Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2008 09:40

Giovannino schreef:@ Hippie: ik zit aan de thee tegenwoordig!! 1 á 2 x per dag een mok, ook 's avonds af en toe. Maar 's avonds een ijskoud pilsje, dat is niet te vervangen gewoon. Tonic komt redelijk in de buurt, of maltbier... Maar ook deze beide smaken na twee glazen niet meer zo lekker.

Zekers niet.

En bier is wel redelijk calorierijk maar dat wil niet zeggen dat je dat helemaal niet meer mag hebben. Je mag echt nog wel wat dingen met meer dan 5 calorieen per glas drinken. Of zelfs wat ongezonds eten. Als je het maar compenseert met beweging. En tja, misschien val je dan iets minder snel af maar om jezelf nou alle geneugten desch levensch te ontzeggen is ook zo wat :) je moet ook nog wel een beetje kunnen genieten :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 08 apr 2008 09:42

-7 kilo :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 apr 2008 07:04

-4.8

Het gaat niet meer zo snel, maar gelukkig verlies ik nog steeds centimeters :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2008 09:46

=D> =D>

hier staat de stand op -16 kilo en -23 centimeter...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 apr 2008 09:55

Ook applaus TJ, lekker gevoel is dat hé, kilootjes kwijtraken, maar centimeters zegt veel meer. Echt toppie! :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 apr 2008 17:59

Ik heb het idee dat ik ook al behoorlijk wat centimetertjes kwijt ben, heb alleen geen meet lint, haha..
Heb er nu 3 kilo af.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 apr 2008 07:11

stand tot nu toe:

11 april -17 kg AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 11 apr 2008 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 11 apr 2008 07:51

En wat nou als je niet meer Sonja Bakkert?
Is je leefstijl veranderd?

Ik vind het fantastisch dat je zoveel afgevallen bent. Wel heel snel...
Bij mij is de 20 kg heel rustig aan gegaan over ongeveer een jaar, gewoon door mijn eetpatroon te veranderen, zodat je het ook vol blijft houden...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2008 07:58

Riska schreef:En wat nou als je niet meer Sonja Bakkert?
Is je leefstijl veranderd?

Ik vind het fantastisch dat je zoveel afgevallen bent. Wel heel snel...
Bij mij is de 20 kg heel rustig aan gegaan over ongeveer een jaar, gewoon door mijn eetpatroon te veranderen, zodat je het ook vol blijft houden...

dat vraag ik me ook weleens af wat doen mensen als ze genoeg afgevallen zijn en stoppen met een dieet of wat dan ook?
Ik wil ook een beetje afvallen (weeg mezelf niet) maar ik let gewoon op wat ik eet en ik sport elke dag minimaal een half uur.

gaat wel goed tj!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2008 09:09

-5.4 hierzo..

Bij mij is gebleken dat zodra ik stop met een dieet ik wel weer wat aan ga komen. Maar ik vind dat nooit zo erg omdat ik weet dat ik binnen een paar weken weer afgevallen kan zijn. Ik heb een redelijke discipline als ik echt een paar kiloos kwijt moet.

Ik had ergens gezegd dat mn streven 62/63 kilo was, ik zit daar inmiddels onder en ben over 9 onsjes tevreden en stop ik. Dan moet ik nog even een paar weken een programma doen om op dat gewicht te blijven en dan is het inmiddels wel zomer en kan ik bergen zomerjurkjes gaan shoppen 8)

Riska

Berichtdoor Riska » 11 apr 2008 09:13

Als je een dieet volgt is iedere dag wegen ook niet goed. Want er zijn schommelingen die niets met gewicht te maken hebben, maar er wel in lijken tevoorschijn te komen. (kromme zin geloof ik... :wink: )
Ik bedoel dit - en het geldt voor de dames onder ons - hormonale schommelingen zijn niet ut te vlakken. Als je ongesteld moet worden houd je vocht vast, als je eenmaal ongesteld bent is dat 'gewicht' ineens weer lager.
En iedere dag op de weegschaal staan maakt dat je er zenuwachtig van wordt.
Ik zondig best een keer. En ja, misschien ben ik de volgende dag dan wel een kg zwaarder. Maar een of twee dagen later is dat er weer af. Want dat 'zondigen' was niet structureel. De volgende dag eet je weer 'normaal'.

Wat ik zeggen wil is: ga er ontspannen mee om, dan blijft het goed gaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2008 09:31

Je hebt helemaal gelijk Riska, zelfs na een grote boodschap ben je een pond lichter :mrgreen:

Ik heb aan mn 'herbalifemoeder' ook al beloofd om maar 1 keer per week te wegen maar ik kan de verleiding niet zo weerstaan.. Gelukkig heeft dit me tot nu toe alleen maar gemotiveerd omdat ik nog steeds gewicht verlies.

Vorige week was ik ongesteld en een paar dagen ervoor inderdaad twee kilo zwaarder. Maar ja, je weet waar dat aan ligt. :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 apr 2008 14:07

het relaxte aan sonjabakkeren vind ik daarom ook dat je 't ook gewoon vol kan houden zonder dat je meer lijnt... 't is gewoon een verandering van je eetpatroon natuurlijk, want je gebruikt geen shakes of whatever, maar eet gewoon allemaal gezonde dingen..!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2008 14:56

Riska schreef:Als je een dieet volgt is iedere dag wegen ook niet goed. Want er zijn schommelingen die niets met gewicht te maken hebben, maar er wel in lijken tevoorschijn te komen. (kromme zin geloof ik... :wink: )
Ik bedoel dit - en het geldt voor de dames onder ons - hormonale schommelingen zijn niet ut te vlakken. Als je ongesteld moet worden houd je vocht vast, als je eenmaal ongesteld bent is dat 'gewicht' ineens weer lager.
En iedere dag op de weegschaal staan maakt dat je er zenuwachtig van wordt.
Ik zondig best een keer. En ja, misschien ben ik de volgende dag dan wel een kg zwaarder. Maar een of twee dagen later is dat er weer af. Want dat 'zondigen' was niet structureel. De volgende dag eet je weer 'normaal'.

Wat ik zeggen wil is: ga er ontspannen mee om, dan blijft het goed gaan.

Als je elke dag weegt kan je inderdaad ongezond gaan doen... want elke dag moet er weer wat af... en anders voel je je weer schuldig. Je moet uitkijken voor een gewichtsobsessie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2008 18:14

Idd Marnix.. Normaal gesproken sta ik ook niet elke dag op de weegschaal, nu nog niet overigens, maar ik ben wel benieuwd of het echt goed gaat en motiveerd ook weer. Zaterdagsavonds kijk ik nergens naar qua eten. Dat is echt mijn sasavond en verder eet ik ook gewoon hoor. Mn kids en man moeten ook eten tenslotte. Alleen ontbijt en lunch is een shake. Ik moet wel zeggen dat ik mn boterhammetjes erg mis. Nouja, nog een weekje of misschien twee en dan mag ik lekker weer twee sneetjes pompoenpittenbrood tussen de middag.. Mmmmmmmmmm :lol:

Terug naar “Archief”