grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 apr 2008 09:52

em_ma schreef:
Race406 schreef:De term is mij ten enenmale onduidelijk. Maar dat zal wel aan mij liggen... :wink:

Romantisch/lief/fijn zoiets zeg maar :wink:

OK, duidelijk! :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 apr 2008 09:52

Ik weet niet ik heb gedaan, maar per ongeluk deze post gewijzigd :(
Laatst gewijzigd door Liarose op 08 apr 2008 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 apr 2008 09:54

em_ma schreef:Misschien heeft het meer te maken met het feit dat de voorlichting thuis niet goed is geweest of je van huis uit niet echt een goed voorbeeld gekregen hebt? Of dat je er zelf niet makkelijk over kan praten?
Je weet toch dat als je geen voorbehoedsmiddel gebruikt je zwanger kan raken? Die visie vind ik beetje naief.
Als ik zwanger zou raken en ben niet 100% overtuigd van mn vriend, dan zou ik echt niet met hem gaan trouwen.

Die visie is inderdaad naief, maar die kom je wel heel vaak tegen, blijkens het aantal "moetjes"...
Als je niet 100% overtuigd bent van je vriend moet je "de kleren aanhouden" lijkt mij!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 apr 2008 09:54

Gerdien B. schreef:Dat is jou inzicht.

Dit is dus precies waar ik op doel. Jij en anderen hebben er hier moeite mee dus vinden het raar dat, misschien ik, anderen er geen moeite mee hebben.

Ieder mens zit anders in elkaar en heeft op elk vlak meer of minder behoeftes dan de ander. ZO heeft de 1 10 vrienden en de ander er het liefst 100. Waarom wordt dat wel normaal gevonden maar als mensen verschillen op seksueel gebied dan word er moeilijk gedaan en gezegd dat het ongezond is??

Doe waar jij en je partner je goed bij voelen en laat de ander vrij. AL doen ze zaken die jij nooit kan vatten of zou kunne, maar als zij aangeven er wel gelukkig te zijn en er vrede mee te hebben, wat is dan het punt?

Oh, ik laat je wel helemaal vrij hoor :) En je hebt gelijk als je zegt dat iedereen anders is, en dat ieders behoeften ook anders zijn. En ik vind 't mooi dat jullie er gelukkig mee zijn.
Maar als ik een vriend zou hebben die er ook geen behoefte aan zou hebben, zou ik toch wel achter mijn spreekwoordelijke oren gaan krabben :P

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 apr 2008 09:56

@rosalie... er werd hier gezegd dat het niet gezond is en het niet goed kan wezen, dus dan wordt er wel degelijk er over geoordeeld!

Dwingen via een forum gaat ook moeilijk en dan zou ik ook hier accuut weggaan. Maar meer een houding van: prima hoe jullie dat doen en denken vol te houden, maar ik heb daar moeite mee zou meer zieren dan het afkraken als ongezond en dat je relatie dan niet voleldig kan wezen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 apr 2008 10:03

Gerdien B. schreef:@rosalie... er werd hier gezegd dat het niet gezond is en het niet goed kan wezen, dus dan wordt er wel degelijk er over geoordeeld!

Dwingen via een forum gaat ook moeilijk en dan zou ik ook hier accuut weggaan. Maar meer een houding van: prima hoe jullie dat doen en denken vol te houden, maar ik heb daar moeite mee zou meer zieren dan het afkraken als ongezond en dat je relatie dan niet voleldig kan wezen

Het woord oordelen heb ik niet gebruikt volgens mij. Ik vind het niet gezond inderdaad. Dat mag ik toch zeggen? Jij zegt toch ook wat jij vindt?

'Prima hoe jullie dat denken vol te houden' is een insteek die ik niet heb, omdat ik me serieus afvraag of het wel goed is om koste wat kost geen seks te hebben. En mijn vraag blijft staan: Maar wat ik me serieus echt afvraag: als je nu geen behoefte hebt aan seks, hoe kan je er dan zeker van zijn dat je dat wel hebt als je getrouwd bent? Dat moet er toch in de verkering ook al zijn?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 apr 2008 10:05

Marnix schreef:

