Wie ben jij voor Christus?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 27 dec 2003 03:25

Een door Zijn bloed gered zondaar, bij wie de zonden zijn vergeven en die in Gods ogen door Jezus zonder zonden is, en daardoor het recht heeft gekregen om kind van God genoemd te worden en om de rest van zijn leven in die status door het leven te gaan en vervolgens in eeuwigheid bij Hem mag zijn :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 12:37

hijwel schreef:
essieee schreef:
@mic schreef:
essieee schreef:Een zondaar, verwerpelijk in zijn ogen. Iemand die nog leeft voor eigen rekening maar Hem zo graag wil als Vader!
Hij is je Vader als je dat vraagt (vanuit geloof (waar je ook om mag vragen)) (PB gerust)

Ja Hij wil een vader zijn voor degene die niet meer zonder kunnen. Voor hen die het niet meer weten buiten Christus. Was ik maar zo......

Onzin luister eens naar je hart.
Wat zegt je hart? Het zinnetje: "was ik maar zo" geeft al aan dat je er wel op zoek naar bent, je dat je ook verlangen hebt.

Ja maar ik kan daarmee niet zeggen bijv. ik heb Hem aangenomen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 dec 2003 12:46

essieee schreef:
hijwel schreef:
essieee schreef:
@mic schreef:
essieee schreef:Een zondaar, verwerpelijk in zijn ogen. Iemand die nog leeft voor eigen rekening maar Hem zo graag wil als Vader!
Hij is je Vader als je dat vraagt (vanuit geloof (waar je ook om mag vragen)) (PB gerust)

Ja Hij wil een vader zijn voor degene die niet meer zonder kunnen. Voor hen die het niet meer weten buiten Christus. Was ik maar zo......

Wat zegt je hart? Het zinnetje: "was ik maar zo" geeft al aan dat je er wel op zoek naar bent, je dat je ook verlangen hebt.

Ik geloof ook niet dat je ooit zult zeggen: "ik heb Hem aangenomen" want dan zoek je de eer bij jezelf. Maar God heeft jou dan aangenomen.
Ik snap waar je mee worstelt, je wil wel leven voor Hem. Maar je kan nog niet zeggen dat Jezus voor jou is gestoven. Ik weet niet hoe jij kerst heb geviert maar ik hoop dat je de boodschap heb gehoord dat Hij voor jou is gekomen op deze aarde.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 12:46

doe dat dan.

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 13:16

Hemelse Vader, door uw genade
mag ik naderen, dicht bij uw troon.
niet door mijn streven
rechtvaardig te leven,
maar doorhet offer van uw Zoon,

wordt mijn schuld weggedaan,
mag ik rein voor U staan;
door het bloed van het Lam
dat mij vrijmaakt, mag ik uw huis binnengaan.

hij zegt: Kom, eet aan mijn tafel
Hj zegt: kom, drink van de wijn
Hij zegt: proef van de vrijheid in mijn nabijheid te zijn.

Bron van mijn leven, door uw vergeving
kenik uw vrede daar U in mijn woont.
U kent mijn daden,mijn angsten en falen,
maar door het offer van uw zoon

wordt mijn schuld weggedaan,
mag ik rein voor U staan;
door het bloed van het Lam
dat mij vrijmaakt, mag ik uw huis binnengaan

Ja, ik kom en eet aan uw tafel
ja ik kom en drink van uw wijn
ja ik proef van de vrijheid in uw nabijheid te zijn.

Hemelse vader.

opw 495 n.a.v hebr 10:19 en openb 3:20

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 17:39

hijwel schreef:
essieee schreef:
hijwel schreef:
essieee schreef:
@mic schreef:

Ik geloof ook niet dat je ooit zult zeggen: "ik heb Hem aangenomen" want dan zoek je de eer bij jezelf. Maar God heeft jou dan aangenomen.
Ik snap waar je mee worstelt, je wil wel leven voor Hem. Maar je kan nog niet zeggen dat Jezus voor jou is gestoven. Ik weet niet hoe jij kerst heb geviert maar ik hoop dat je de boodschap heb gehoord dat Hij voor jou is gekomen op deze aarde.

Kerst was juist daardoor zo moeilijk!

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 18:20

kerst moeilijk? kielhalen dan met die dominee.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 19:59

joris schreef:kerst moeilijk? kielhalen dan met die dominee.

nee ik moet dan gekielhaalt worden.

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 20:03

wat is er nou moeilijk aan een Jezus die met kerst geboren is om 33 jaar later onder ander voor jouw de weg tot God weer vrij temaken?

waarom ga je niet gewoon op je knieen, dank je God voor zijg rote liefde voor jou en vertel je Hem direct dat je niets van Hem begrijpt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 27 dec 2003 20:36

Hey Essie, door in elk topic een paar niet toegelichte kreten te zetten krijg ik niet echt een helder beeld van je, zou je uit willen leggen waar je nou precies mee zit, wat je moeilijk vindt? (PB-en mag ook)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 27 dec 2003 21:52

Precies! Kerst is voor iedereen het makkelijkste feest wat er is!
En dat essiee dat niet begrijpt en niet NU terstond Jezus aanneemt in haar hart is errug dom van haar!! Het is allemaal ZO simpel.

