Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 apr 2008 07:36

dat vestje vind ik nog steeds leuk!

mijn schoonzus had ook geen kraamhulp haar moeder en zus bemoeiden zich overal mee. Vooral bij een eerste vind ik dat eigenlijk niet wat.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 apr 2008 07:37

Annet, wat doe jij zo vroeg online? Moet jij niet uitslapen op zaterdag?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 apr 2008 07:44

ik genoot van mijn rust: beschuitje, koppie thee en een laptop.

het is al weer verleden tijd: robert en danny zitten al bij me aan tafel.

danny heel verbaasd dat ik nog geen kleren aan heb :lol:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 apr 2008 08:12

Haha. Ok, goed bezig dan :D

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 05 apr 2008 08:47

Bij onze organisatie krijg je bij de eerste een intake aan huis en bij de volgende kinderen wordt dat telefonisch gedaan.
Mijn schoonzusje is zwanger maar ik ben blij dat ze niet van mij verwacht dat ik bij haar ga kramen.
Ik weet wel dat als ik zwanger ben, dat ik een voorkeur ga opgeven van 2 collega's... Ik wil ook niet iedereen naast m'n bed ;)

Even een vraagje... kiezen jullie over het algemeen standaard voor een reformatorische instelling? En hoe zit dat dan als je ver weg woont... bijv. in 't noorden enzo?
Ik werk gewoon bij een neutrale instelling en dat bevalt mij prima. Ik kom zo overal! Van niet gelovig, tot christen of moslim. Best wel interessant. Al hoewel... ik heb wel de voorkeur voor een standaard, nederlands gezin ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 apr 2008 20:49

ik had bij de 3 oudsten kraamhulp van de regionale kraamhulpverleners, of hoe noem ik dat? Bij de oudste had ik een "mederefo", bij de 2e een "ouderwetse grefo" die zelfs nog bij mijn man thuis was geweest, zo oud al :wink: , en bij de derde iemand die ongeveer nergens aan deed maar wel meer in osm gezinnen was geweest. Toch kreeg ik er toen meer moeite mee. Niet om haar maar ik voelde me na 3 dagen al min of meer verplicht om beneden te gaan eten zodat de kinderen wel gingen bidden voor het eten en om een stukje te lezen. Dit was eigenlijk de hoofdreden waarom ik voor de RST koos bij de vierde.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 apr 2008 21:26

Wij hebben bij alle 4 kinderen van de RST gehad. Hebben het altijd heel fijn gehad. 1 keer ook nog een super stagiare erbij (Nu een hele goeie kraamverzorgster hé ppm) en een keer een stagiare die er niets van kon die na ons moest stoppen. 1 Kraamverzorgster hebben we bij de 2e en de 3e gehad, was heel leuk, zij kwam, evenals die bij nummer 4 bij ons zelf uit het dorp. Hoe vinden jullie dat dat er kraamverzorgsters komen die je kent?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2008 21:46

Ik ben ook kraamverzorgster en heb bij diverse familieleden en vriendinnen gekraamd. Is altijd erg gezellig. Al moet ik zeggen dat ik weg gewoon aan het "werk" ben dus niet uren ga zitten beppen.
Ik heb inmiddels ook bij mijn dochter gekraamd. Bij alle drie haar kinderen. Ook de bevalling gedaan. En ik moet zeggen dat het heel speciaal is.
Nu zit ik gewoon te wachten op mijn andere dochter die a.s. vrijdag uitgerekend is van haar eerste kindje.
Ook daar ga ik kramen en mee naar het ziekenhuis als ze gaat bevallen. Ze moet 24 uur in het ziekenhuis blijven als het kindje geboren is vanwege antistoffen tegen de schildklier die ze heeft. Dan moet het kindje de eerste 24 uur extra in de gaten gehouden worden. Maar als ze daarna thuis komt ga ik daar kramen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 apr 2008 23:14

Memmem schreef: Hoe vinden jullie dat dat er kraamverzorgsters komen die je kent?

Hangt net van de persoon af, wie het is. De dochter van mijn werkgever was ook kraamverzorgster, toendertijd heb ik gezegd dat ik haar niet wilde hebben als kraamhulp.

