De refowebkids [deel 4]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 apr 2008 15:37

Wat een blijmoedige kindertjes :D

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 apr 2008 20:09

X

M'n nichtje in Staphorster kleren :8>
Laatst gewijzigd door meissie88 op 09 apr 2008 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 apr 2008 20:31

Leuke foto's van je kids, jamillah. :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 apr 2008 21:22

Wat een bjoeties, Jamillah!

enne Meissie88, zijn er nog veel kinders in Staphorst die dagelijks die dracht aan hebben? Of alleen op zondag? Vind dat kinders in die kleren net mini mensen zijn. Wel leuk hoor!!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 apr 2008 21:30

@Annet...er zijn maar heeeel weinig kleintjes die het nog aan hebben hoor ;-) denk een stuk of 5..hooguit!
M'n nichtje had het aan voor 'n foto-shoot van één of ander iets! M'n neefje had het ook aan,. maar daar heb 'k geen duidelijke foto van...want das ook mooi om te zien :)
En ik vind het té zielig voor een kind, om het dagelijks klederdracht aan te doen, als je ziet wat voor heisa dat is :O Voor een dagje ofzo is het wel leuk, had het vroeger als kind ook wel paar x per jaar aan, maar altijd... :shock:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 apr 2008 12:13

wat een poepies Jamillah!!!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 apr 2008 12:24

Leuke foto's!

Hier twee zieken, Christiaan heeft in het ziekenhuis gelegen van het weekend, was uitgedroogd.
lijkt nog steeds niet echt op te knappen helaas en nu begint Simon ook nog eens.. :?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 08 apr 2008 12:38

Rosekapje: Hebben ze griep dan? Dat gaat snel dan uitdrogen, zeg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 apr 2008 13:12

rosekapje schreef:Leuke foto's!

Hier twee zieken, Christiaan heeft in het ziekenhuis gelegen van het weekend, was uitgedroogd.
lijkt nog steeds niet echt op te knappen helaas en nu begint Simon ook nog eens.. :?

hè bah hoe kan dat dan ineens?
Sterke iig

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 apr 2008 14:42

liefje schreef:
rosekapje schreef:Leuke foto's!

hè bah hoe kan dat dan ineens?
Sterke iig

koorts, diarree, overgeven... en dat nu al voor de 6e dag.
Hij had trouwens een oorontsteking aan beide oren en vergrote amandelen, daar kwam de koorts van. In eerste instantie dachten we dan ook dat het overgeven van de pijn kwam (dat schijnt bij kinderen vaak zo te zijn), maar twee dagen later ook nog eens diarree en dan gaat het hard. Vocht gekregen in heet ZH daar is een acute ontsteking aan maag en darmwand vastgesteld, vandaar dat alles eruit komt. Gisteren leek het aardig de goede kant op te gaan, maar vandaag komt alles er weer uit. Net bij de HA geweest hij heeft nu zetpillen tegen misselijkheid en braken, en nou maar hopen dat het helpt.
Hoop niet dat het met Simon ook zo gaat.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 apr 2008 16:14

Mijn neefje was binnen een dag uitgedroogd. Kan je nagaan dat ze gewoon ontzettend goed moeten drinken!! Als moeder doe je je uiterste best natuurlijk, en mijn tante had het ook niet echt in de gaten, totdat ze toch maar de huisarts hadden gebeld en die heeft hem doorgestuurd.
Je kan ze beter maar een keer extra op het toilet (helpen/zetten) dan dat ze uitgedroogd zijn :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 apr 2008 17:09

meissie88 schreef:@Annet...er zijn maar heeeel weinig kleintjes die het nog aan hebben hoor ;-) denk een stuk of 5..hooguit!
M'n nichtje had het aan voor 'n foto-shoot van één of ander iets! M'n neefje had het ook aan,. maar daar heb 'k geen duidelijke foto van...want das ook mooi om te zien :)
En ik vind het té zielig voor een kind, om het dagelijks klederdracht aan te doen, als je ziet wat voor heisa dat is :O Voor een dagje ofzo is het wel leuk, had het vroeger als kind ook wel paar x per jaar aan, maar altijd... :shock:

Van wat ik weet nog maar 2 en dan in 1 gezin. En zo'n geheisa is het eigenlijk helemaal neit om aan te trekken hoor :wink: .
Ik vind alleen nu dat mensen het eigenlijk niet kunnen maken tegenover de kinderen, of ze moeten echt duidelijk weten dat de kinderen er niet mee worden gepest en de kinderen zelf tevreden mee zijn.

Vind het anders wel heel schattig staan bij kinderen.
Leef je droom.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 apr 2008 17:15

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die kleine kinderen in klederdracht: ik vind het echt vre-se-lijk. :oops:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 08 apr 2008 17:26

@ Rosekapje: Beterschap!!! hopelijk gaat het snel weer beter!

Bij mij op stage zit dus dat ene meisje dat elke dag in Staphorster klederdracht loopt. Maar ze zit nu nog in groep 1 en denk dat dan het pesten nog wel meevalt.
Maar het was wel grappig, want gr 2 had vorige week verjaardag van de juf en toen mochten ze verkleedkleren aan en 5 meisjes hadden klederdracht als verkleedkleren. En dat terwijl dat meisje uit groep 1 het gewoon elke dag aan heeft.
maar ze vind het zelf helemaal niet erg en vind het zelfs leuk hoorde ik :)
Denk vaak dat ouders zich er nog drukker om kunnen maken dan het kind zelf.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 apr 2008 17:31

Maar even serieus: waarom trekken die ouders dat meisje elke dag klederdracht aan? Vindt men dat dan echt zo belangrijk?

Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, want ik ben een randstad-stads-meisje, maar het verwondert me echt enorm. Wat is dat toch, dat er delen zijn in Nederland, waar mensen daar nog zoveel waarde aan hechten, ofzoiets? Of is het iets anders? Heeft het misschien ook met geloof te maken? Ik zal laatst een Belgische reportage ver Staphorst en... nou... ik zat echt met grote ogen te kijken.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”