Hm ik vind die redenatie niet helemaal juist. :) Als je niet 100% zeker bent van je vriend moet je gewoon ook 100% zeker zijn dat je niet zwanger raakt. Als je wel zwanger zou raken vind ik dat je ook een verantwoordelijkheid naar dat kind toe hebt. Je bent wel 100% de vader en de moeder van dat kind. Dan kan je redeneringen er op loslaten als "ja maar als we later niet gelukkig zijn samen is dat kind dat vast ook niet" en zo, maar dat moet je dan bedenken voor je samen het bed in duikt.[/quote]

Zeker ben je allebei verantwoordelijk voor je kindje. Maar ik denk dat ik zelf niet zou trouwen als ik niet zeker van hem ben, wat is dan de basis van je relatie? Ik zou dat niet kunnen. En natuurlijk is het verre van ideaal om een kind in '2 huizen' te laten opgroeien.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 apr 2008 10:13

rosalie83 schreef:En mijn vraag blijft staan: Maar wat ik me serieus echt afvraag: als je nu geen behoefte hebt aan seks, hoe kan je er dan zeker van zijn dat je dat wel hebt als je getrouwd bent? Dat moet er toch in de verkering ook al zijn?

Ben ik ook wel benieuwd naar :jaknikken:
Vraag aan rosalie: is het noodzakelijk dat je behoefte hebt aan seks in je huwelijk? Kun je een goed huwelijk hebben als je er beiden niet zoveel behoefte aan hebt? :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 apr 2008 10:18

Hippieblijhoofd schreef:
rosalie83 schreef:En mijn vraag blijft staan: Maar wat ik me serieus echt afvraag: als je nu geen behoefte hebt aan seks, hoe kan je er dan zeker van zijn dat je dat wel hebt als je getrouwd bent? Dat moet er toch in de verkering ook al zijn?

Ben ik ook wel benieuwd naar :jaknikken:
Vraag aan rosalie: is het noodzakelijk dat je behoefte hebt aan seks in je huwelijk? Kun je een goed huwelijk hebben als je er beiden niet zoveel behoefte aan hebt? :)

Ik denk dat je dan een prima huwelijk kunt hebben. In goede harmonie zeg maar. Alleen, zo is het volgens mij niet bedoeld.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 08 apr 2008 10:21

@ Hippie: Dat zal toch wel. Er zijn ook zat ouderen die geen seks meer hebben en zich toch gelukkig voelen in hun relatie. Zelf kan ik me dat niet echt goed voorstellen; een liefdesrelatie zonder seks, juist omdat het zo'n mooi iets is om elkaar lief te hebben.
Auf Wiedersehen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 apr 2008 10:24

Hippieblijhoofd schreef:.Maar als ik een vriend zou hebben die er ook geen behoefte aan zou hebben, zou ik toch wel achter mijn spreekwoordelijke oren gaan krabben :P

Inderdaad... en zou die behoefte wel opeens na je huwelijksdag komen?

Ik was al zeer goed bevriend met m'n man voordat we een relatie kregen.
Stel we kregen verkering, en er was geen sprake van seksualiteit,
Dan bleef de verhouding tussen ons toch gewoon hetzelfde?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 08 apr 2008 10:28

Ja, een bruiloft maakt alleen het verschil dat je geslachtsgemeenschap mag hebben. Het creëert niet opeens die behoefte denk ik.
Auf Wiedersehen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 apr 2008 10:38

Precies.

Het niet hebben van die behoefte lijkt me ongezond.
Het hebben van grenzen juist wel.

En waar leg je dan de grens.. ach ja, erg lastig hoor.
Ik zit er gelukkig niet meer mee. :puh:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 apr 2008 10:48

AikonGirl schreef:Ik was al zeer goed bevriend met m'n man voordat we een relatie kregen.
Stel we kregen verkering, en er was geen sprake van seksualiteit,
Dan bleef de verhouding tussen ons toch gewoon hetzelfde?

Nu ga je er van uit dat er helemaal geen sprake is van lichamelijk contact of daar behoefte naar is? Daar wordt toch niet van uit gegaan?

HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 apr 2008 10:52

T. Lindeman schreef:@ Hippie: Dat zal toch wel. Er zijn ook zat ouderen die geen seks meer hebben en zich toch gelukkig voelen in hun relatie. Zelf kan ik me dat niet echt goed voorstellen; een liefdesrelatie zonder seks, juist omdat het zo'n mooi iets is om elkaar lief te hebben.

http://www.nujij.nl/bejaarden-hebben-no ... 4429.lynkx

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”