Eigenlijk zat ik ook niet echt te wachten op een heel jonge kraamverzorgster bij de 3e en 4e. Gewoon het idee eigenlijk, kan ook niet goed duidelijk maken waarom.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 apr 2008 23:33

Als mijn tante er helemaal mee stopt dan ga ik eerst het forum even af voor kraamhulp :mrgreen:

Ehm, moeder van Evelien, Scatie, Tante tortel.... 8)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 apr 2008 09:21

Haha!
Erg grote gezinnen maak ik eigenlijk niet mee. Volgens mij is m'n grootste 4 kinderen. Ik vind het altijd wel leuk, de kids er bij betrekken enzo.
Ik had pas een buitenlandse kraamvrouw en die had achteraf liever een ouder iemand gehad. 't Was haar 2e kindje. Ik wist niet dat ze dat had aangegeven, maar 'k had al wel zo'n gevoel dat ik me erg moest bewijzen.
'k Was blij toen de week om was, ze wilde echt niks van mij aannemen. (als ik wat zei ging ze met haar moeder in 't buitenland bellen en vragen wat ze daar voor adviezen hadden)
Ach, ik ben jong maar 'k red me in principe overal prima mee.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2008 08:27

absoluut memmem!! dat is zeker eent opper!! (ze is zwanger)

hier ook geen rst! ik had mijn vriendin, dus een bekende! ik vond het super! zelf wel prettig dat ik in het ziekenhius ben bevlallen, want dat vond ik nog met minste waar een bekende bij zou zijn, stel dat het mis zou gaan, of dat ik het helemaal verkeerd zou doen, snappie??

waarom geen rst, soms heb je in een week drie verschillende! had mijn buurvrouw ook. Hier zit eenandere organisatie, daar kan je gewoon iemand kiezen die je zou willen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2008 09:12

Mijn moeder werkt bij monique boer (bemiddelingsburo) en zij werken niet op rooster! Als je daar je kraamhulp van heb dan kun je er van op aan dat je heel de kraamtijd dezelfde kraamverzorgster heb (muv ziekte of begrafenis). Er zijn een aantal organisatie die werken op roosters zoals bij Icare. Als je dan ingeroosterd staat vanaf ma. en je zit te wachten op een gezin en je wordt pas wo. opgeroepen voor een gezin dan komt er halver wege je kraamtijd een andere kraamverzorgster! Lijkt me echt tien keer niks! (dan kun je volgens mij beter een wijkkraam hebben).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2008 09:35

Evelien schreef:Mijn moeder werkt bij monique boer (bemiddelingsburo) en zij werken niet op rooster! Als je daar je kraamhulp van heb dan kun je er van op aan dat je heel de kraamtijd dezelfde kraamverzorgster heb (muv ziekte of begrafenis). Er zijn een aantal organisatie die werken op roosters zoals bij Icare. Als je dan ingeroosterd staat vanaf ma. en je zit te wachten op een gezin en je wordt pas wo. opgeroepen voor een gezin dan komt er halver wege je kraamtijd een andere kraamverzorgster! Lijkt me echt tien keer niks! (dan kun je volgens mij beter een wijkkraam hebben).

die organisatie wil ik dus bij een volgende! daar hoor je zoveel positive berichten van, en als het tijdens het kennismakingsgesprek het niet klikt dan krijg je gewoon een ander!

dat inroosteren doen ze tegenwoordig volgens mij ook bij de rst, want daarom had mijn buuf telkens een ander!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 07 apr 2008 10:08

Hier hebben we 3 keer kraamhulp van de SHG gehad en daar gaan we nu ook weer voor. Gewoon, omdat het alle keren goed bevallen is. Wij hebben wel een keer iemand uit het dorp gehad, maar dat vond ik toen geen probleem.
Maar het maakt denk ik wel uit of met klikt met elkaar of niet. Dat vind het wel belangrijk. Vooral met de kinderen, nu ze wat groter zijn. Gewoon, dat ze zich een beetje vertrouwd voelen met haar.
En ik ben het Annet eens, vooral voor de kinderen vind ik het belangrijk dat iemand een soortgelijke achtergrond heeft. Is gewoon een rustiger idee.

Terug naar “Archief”