Rolf schreef:Waar?rosalie83 schreef:Volgens mij heb ik dat al meerdere keren duidelijk aangegeven.
Hier:
rosalie83 schreef:Ieder z'n vak? Goede tradities? Ik ben zo niet opgevoed. Je leert gewoon alles. En natuurlijk is de één beter in iets dan de ander. Maar in mijn optiek heeft dat weinig te maken met man of vrouw zijn. Ik ben handiger met boormachine dan mijn man. Hij kan sneller schoonmaken dan ik. Ik denk dat iedereen een soort 'rolverdeling' krijgt. Ik doe bijvoorbeeld altijd de boodschappen. Omdat ik dat leuk vind en mijn man niet. Ik zet ook altijd de containers aan de weg. Omdat ik erlangs loop op weg naar mijn auto. Maar mijn man stofzuigt altijd, doet de badkamer en harkt de tuin. Ik daarentegen poot in het voorjaar de planten. Dat heeft te maken met onze interesses, de dingen waar je goed in bent, of wat gewoon zo loopt. Maar nogmaals: dat heeft weinig te maken met man of vrouw zijn.
rosalie83 schreef:Rolf, wat je zegt over dat het slim is om taken te verdelen en te doen waar je goed in bent, dat ben ik met je eens. Maar, nogmaals, dat heeft niets te maken met het vrouw-zijn of man-zijn!
rosalie83 schreef:En wat betreft of er taken zijn die beter door de moeder of door de vader gedaan kunnen worden? Nu spreek je ineens over moeder en vader. En niet over man en vrouw. Ik begin je punt echt te missen geloof ik. Maargoed, als ik kijk naar mijn man en mij, dan kunnen sommige dingen beter door hem gedaan worden en andere dingen beter door mij. Maar bij onze buren kan dat zo maar andersom zijn. Nogmaals: die dingen hebben niets te maken met man- of vrouw-zijn, maar met waar je wel of niet handig in bent of met wat je wel of niet leuk vindt.
rosalie83 schreef:Maar Rolf, ik wil helemaal niet zo veel mogelijk alles zelf doen! Dat is dus wat ik bedoel met dat je mijn posts helemaal niet goed hebt gelezen. Als mijn man (of wie dan ook) iets beter kan dan ik, dan laat ik dat graag aan hem over. Maar dingen waar ik goed in ben, en die ik leuk vind, doe ik graag zelf. Ookal is dat in jouw ogen iets wat volgens de Schepper voor de man bedoeld is. Overigens is dat laatste natuurlijk larie, want als ik een talent heb, dan is die afkomstig van deze zelfde Schepper.