em_ma schreef:Race406 schreef:De term is mij ten enenmale onduidelijk. Maar dat zal wel aan mij liggen...
Romantisch/lief/fijn zoiets zeg maar
OK, duidelijk!

Moderator: Moderafo's
em_ma schreef:Race406 schreef:De term is mij ten enenmale onduidelijk. Maar dat zal wel aan mij liggen...
Romantisch/lief/fijn zoiets zeg maar
em_ma schreef:Misschien heeft het meer te maken met het feit dat de voorlichting thuis niet goed is geweest of je van huis uit niet echt een goed voorbeeld gekregen hebt? Of dat je er zelf niet makkelijk over kan praten?
Je weet toch dat als je geen voorbehoedsmiddel gebruikt je zwanger kan raken? Die visie vind ik beetje naief.
Als ik zwanger zou raken en ben niet 100% overtuigd van mn vriend, dan zou ik echt niet met hem gaan trouwen.
Gerdien B. schreef:Dat is jou inzicht.
Dit is dus precies waar ik op doel. Jij en anderen hebben er hier moeite mee dus vinden het raar dat, misschien ik, anderen er geen moeite mee hebben.
Ieder mens zit anders in elkaar en heeft op elk vlak meer of minder behoeftes dan de ander. ZO heeft de 1 10 vrienden en de ander er het liefst 100. Waarom wordt dat wel normaal gevonden maar als mensen verschillen op seksueel gebied dan word er moeilijk gedaan en gezegd dat het ongezond is??
Doe waar jij en je partner je goed bij voelen en laat de ander vrij. AL doen ze zaken die jij nooit kan vatten of zou kunne, maar als zij aangeven er wel gelukkig te zijn en er vrede mee te hebben, wat is dan het punt?
Gerdien B. schreef:@rosalie... er werd hier gezegd dat het niet gezond is en het niet goed kan wezen, dus dan wordt er wel degelijk er over geoordeeld!
Dwingen via een forum gaat ook moeilijk en dan zou ik ook hier accuut weggaan. Maar meer een houding van: prima hoe jullie dat doen en denken vol te houden, maar ik heb daar moeite mee zou meer zieren dan het afkraken als ongezond en dat je relatie dan niet voleldig kan wezen
Marnix schreef:
rosalie83 schreef:En mijn vraag blijft staan: Maar wat ik me serieus echt afvraag: als je nu geen behoefte hebt aan seks, hoe kan je er dan zeker van zijn dat je dat wel hebt als je getrouwd bent? Dat moet er toch in de verkering ook al zijn?
Hippieblijhoofd schreef:rosalie83 schreef:En mijn vraag blijft staan: Maar wat ik me serieus echt afvraag: als je nu geen behoefte hebt aan seks, hoe kan je er dan zeker van zijn dat je dat wel hebt als je getrouwd bent? Dat moet er toch in de verkering ook al zijn?
Ben ik ook wel benieuwd naar
Vraag aan rosalie: is het noodzakelijk dat je behoefte hebt aan seks in je huwelijk? Kun je een goed huwelijk hebben als je er beiden niet zoveel behoefte aan hebt?
Hippieblijhoofd schreef:.Maar als ik een vriend zou hebben die er ook geen behoefte aan zou hebben, zou ik toch wel achter mijn spreekwoordelijke oren gaan krabben
AikonGirl schreef:Ik was al zeer goed bevriend met m'n man voordat we een relatie kregen.
Stel we kregen verkering, en er was geen sprake van seksualiteit,
Dan bleef de verhouding tussen ons toch gewoon hetzelfde?
T. Lindeman schreef:@ Hippie: Dat zal toch wel. Er zijn ook zat ouderen die geen seks meer hebben en zich toch gelukkig voelen in hun relatie. Zelf kan ik me dat niet echt goed voorstellen; een liefdesrelatie zonder seks, juist omdat het zo'n mooi iets is om elkaar lief te hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten