Thuisblijfmoeder of werkende moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 apr 2008 06:19

mw schreef:3. waarom altijd de moeder thuis blijven bij het zieke kind? Papa kan toch ook thuisblijven? Ze kiezen er neem ik aan samen voor dat de moeder blijft werken.

Vreemd dat dat zo is... als de vader een meer flexibele baan heeft dan kan hij dit toch doen. Juist als de moeder in de zorg werkt en de vader kantoorwerk doet, dan lijkt het me logischer dat de vader z'n zieke kind verzorgt en desnoods kan hij ondertussen even achter de computer kruipen om nog wat te werken.

Het enige argument hiertegen is dat ik als ik ziek ben altijd raad vraag aan mijn moeder, omdat zij vroeger verpleegster is geweest... m'n pa weet niets van ziektes enzo ;)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 apr 2008 09:36

mw schreef:3. waarom altijd de moeder thuis blijven bij het zieke kind? Papa kan toch ook thuisblijven? Ze kiezen er neem ik aan samen voor dat de moeder blijft werken.

Waarom? Nou, als ik naar mijn geval kijk: toen ik nog werkte en mijn dochtertje was ziek wílde ik niet eens weg! Ik heb ook bij mijn sollicitatie gezegd dat mijn gezin, en in dat geval mijn dochtertje, op nummer één staat. En hoe lief papa ook is, als ze ziek is mag er maar één iemand bij haar thuis blijven en dat is mama. Kijk, dat geldt niet bij een verkoudheid of een griepje ofzo. Maar wel als een kind behoorlijk ziek is. Ik heb één keer gehad dat ze tegen een ziekenhuisopname aanzat en ik dus thuis ben gebleven. Niet ziek gemeld, maar gewoon een vrije dag opgenomen. Klinkt misschien wel heel hard, zo bedoel ik het niet, maar iedereen weet dat je een moeder bent met jonge kinderen en ja, dan kan het wel eens voorkomen dat je voor je zieke kind thuis moet blijven. Iedereen wil toch dat moeders parttime blijven werken? Ik vind dat dit dus wel een consequentie is die daaraan hangt. Misschien stoot ik nu wel mensen voor het hoofd, maar goed...ik bedoel het niet verkeerd. (Bij mij is dit trouwens maar één keer voorgekomen, hoor, terwijl ze toch wel vaker ziek, zwak en misselijk was...).

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 apr 2008 09:39

O ja, en wat ik er ook nog aan toe wil voegen: als je de hele nacht in de weer bent geweest met een ziek kind, dan kan je je de volgende morgen ook wel heel beroerd voelen, hoor! Dus dan is dat ziek melden ook niet echt misplaatst... :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 apr 2008 12:06

Merisja schreef:O ja, en wat ik er ook nog aan toe wil voegen: als je de hele nacht in de weer bent geweest met een ziek kind, dan kan je je de volgende morgen ook wel heel beroerd voelen, hoor! Dus dan is dat ziek melden ook niet echt misplaatst... :wink:

Toch leuk voor die baas, een nachtje slecht slapen en je personeel komt niet opdagen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2008 13:20

paprikameisje2 schreef:hier ook geen oppasoma... die zit zelf nog in de kinderen.. :lol:

Dan moet je gewoon niet te vroeg beginnen :D Ik ben 25, mijn vriendin 20 maar een laatkomertje. Mijn moeder werkt 2 dagen in de week dus die zou er wel tijd voor hebben. tegen de tijd dat ik kinderen heb ik ze zo ongeveer wel met persioen denk ik :D Maar ja, tegen die tijd eerst maar eens zien of we een beetje bij elkaar in de buurt wonen, anders schiet het nog niet op :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2008 13:25

Marnix schreef:
paprikameisje2 schreef:hier ook geen oppasoma... die zit zelf nog in de kinderen.. :lol:

Dan moet je gewoon niet te vroeg beginnen :D Ik ben 25, mijn vriendin 20 maar een laatkomertje. Mijn moeder werkt 2 dagen in de week dus die zou er wel tijd voor hebben. tegen de tijd dat ik kinderen heb ik ze zo ongeveer wel met persioen denk ik :D Maar ja, tegen die tijd eerst maar eens zien of we een beetje bij elkaar in de buurt wonen, anders schiet het nog niet op :)

Schat, je wordt oud, want je zit er gewoon bij allebei een jaar naast :lol:
En laat het pa niet horen dat je mij een laatkomertje noemt... ;)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2008 13:54

hm ja zit wat in, ik ben inmiddels 26 en jij bent 21. Zucht, de tijd vliegt voorbij.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 10 apr 2008 14:51

Toch leuk voor die baas, een nachtje slecht slapen en je personeel komt niet opdagen!

Precies, gewoon een vakantiedag opnemen.
Bij langdurige ziekenhuisopname kun je er nog over discussieren.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 apr 2008 16:33

langdurige ziekenhuisopname vind ik totaal wat anders. Bij landdurig gaat het vaak om een ernstig iets. En dan geef ik erook niet om, om 5-6 diensten in de week te doen. Maar niet al het kind een doodnormaal griepje heeft.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 apr 2008 17:45

Moet zeggen dat ik gewoon ga werken als Sarah ziek is, of ik nu bij dr ben of mn moeder, zolang Sarah niet continu aan het huilen is bij haar vind ik het prima, maar als ze echt hangerig wordt en mijn moeder niet de troost kan bieden zal ik proberen om vrij te krijgen. Gelukkig is vlieger altijd thuis als ik werk, maar als ik moet slapen niet, maar dan ben ik zelf natuurlijk gewoon wel in huis dus kan ze bij mij in bed. Kan best wel een dagje doorwerken, maar dat sloopt je wel...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 apr 2008 20:08

pol schreef:
Merisja schreef:O ja, en wat ik er ook nog aan toe wil voegen: als je de hele nacht in de weer bent geweest met een ziek kind, dan kan je je de volgende morgen ook wel heel beroerd voelen, hoor! Dus dan is dat ziek melden ook niet echt misplaatst... :wink:

Tussen 'slecht slapen' en 'slecht slapen' zit natuurlijk ook verschil. Als je kind in de weer is 's nachts blijf je ook niet zomaar thuis. Maar als je kind echt behoorlijk ziek is, waardoor je al nachten niet aan je rust komt, dan ben je op een gegeven moment gewoon op. Tenminste, ik wel. Dan kan ik beter een dag thuis blijven en bijtanken dan halfbakken op het werk zitten.

Als mijn kind een griepje heeft blijf ik ook niet thuis, nee, maar als het wat ernstiger is dan vind ik het, zeker voor een moeder, niet verkeerd om thuis te blijven. Trouwens, het is wettelijk ook niet voor niets geregeld dat ieder een X aantal dagen bijzonder verlof krijgt om voor zieke kinderen te zorgen. Betaald zelfs, zonder dat het een vakantiedag kost! Dus als ik een vrije dag neem omdat m'n kind behoorlijk ziek is voel ik me totaal niet schuldig.

Terug naar “Archief”