Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2008 18:52

Al weer tijd voor een nieuw topic. Hier gaan we verder kletsen over onze financiën.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 08 apr 2008 07:55

Nou laat ik maar beginnen dan.
Ik vind het leuk om met mijn zoon dingen te ondernemen. Thuis zitten is niets voor ons! Dus ik ben altijd op zoek naar leuke goedkope uitjes en activiteiten.
Aantal dingen die wij leuk vinden:
- Bibliotheek (kunnen we uren zoet zijn, ze hebben ook voorleesmiddagen)
- Spelotheek (je hebt er ook speelochtenden)
- Met de pont over en een stuk fietsen
- Museumweekend, alle musea gratis, was vorige week dus je moet weer een jaar wachten
- IKEA: veel leuke speeldingen en goedkoop restaurant
- Naar het station en treinen kijken
- Picknicken, doet het altijd geweldig
Meer tips welkom. Misschien verzin ik zelf ook nog wat...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 apr 2008 10:40

leuk marjo! Naar het bos gaan is ook altijd lekker, voor jong en oud (mits het niet keihard regent).

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 apr 2008 10:44

marjo schreef:- Museumweekend, alle musea gratis, was vorige week dus je moet weer een jaar wachten

Je kunt ook een museumjaarkaart kopen, voor 25+ 35 euro en 25- 17,50.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 apr 2008 12:02

Van zegeltjes, punten etc. kan je vaak ook leuke uitjes opsparen. Ik kwam er gisteren achter dat we van onze airmiles met gemak een keertje naar het dolfinarium kunnen. En laat ik dat nou al heel lang op m'n verlanglijstje hebben, maar ik vond het zo duur...

Verder is hier een hele leuke speeltuin vlakbij waar je voor een prikkie lid van kunt worden. Volgens mij heb je in veel plaatsen wel zo'n speeltuinvereniging. Of de kinderboerderij, ook altijd leuk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 apr 2008 12:12

wij hebben net een keuken bij praxis besteld, we kregen gelukkig heeeel veel korting! Na we dat zelf hebben gezet (we doen het zelf met m'n vader en opa, die zijn samen reuze handig! :wink: samen met m'n man er bij natuurlijk :D ) en daarna gaan we weer reuze hard sparen. We hebben t afgelopen jaar best wel veel uitgegeven aan het huis en geinvesteerd dus nu is het voorlopig genoeg zo! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2008 14:59

Ships, we kregen een rekening van de IB Groep.
Mijn man heeft na zijn HBO nog een universitaire studie gedaan. maar toen hij aan het afstuderen was is hij gestopt (en nee, dat is niet zonde, dat is keigoed van hem!!! :) ). Dus dat kunnen we lekker terugbetalen.
Beetje jammer van een deel van ons spaargeld, omdat het nergens voor is zeg maar. Al koop je nou iets leuks van spaargeld, maar dit gaat gewoon weg zeg maar.
naja, het is nu eenmaal niet anders :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 apr 2008 15:09

Ik ken het... wij hebben ook allebei nog een flinke studieschuld. Laatst heb ik een stukje afbetaald van mijn spaargeld, omdat de rente van 2.7% naar 3.7% was gegaan. Manlief heeft gelukkig nog wel 2.7%.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2008 15:13

Pff, wij hebben nu nog zonder rente, dat scheelt. Het zijn echt gewoon die nare kosten omdat je je studie niet afmaakt.
maargoed, om nu een studie af te maken terwijl je er echt van baalt, en gewoon al een opleiding hebt, dat vond ik zo'n onzin. Dan werk ik wel even wat harder hoor, als hij maar gelukkig is met zijn leven, wat hij nu meer is dan toen :)
Dus zo'n ramp is het ook weer niet, het is gewoon sund van het geld. Maarja, dat zul je wel herkennen idd. Al scheelt het misschien dat jullie, volgens mij, gewoon wel je studie voldaan hebben. Dus dan heb je er meer profijt van zeg maar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 apr 2008 15:36

ja dat is minder om daar je geld heen te brengen.
Wij zijn weer druk bezig met ons huis. Mijn man is nu de tuin leeg aan het halen. En plantjes in leuke rieten manden aan het zetten. Van de week ga ik 2 hele mooie rieten stoelen halen (soort leunstoelen) en een soort tafeltjes.
Wordt allemaal zo gaaf maar kost ook veel geld al krijg je der wel iets heel moois voor terug.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 apr 2008 15:49

Wij hebben de tuin twee jaar terug low-budget gedaan: de bestaande bestrating aangevuld met gratis klinkers van marktplaats, een 'nieuwe' schuur gebouwd van materiaal van een gesloopte loods van het werk van m'n man, een tuinbankje gekregen van zwager en schoonzus die hem over hadden... We hoefden dus alleen een paar kuub zand en een heleboel zakken tuinaarde te kopen. Al met al best een leuk resultaat en daardoor hielden we geld over voor het verbouwen van de badkamer.

Maarre... van die rieten tuinmeubelen zijn wel mooi!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 apr 2008 16:06

MissF schreef:Pff, wij hebben nu nog zonder rente, dat scheelt. (...) Al scheelt het misschien dat jullie, volgens mij, gewoon wel je studie voldaan hebben. Dus dan heb je er meer profijt van zeg maar.

Bij de IBG heb je altijd rente hoor, vanaf het moment dat je het hebt geleend... jammer maar waar. Het klopt dat het uitmaakt of je nog wat met je studie doet, het is dan toch een investering in je toekomst.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 apr 2008 17:40

Volgens mij heb ik hier in dit topic wel eens gelezen dat er mensen zijn die een soort 'strijkservice' zal ik maar zeggen hebben. Wat vraag je nou voor zoiets? Per kledingstuk ofzo? En hoe kom je aan 'klanten'? Huis-aan-huis bladen?

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 08 apr 2008 21:01

Há, wil je mij als klant? :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 07:18

Haai schreef:Wij hebben de tuin twee jaar terug low-budget gedaan: de bestaande bestrating aangevuld met gratis klinkers van marktplaats, een 'nieuwe' schuur gebouwd van materiaal van een gesloopte loods van het werk van m'n man, een tuinbankje gekregen van zwager en schoonzus die hem over hadden... We hoefden dus alleen een paar kuub zand en een heleboel zakken tuinaarde te kopen. Al met al best een leuk resultaat en daardoor hielden we geld over voor het verbouwen van de badkamer.

Maarre... van die rieten tuinmeubelen zijn wel mooi!

de tuin is heel mooi bestraat met hele oude klinkers. en dat ligt nog behoorlijk goed. En ik heb een hele hele handige broer die gaat het even rechtleggen en dan is het ook weer goed.
Maar er komen eigenlijk alleen nieuwe planten en nieuwe tuinmeubels. maar ja dat kost ook geld :D

Terug naar “Archief”