grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2008 11:57

Precies. En als seks binnen het huwelijk bijbels is is geen seks binnen het huwelijk heel erg onbijbels. En niet vanwege de "voortplantingsplicht". Als seks een huwelijkskado van God is is het wel heel onbeleefd om niet uitgebreid gebruik van dat kado te maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 apr 2008 12:13

Waarom is mijn laatste reactie weggehaald? Wat was daar niet okee aan?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 apr 2008 13:08

rosalie83 schreef:Waarom is mijn laatste reactie weggehaald? Wat was daar niet okee aan?

De mijne is ook weg!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 apr 2008 13:13

De mijne ook. :roll:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 apr 2008 16:42

Herhaal even wat jullie zeiden :P
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2008 06:53

Marnix schreef:Precies. En als seks binnen het huwelijk bijbels is is geen seks binnen het huwelijk heel erg onbijbels. En niet vanwege de "voortplantingsplicht". Als seks een huwelijkskado van God is is het wel heel onbeleefd om niet uitgebreid gebruik van dat kado te maken.

Wat een waanzin. Als je een kado niet leuk vindt, bedank je de gever voor de moeite en zet je het in de hoek. Net als met die kansloze schilderijen die je voor je bruiloft krijgt, die ga je ook niet uit beleefdheid prominent in je huiskamer hangen.

Verder vind ik het nogal frappant dat iedereen z'n standpunt hier meent te moeten onderbouwen met het argument dat dat gezond zou zijn en dat van de ander ongezond. Mensen verschillen nu eenmaal. Als je frigide bent, so what? Dat is misschien uitzonderlijk, maar niet ongezond want je lichaam krijgt er niets van. En als je bij elke aanraking de onbedwingbare lust hebt elkaar te bespringen, dat is zo mogelijk nog gezonder, in deze tijden van oprukkende obesitas.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 apr 2008 08:30

Daar heb je gelijk in. Ik zeg ook niet dat ik anderen veroordeel. Ik zeg alleen dat ik me het me niet kan voorstellen dat de behoefte aan seks uitblijft. Maar daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 apr 2008 09:02

@Aragorn: uiteindelijk boeit het me helemaal niets of wie dan ook wel of geen seks (voor het huwelijk) heeft. Alleen kan ik me niet voorstellen dat je een relatie hebt zonder seks, of zonder behoefte aan seks. En ik ben dan benieuwd naar hoe anderen dat zien. Maar wat ze doen, dat zien ze zelf maar.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 apr 2008 11:13

Marnix schreef:Precies. En als seks binnen het huwelijk bijbels is is geen seks binnen het huwelijk heel erg onbijbels. En niet vanwege de "voortplantingsplicht". Als seks een huwelijkskado van God is is het wel heel onbeleefd om niet uitgebreid gebruik van dat kado te maken.

Hm, ben het geheel niet met je eens.

Als twee mensen het nou prima vinden om geen seks te hebben binnen een huwelijk,
dan zijn ze opeens heel erg onbijbels bezig?
Is dat heel onbeleefd naar God toe?
Is het gewoon niet heel mooi dat die mensen op één lijn zitten?

En hoevaak moet je dan van "het kado" gebruik maken wil het niet onbeleefd zijn?
Is eens per jaar nog onbeleefd? Is het pas beleefd als je elke dag er gebruik van maakt?
Vertel het eens.

Ik vind het maar larie wat je allemaal zegt. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 apr 2008 12:12

Ach ja... ik zou het toch wel zorgwekkend vinden als men wel een relatie heeft maar geen seks :D Volgens mij is het namelijk niet zomaar een kado maar een natuurlijk kado wat hoort bij liefde. Dat is wel wat anders dan een schilderij :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2008 13:30

rosalie83 schreef:@Aragorn: uiteindelijk boeit het me helemaal niets of wie dan ook wel of geen seks (voor het huwelijk) heeft. Alleen kan ik me niet voorstellen dat je een relatie hebt zonder seks, of zonder behoefte aan seks. En ik ben dan benieuwd naar hoe anderen dat zien. Maar wat ze doen, dat zien ze zelf maar.

Ah, dat is al heel iets anders dan waar Marnix en GerdienB mee kwamen, namelijk dat het ongezond zou zijn als je wel/niet 'genoeg' aan seks doet.

Laat iedereen lekker doen wat'ie wil, dat is nog altijd het gezondst. :P

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 apr 2008 13:37

Aragorn schreef:Ah, dat is al heel iets anders dan waar Marnix en GerdienB mee kwamen, namelijk dat het ongezond zou zijn als je wel/niet 'genoeg' aan seks doet.

Wil jij nu zeggen dat ik een stempel qua goed of slecht ergens op wil drukken?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2008 13:43

Nee, een stempel 'gezond' of 'ongezond'.

Wat misschien wel een subtiele manier is om het goed of slecht te noemen overigens, maargoed.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 apr 2008 13:48

Dan had jij denk ik iets beter terug moeten lezen.

Er werd hier verondersteld dat het ongezond zou zijn als je dus minder seksuele behoeftes zou hebben waarbij ik heb gevraagd of dat per difinitie zo is.
Toen kwamen al een aantal dat je dat niet per definitie kan zeggen. Eigenlijk ontkrachten ze hun eigen toespelingen.

Daarbij werd het mij persoonlijk aangerekend terwijl ik nooit heb gezegd hier hoe ik er persoonlijk in sta, puur omdat dit iets prive is. Juist omdat ik vond dat er te makkelijk geoordeeld werd hier heb ik ook aangekaart dat het wel is heel anders kan gaan bij mensen.

Dus jou beschudiging naar mij toe is onterecht!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 10 apr 2008 13:49

Aragorn schreef:Nee, een stempel 'gezond' of 'ongezond'.

Wat misschien wel een subtiele manier is om het goed of slecht te noemen overigens, maargoed.
Zolang je nog op tijd op je werk bent, tijd hebt om te eten, je sociale contacten wat bijhoudt, dan is er toch niets aan de hand. :wink:

Edit: wat mij betreft is dit voor na je verkeringstijd.

Terug naar “Archief”