Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2008 10:24

paprikameisje2 schreef:
Evelien schreef:Mijn moeder werkt bij monique boer (bemiddelingsburo) en zij werken niet op rooster! Als je daar je kraamhulp van heb dan kun je er van op aan dat je heel de kraamtijd dezelfde kraamverzorgster heb (muv ziekte of begrafenis). Er zijn een aantal organisatie die werken op roosters zoals bij Icare. Als je dan ingeroosterd staat vanaf ma. en je zit te wachten op een gezin en je wordt pas wo. opgeroepen voor een gezin dan komt er halver wege je kraamtijd een andere kraamverzorgster! Lijkt me echt tien keer niks! (dan kun je volgens mij beter een wijkkraam hebben).

die organisatie wil ik dus bij een volgende! daar hoor je zoveel positive berichten van, en als het tijdens het kennismakingsgesprek het niet klikt dan krijg je gewoon een ander!

dat inroosteren doen ze tegenwoordig volgens mij ook bij de rst, want daarom had mijn buuf telkens een ander!

en als je iemand kent dan mag je die ook opgeven! (voorkeur)

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 07 apr 2008 10:49

ik heb ook monique boer gehad!
en ik was zeer tevreden! zeker een aanrader.
ze zijn daar een stuk flexibeler dan bijvoorbeeld icare.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 apr 2008 11:48

jantine76 schreef:Hier hebben we 3 keer kraamhulp van de SHG gehad en daar gaan we nu ook weer voor. Gewoon, omdat het alle keren goed bevallen is. Wij hebben wel een keer iemand uit het dorp gehad, maar dat vond ik toen geen probleem.
Maar het maakt denk ik wel uit of met klikt met elkaar of niet. Dat vind het wel belangrijk. Vooral met de kinderen, nu ze wat groter zijn. Gewoon, dat ze zich een beetje vertrouwd voelen met haar.
En ik ben het Annet eens, vooral voor de kinderen vind ik het belangrijk dat iemand een soortgelijke achtergrond heeft. Is gewoon een rustiger idee.

Wij hadden ook SHG, en ik vond het echt super!! Ik heb me echt een week lang een prinses ofzo gevoeld, doordat ze zoveel uur hebben hoef je je echt helemaal nergens druk om te maken. Van tevoren zag ik er best tegenop, de hele dag een 'onbekende' om je heen, maar het is me echt 100% meegevallen.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 07 apr 2008 12:32

Haai schreef:
Wij hadden ook SHG, en ik vond het echt super!! Ik heb me echt een week lang een prinses ofzo gevoeld, doordat ze zoveel uur hebben hoef je je echt helemaal nergens druk om te maken. Van tevoren zag ik er best tegenop, de hele dag een 'onbekende' om je heen, maar het is me echt 100% meegevallen.

Dat gevoel heb ik dus ook 3 keer gehad! Heerlijk, dat je het voor je gevoel ook gerust aan een ander over kunt laten!! :)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 07 apr 2008 14:12

Wolkje schreef:ik heb ook monique boer gehad!
en ik was zeer tevreden! zeker een aanrader.
ze zijn daar een stuk flexibeler dan bijvoorbeeld icare.

Monique Boer is echt goed! Hoor 'k eigenlijk alleen positieve berichten van. Mn overbuuf werkt er ook, die kan je echt heel goed hebben als kraamverzorgster!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 apr 2008 15:12

ik vond het heel vervelend dat er een vreemde in MIJN huis rondliep en MIJN kasten opentrok en het dus niet op mijn manier bijhield. Daarnaast was het ook nog eens zo'n persoon die alleen heel de dag de baby wil en de moeder moest maar slapen. Als sarah huilde kreeg ik haar niet eens direct, nee ze moest er eerst zelf even mee knuffelen. Nou dat wil ik dus niet nog een keer. Ze had bejaardenverzorgster moeten blijven!
Hoop dat ik nu mn oud klasgenoot krijg, die vertrouw ik het wel toe! En anders zien we wel, als het weer niet klikt gaat ze maar gewoon naar huis, dan doen we het zelf, want bij Sarah heb ik me zelf zo op zitten vreten, wat je natuurlijk noooooit moet doen :wink: maar als je net bevallen bent, ben je net even wat anders dan anders, tenminste, ik wel :)

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 08 apr 2008 10:42

Daar kan ik me niet zo druk om maken. Tuurlijk ligt en staat alles niet in de kast zoals je het gewend bent, maar dat kan ik ook niet bij een ander. Door dingen zelf weer te gebruiken komt het wel weer op de goede plek.
Maar ik kan wel begrijpen dat je het niet leuk vindt dat ze deed alsof Sarah van haar was! Na 9 maanden wil je je kind toch heel graag bij je hebben!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 apr 2008 10:50

