gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 apr 2008 10:24

O dat ken ik, voor dat je op vakantie gaat eerst alles poetsen.
Kan er niet tegen om in een stoffig huis terug te komen.
Als ik alles gewoon net aan kant maak dan ga ik met een veel rustiger gevoel weg.
Sommige mensen verklaren me voor gek, maar ik snap hun niet dat ze gewoon een rommelig stoffig huis achter kunnen laten.
Heb vandaag uitgeslapen, of nou ja uitgeslapen, heerlijk liggen snoezelen met m'n vent, kantoor, slaapkamers en de open haard schoongemaakt.
Vanmiddag lekker even naar het tuincentrum.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2008 10:28

Ik ben nog niet op vakantie geweest sinds wij hier wonen, maar mijn moeder deed dat ook altijd.
Het slaat eigenlijk nergens op, want je huis wordt vanzelf weer stoffig, zonder dat je er bent. Dus je komt sowieso in een stoffig huis terug, toch? Ik denk dat ik wel alles netjes achter zou willen laten, maar echt schoon, neuh.
Mijn moeder ging ook altijd nog dweilen. iedereen moest dan de auto in, zodat zij nog snel even kon dweilen.
Maar als we terugkwamen lag er altijd wel weer stof op de vloer. Dus waarom ze dat dan deed....voor de mensen die dieren eten kwamen geven ofzo... :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 apr 2008 10:33

Als je nou 3 weken op vakantie gaat dan ligt je huis natuurlijk vol stof, maar wij gaan altijd maar hooguit 5 dagen en dan kom je echt nog wel in een schoon huis terug.
Moet er niet aan denken dat als we terug zouden komen ik dan gelijk aan de gang moet gaan.
Maar zo is dat bij iedereen weer anders en vind het ook vervelend als de mensen die op onze dieren en het huis mogen passen zien dat het vies is bij mij.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2008 10:37

Tuinfluiter schreef:Als je nou 3 weken op vakantie gaat dan ligt je huis natuurlijk vol stof, maar wij gaan altijd maar hooguit 5 dagen en dan kom je echt nog wel in een schoon huis terug.
Moet er niet aan denken dat als we terug zouden komen ik dan gelijk aan de gang moet gaan.
Maar zo is dat bij iedereen weer anders en vind het ook vervelend als de mensen die op onze dieren en het huis mogen passen zien dat het vies is bij mij.

Daar heb je dan gelijk in idd. Als je minder dan een week weg bent zal het idd nog schoon zat zijn. En dan lijkt he met idd ook heerijk om het gedaan te hebben.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 apr 2008 10:48

Ik zou ook alles doen voordat we weggingen. Als je dan terugkomt hoef je niet meteen je hele huis ondersteboven te keren en bovendien heb je dan meestal wel weer genoeg werk met de was.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 apr 2008 11:08

Ik laat het huis ook altijd helemaal schoon achter. Zoals al gezegd is, dan kom je in een redelijk schoon huis terug en hoef je niet meteen te gaan boenen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2008 11:10

Zo grondig als ik nu de logeerkamer en studeerkamer heb gedaan heb ik het nog nooit gedaan volgens mij.
Ramen gezeemd, alles van zijn plek gehaald. Heerlijk hoor, zo schoon en netjes alles.
De logeerkamer doe ik sowieso niet elke week, daar komen we zo goed als nooit. Maar zondag komen mijn broertje en zusje logeren omdat mijn ouders laat terug zijn zondagavond. Dus dan vind ik het wel prettig als het schoon en netjes is daar.
het enige dat in de weg hangt daar is mijn trouwjurk. Naar groot ding. Mijn paspop die op de slaapkamer stond heeft het al een tijdje geleden begeven, die moet mijn man nog maken.
Maar ik hou wel van lege kamers, niet teveel zooi enzo. Maar die jurk hangt echt midden in die kamer. Misschien dat ik hem gewoon maar achter de schotten leg.
Nu nog even de slaapkamer en badkamer. En dan morgen maar de woonkamer, keuken, toilet en garage. Dan is alles weer schoon :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2008 11:31

het is weer zo ver... k ben ongesteld en voel me belabberd... kga zo eerst maar ff een uurtje slapen en dan zie ik wel of ik nog zin heb om wat te doen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 apr 2008 15:55

Ik ben vanmorgen om half 5 m'n bed uitgebeld voor m'n werk en 'k ben net weer thuis... 'k Lig er vanavond vroeg in! Echt moe.
Gelukkig vannacht geen wachtdienst, dus lekker slapen en morgen maar zien wanneer ze weer bellen.

Na 't eten even de stofzuiger er door dan vind ik 't wel weer prima. Manlief is chinees halen... lekker!!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 03 apr 2008 12:17

Ik zal hier zo ook s wat gaan doen. Even afnemen, zuigen, dweilen, wc en eten klaar zetten voor vanavond.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2008 09:36

hier is het een bende in de huiskamer overal ligt speelgoed enz :lol: maar vanavond wordt alles wel weer netjes als ze weg zijn :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 12:22

liefie schreef:hier is het een bende in de huiskamer overal ligt speelgoed enz :lol: maar vanavond wordt alles wel weer netjes als ze weg zijn :D

Hier ook, boven houdt ik het speelgoedvrij en zo glad als het kan, maar beneden mag er gespeeld worden!
Ik ben op zoek naar een bordje: pas op... struikelgevaar!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2008 12:41

pol schreef:
liefie schreef:hier is het een bende in de huiskamer overal ligt speelgoed enz :lol: maar vanavond wordt alles wel weer netjes als ze weg zijn :D

Hier ook, boven houdt ik het speelgoedvrij en zo glad als het kan, maar beneden mag er gespeeld worden!
Ik ben op zoek naar een bordje: pas op... struikelgevaar!

haha dat is wel grappig ja! jongste ligt lekker te slapen en straks gaan we nog maar even naar de speeltuin of zo altijd leuk

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2008 13:01

ik ga vanaf augustus 1 dag in de week op ons jongste buurmeisje passen1 jaar oud. heb er echt zin in ben zelf helemaal weg van kinderen. en het is maar van 08.30 tot 15.00 dus goed te doen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 13:37

liefie schreef:ik ga vanaf augustus 1 dag in de week op ons jongste buurmeisje passen1 jaar oud. heb er echt zin in ben zelf helemaal weg van kinderen. en het is maar van 08.30 tot 15.00 dus goed te doen.

Leuk, ik pas nu 22 uur op een jochie van bijna 2. In juni ga ik voor 8 weken op een ander jochie passen voor 18 uur. Alleen donderdag zit ik dan met onze eigen kinderen. Ben reuze benieuwd hoe dat gaat. Het is voor tijdelijk, dus het is zeker te doen!

Terug naar “Archief”