelf. Maar als ik niet naar clienten wil die roken kan ik dat aangeven. Ik rook zelf niet maar heb er geen moeite mee als mijn clienten roken thuis gaan mijn kleren in de was en ga ik zelf onder de douche.
GerdienB balen zulke collega's je mag er van mij wel wat hebben want ik ken de meeste toch niet :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 apr 2008 21:22

Ik vind dat het wel mag!
Ze mogen overal roken, alleen niet in de ruimte waar de hulpverlener is!

En....wanneer de hulpverlener er geen moeite mee heeft is het ook geen probleem!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2008 21:44

oke ik snap hem. maar ik heb dat zelf nog nooit in een thuiszorgorganisatie gehoord eigenlijk.

Terug naar “Archief”