Ik vond het heerlijk dat ze er waren (was ook een stagiaire bij),
en ik vond het nog lekkerder dat ze weer weg waren. :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2008 10:50

het hoeft ook niet op jouw manier te gaan, maar als ik heb gezegd dat de wasmachine hier alleen snachts draait moet ze hem natuurlijk niet expres overdag aan zetten onder het mom van: er is zoveel was. Er was helemaal geen was. En niet vragen of het voor een keertje mocht, nee opeens hoorde ik hem. Dat vind ik frustrerend en daar ga ik me aan ergeren. Misschien ben ik wel gewoon verwend, maar ik wil wel dat mijn regels gewoon blijven gelden en dat ik nog wel het laatste woord heb in mijn eigen huis. dat was dus totaal niet zo en als je dan een klacht indient hoor je er vervolgens niks meer over. Voor mij dus voortaan een ander kraamzorgbureau :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 apr 2008 12:22

als je zo reageert ben ik bang dat je bij elke zwangerschap een ander kraamburo hebt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 apr 2008 12:53

In de kraamtijd moet je je niet overal aan gaan lopen ergeren omdat het even niet precies zo gaat als jij wilt. De kraamhulp doet haar werk, en die komt niet 's nachts bij jouw om te wassen.

Geen was kan ik me haast niet voorstellen. Elke dag schoon bed, kindje in bad, jij douchen en geen was???

Als mijn man of kinderen de afwasmachien uitruimen staan er ook dingen op een andere plek. Ja het zij zo.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 08 apr 2008 13:17

Ik sluit me bij de bovenstaande dames aan. Je kunt je wel overal aan ergeren, het is maar voor een week. Bij mijn moeder moest ook alles precies volgens haar regels, echt heel frustie. :? Ze gaf me altijd het gevoel: "mijn huis is de enige plek waar ik iets over te zeggen heb in deze wereld, dus daar ga ik als een controlfreak bovenop zitten". Ik heb wel belangrijkere dingen om me over op te winden dan waar kopjes staan en wanneer de was draait. Zeker als ik net bevallen ben :P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2008 13:58

het ging mij erom dat ik een klacht had ingediend over die ene kraamverzorgende (de stagaire was overigens prima!) en dat ze daar niks mee hebben gedaan, ze hebben niet eens wat van zich laten horen! Dat vind ik gewoon niet netjes, de klacht ging over het 'afpakken' van míjn kind! Ik kreeg haar gewoon niet en ik heb het zelfs op de foto staan hoe ze met Sarah om ging! Ik mocht haar niet verschonen en toen ze ging huilen tijdens het verschonen ging mevrouw er bovenop met dr hoofd om dr kusjes te geven terwijl ik daar tegen Sarah aan het praten was, ze ging gewoon met dr hoofd tussen onze hoofden in omt zo maar te zeggen. Dat heb ik beschreven naar het kraamzorgbureau (de volgende dag mocht ze van mij ook niet meer komen) en die hebben niks van zich laten horen, geen excuus, geen briefje dat ze er niks mee konden of dat ze actie zouden ondernemen, niks!

De kraamhulp had aan mij gevraagd hoe ik het wilde en wanneer ik wilde dat de wasmachine draaide. Zij deed de was erin, vlieger zette hem aan en ik deed de droger aan als hij klaar was (na de nachtvoeding) en zij kon hem dan de volgende ochtend uitruimen en opruimen. Lijkt mij geen probleem...

ik kreeg overigens niet ieder dag een schoon bed, maar de eerste keer na 4 dagen en de tweede keer na 3 dagen! Dus die was was allang weg. En de wasmanden waren op dat moment leeg.

Zo heb me even weer verdedigd :mrgreen:

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 08 apr 2008 14:54

Eerlijk gezegd zit ik ook niet op een kraamverzorgster te wachten die mij m'n kind niet gunt. De eerste dagen verschonen en in bad doen vind ik niet erg. Zelf heb ik daar dan de energie niet voor. En verder veel bespreken. Dan kun je aangeven wat jíj fijn vindt. Misschien heb ik heb gewoon altijd nog goed getroffen. :D

Enne bed verschonen deden ze iedere dag hoor! Heerlijk en ik denk dat dat nu weer gebeurt. Heerlijk om na het douchen in een fris bed te stappen! :lol:
En was is hier meestal genoeg. Vooral in de kraamtijd! Dus laat maar draaien en het meeste ligt 's avonds weer schoon in de kast!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 apr 2008 15:27

Hier is het na de bevalling verschoond,
en daarna maar 1 keer.
Ik lag met m'n kont op zo'n groen matje,
dus zou niet weten waarom het hele bed elke dag zou moeten worden verschoond?

Terug naar “Archief”