Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2008 12:40

Wat een goed idee! Mijn vriendinnen komen vanavond met aanhang, lijkt me leuk, zoiets bakken.
Als ik niet te moe ben na mijn werk zo ga ik misschien ook wel ff al die leuke vormpjes uitproberen. Ben benieuwd :)
Succes iig Galateia
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 13:35

MissF schreef:Wat een goed idee! Mijn vriendinnen komen vanavond met aanhang, lijkt me leuk, zoiets bakken.
Als ik niet te moe ben na mijn werk zo ga ik misschien ook wel ff al die leuke vormpjes uitproberen. Ben benieuwd :)
Succes iig Galateia

Nou, het is werkelijk 3 minuten werk. Je zorgt dat boter en eieren op kamertemperatuur zijn, je moet 1 minuut mixen. Er zitten papieren vormpjes bij daar doe je het beslag in en dan 16 minuten bakken .In die tijd leg je de glazuur in heet water en als de muffins klaar zijn laat je de glazuur en de suikertjes eroverheen.

Morgen eten we ze, dus dan weet ik of ze gelukt zijn!

Maar andere vraag: hoe pers ik knoflook???

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2008 13:46

pol schreef:
MissF schreef:Wat een goed idee! Mijn vriendinnen komen vanavond met aanhang, lijkt me leuk, zoiets bakken.
Succes iig Galateia

Nou, het is werkelijk 3 minuten werk. Je zorgt dat boter en eieren op kamertemperatuur zijn, je moet 1 minuut mixen. Er zitten papieren vormpjes bij daar doe je het beslag in en dan 16 minuten bakken .In die tijd leg je de glazuur in heet water en als de muffins klaar zijn laat je de glazuur en de suikertjes eroverheen.

Morgen eten we ze, dus dan weet ik of ze gelukt zijn!

Maar andere vraag: hoe pers ik knoflook???

met een knoflook pers? en anders zou ik het niet weten ik heb tegenwoordig potjes met geperste knoflook erg makkelijk

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 apr 2008 13:47

Uhm... je zou de knoflook tussen twee hele zware dingen in kunnen klemmen ofzo. En dan heel hard samenpersen... gevolg: geperste knoflook.

Maar het kan vast praktischer. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 apr 2008 15:20

Je kunt de knoflook ook zelf in heel kleine stukjes snijden, het is wel een beetje gedoe, maar qua smaak maakt het niet uit.
En anders moet je een knoflookpers namaken, een klein bakje, knoflook erin, met een nog iets kleiner bakje heel hard duwen en dan zou het moeten lukken...

Succes iig!

lady_liesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lady_liesje » 05 apr 2008 15:24

Ligt aan de hoeveelheid. Als je veel knoflookuien/teentjes hebt kun je, nadat je ze hebt ontdaan van het velletje, even de staafmixer erop zetten. Of ze in een blender of keukenmachine doen. Niet te lang, anders krijg je prut, maar gewoon totdat ze mooi klein zijn.
Wat ook kan: Je slaat een voorraad knoflookuien/teentjes in, je maakt ze schoon en pureert ze tot mooie kleine stukjes. Dan doe je er een beetje zonnebloemolie of olijfolie bij zodat het vochtig is en je hebt knoflookolie. Makkelijk in gebruik, en je kan het veel langer bewaren als gewone knoflook. Elke keer als je het dan nodig heb neem je gwoon een schepje knoflookolie, scheelt je weer werk.
Maak dan wel na gebruik je blender of staafmixer goed schoon, anders blijft het lang nastinken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2008 15:49

Er staat nu een boterkoek in de oven. Het ruikt ontzettend lekker, maar volgens mij is mijn springvorm net te groot, want hij is volgens mij te dun. naja, zo maar even testen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 apr 2008 16:25

Ik zou dan even voor dat de tijd om is even kijken of hij niet te hard word, maar verder moet het geen probleem zijn. Je koek is alleen wat dunner, maar het zal er allicht niet minder om smaken...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 17:24

lady_liesje schreef:Ligt aan de hoeveelheid. Als je veel knoflookuien/teentjes hebt kun je, nadat je ze hebt ontdaan van het velletje, even de staafmixer erop zetten. Of ze in een blender of keukenmachine doen. Niet te lang, anders krijg je prut, maar gewoon totdat ze mooi klein zijn.
Wat ook kan: Je slaat een voorraad knoflookuien/teentjes in, je maakt ze schoon en pureert ze tot mooie kleine stukjes. Dan doe je er een beetje zonnebloemolie of olijfolie bij zodat het vochtig is en je hebt knoflookolie. Makkelijk in gebruik, en je kan het veel langer bewaren als gewone knoflook. Elke keer als je het dan nodig heb neem je gwoon een schepje knoflookolie, scheelt je weer werk.
Maak dan wel na gebruik je blender of staafmixer goed schoon, anders blijft het lang nastinken.

Hoe lang blijft dit goed denk je?

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 05 apr 2008 17:50

Gewoon geen knoflook gebruiken, dat spul stinkt toch alleen maar.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 18:24

Flappie schreef:Gewoon geen knoflook gebruiken, dat spul stinkt toch alleen maar.

Staat in het babipangang gerecht genoemd en dat wil ik een keer maken.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 05 apr 2008 18:42

pol schreef:Maar andere vraag: hoe pers ik knoflook???

Op school sneden we het altijd gewoon heel erg fijn met een scherp mes. Smaakt het ook gewoon prima. Thuis gebruiken we nooit knoflook.
Wat de toekomst brengen moge........

Ron60

Berichtdoor Ron60 » 05 apr 2008 19:45

Gewoon met een knoflookpers. Is voor enkele euro 's te koop. Ik gebruik veel knoflook geperst of gesnipperd. Vind het geweldig lekker. Of mijn omgeving daar ook zo over denk?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 apr 2008 13:34

Flappie schreef:Gewoon geen knoflook gebruiken, dat spul stinkt toch alleen maar.

Maar het is wel erg lekker :)
En als je het hartje eruit snijdt dan stinkt het al veel minder erg. Dat groenige stukje zegmaar zorgt ervoor dat het zo gaat stinken.
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 apr 2008 14:24

In de knoflookpers blijft altijd de helft hangen, meestal gooi ik dat er dan toch nog bij, al zijn het wel grote stukken. Laatst zag ik in de kookwinkel een pasje met letters, zoals een bankpasje. Daar moet je het teentje knoflook dan langs wrijven. Het leek me wel handig... maar ik weet niet of het echt goed werkt.

Terug naar “Archief”