Moderator: Moderafo's
Iets om over na te denken.Giovannino schreef:... Dat zijn dingen die de goede Schepper in zijn werk heeft gelegd en die ik daarom niet zomaar negeren wil.
Moedige houding zou ik zo willen zeggen. En, zoals je zelf al aangeeft,Rosekapje schreef:Hier zou het niet goed komen als vader voor het grootste gedeelte de opvoeding zou doen. ...
Ik heb gezien dat een man en vrouw, allebei ~0,5 fte, samen deRosalie83 schreef:Rolf, wat je zegt over dat het slim is om taken te verdelen en te doen waar je goed in bent, dat ben ik met je eens. Maar, nogmaals, dat heeft niets te maken met het vrouw-zijn of man-zijn!
Waarschijnlijk begrijp je mij niet goed. Ik erken volledig dat herenMissF schreef:En het is ook helemaal niet erg als de verdeling wel op die ouderwetse manier is. Maar ik vind het te ver gaan om in stereotiepen te gaan praten zoals Rolf. Want er zit veel meer in de man qua huishouden en veel meer in de vrouw qua 'mannenklusjes' volgens mij!
Dat nu lijkt mij juist niet goed. Anderen mogen het gerust doen. Maar mijnEsli schreef:Toen bleek dat kdv's wel prima zijn zolang er maar vaste mensen werken. Het kind hecht zich dan ook aan die leid(st)ers naast de
ouders. Als er telkens verschillende mensen werken op het kdv kan dit wel nadelig zijn, voor de hechting.
Rolf schreef:Ik heb gezien dat een man en vrouw, allebei ~0,5 fte, samen deRosalie83 schreef:Rolf, wat je zegt over dat het slim is om taken te verdelen en te doen waar je goed in bent, dat ben ik met je eens. Maar, nogmaals, dat heeft niets te maken met het vrouw-zijn of man-zijn!
kinderen wilden opvoeden. Maar in de periode van 0 - 2 bracht het
gewoon te veel problemen met zich mee. Er zijn heel veel dingen die
zowel heren als dames kunnen doen. Maar denk je niet dat er ook taken
zijn die in sommige gevallen of beter door de moeder of door de vader
gedaan kunnen worden?
Rolf schreef:Waarschijnlijk begrijp je mij niet goed. Ik erken volledig dat herenMissF schreef:En het is ook helemaal niet erg als de verdeling wel op die ouderwetse manier is. Maar ik vind het te ver gaan om in stereotiepen te gaan praten zoals Rolf. Want er zit veel meer in de man qua huishouden en veel meer in de vrouw qua 'mannenklusjes' volgens mij!
soms ook wel enig huishoudelijk werk ed. kunnen doen. En dames
andere klusjes.
Rolf schreef:Van nature zit er verschil in man en vrouw. Zo was het eenmaal bedoeld.
Er zijn heel veel dingen die zowel mannen als vrouwen kunnen doen,
maar niet alles. Mag dit anno 2008 niet meer erkent worden?
Dit erkennen kan juist tot geluk zijn. Hoe meer een mens denkt en doet,
zoals het in zijn goede (goed en kwaad is in de mens) natuur aanwezig is,
hoe meer er een harmonieuze toetstand ontstaat.
Rolf schreef:Dat tradionele bedoel ik ook niet. Wat ik wel bedoel is, erkennen dat er
verschil is.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 38 gasten