Overigens vind ik dat ALLE dominees die langer dan 3 seconden preken, gekielhaalt moeten worden!! Die lange preken zijn nergens voor nodig!
Een preek hoort eenvoudigweg te bestaan uit de woorden: "Jezus leeft, neem Hem aan!". AL het andere is volstrekt overbodig.
De rest van de dienst besteden wij aan het luidkeels hallelujah roepen, wij dansen, klappen in onze handen, en bemoedigen elkander.
Het christelijk geloof dient in hapklare brokken te worden opgediend!
Nadenken, en zeker twijfelen is volstrekt overbodig en dom.
Neem Jezus aan, en alles is okay! Kan het nog simpeler?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 22:08

Brion schreef:

Precies! Kerst is voor iedereen het makkelijkste feest wat er is!
En dat essiee dat niet begrijpt en niet NU terstond Jezus aanneemt in haar hart is errug dom van haar!! Het is allemaal ZO simpel.

Overigens vind ik dat ALLE dominees die langer dan 3 seconden preken, gekielhaalt moeten worden!! Die lange preken zijn nergens voor nodig!
Een preek hoort eenvoudigweg te bestaan uit de woorden: "Jezus leeft, neem Hem aan!". AL het andere is volstrekt overbodig.
De rest van de dienst besteden wij aan het luidkeels hallelujah roepen, wij dansen, klappen in onze handen, en bemoedigen elkander.
Het christelijk geloof dient in hapklare brokken te worden opgediend!
Nadenken, en zeker twijfelen is volstrekt overbodig en dom.
Neem Jezus aan, en alles is okay! Kan het nog simpeler?

Waar ik vooral mee zit????
kan het zonder de drie stukken??? Ja okay, nu word ik weer dogmatisch genoemd maar ik meen het!!!

Ik ben blij dat onze ds wel een uur over Gods goedheid kan praten!

En ja ik kan dom zijn, okkay dat is jouw mening!
Ik ga ermee op m'n knieen, het is iets tussen de Heere en mij!
Bedankt voor jullie begrip!

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 27 dec 2003 23:32

essieee schreef:En ja ik kan dom zijn, okkay dat is jouw mening!

Beste essieee, mijn excuses als bovenstaande verkeerd is overgekomen.
Als je mijn bericht nog eens goed leest, zul je merken dat ik je niet dom vindt, integendeel. Ik ben er vanuit gegaan dat de toon en strekking van mijn bericht voor iedereen duidelijk zou zijn. Het spijt me dat het verkeerd is overgekomen.
Ik heb je inmiddels ook een PM gestuurd.

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 23:44

je toon en strekking is zeker duidelijk.

Ik klaag ook niet essieee aan, ik klaag dominees aan die het wel voor elkaar krijgen om een uur te prate over Gods liefde, maar God niet dichter bij de mensen kan brengen.

en ik kan het ook niet.

Essiee, het spijt me verschrikkelijk als ik je te hard geraakt heb. Maar het doet mij echt pijn om te zien hoe veel jij jezelf en God en alle '' creaturen'' die jij zo graag nou zou willen bereiken te kort doet. Door de hand van God niet te pakken.

Ik geloof eigenlijk dat je die hand van God allang hebt gepakt maar dat je er nog steeds protesterend achteraan hobbelt. En niet alleen jij, zoveel mensen hie rop dit forum.

God is niet een ober die blijft staan wachten tot je suiker en melk in je kopje hebt gedaan. GOd klopt aan je deur en je mag hem zelf open doen. En als je God eenmaal hebt open gedaan moet je niet zeggen: bent u nu God? ben ik het waard dat u aan mijn deurtje klopt? Als JEzus nu had geleefd op aarde en aan je deur had geklopt en je had hem gevraagd: weet u zeker dat u bij mij moet wezen? had Hij vast geantwoord: '' nee duh''.

Ik dank God al een jaar voor alles wat HIj doet op dit forum. Ik dank HEm voor zijn wijsheid en zijn geduld met mensen. En ik bid of ikeen paar kilo meer van dat geduld mag krijgen.
Ik dank God al erg lang ook voor Essiee omdata Hij zo hard aan haar trek. Geef haar lef, HEer, om te springen!

Ken je dat verhaal van die man die was uitgegleden in het donker? Hij hield zich vast aan een tak boven een afgrond. Een stem zei: laat maar los, geef je leven aan mij over. laat maar los, dan kom je stevig op de aarde terecht! De man durfde niet en bleef omhulp roepen en schold tegen de stem: wie ben jij, rot op als je me niet helpen kan. Vervelende praatjes houden tegen iemand die doodsbang is en op het randje van de dood zit! De stem zei, is goed jongen. Blijf jij maar hangen, ik kom terug als het licht is.
En toen het licht werd, zag de man dat er tussen zijn voeten en de grond slechts 20 centimeter afgrond was!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 dec 2003 11:03

joris schreef:je toon en strekking is zeker duidelijk.

Ik klaag ook niet essieee aan, ik klaag dominees aan die het wel voor elkaar krijgen om een uur te prate over Gods liefde, maar God niet dichter bij de mensen kan brengen.

en ik kan het ook niet.

Essiee, het spijt me verschrikkelijk als ik je te hard geraakt heb. Maar het doet mij echt pijn om te zien hoe veel jij jezelf en God en alle '' creaturen'' die jij zo graag nou zou willen bereiken te kort doet. Door de hand van God niet te pakken.

Ik geloof eigenlijk dat je die hand van God allang hebt gepakt maar dat je er nog steeds protesterend achteraan hobbelt. En niet alleen jij, zoveel mensen hie rop dit forum.

God is niet een ober die blijft staan wachten tot je suiker en melk in je kopje hebt gedaan. GOd klopt aan je deur en je mag hem zelf open doen. En als je God eenmaal hebt open gedaan moet je niet zeggen: bent u nu God? ben ik het waard dat u aan mijn deurtje klopt? Als JEzus nu had geleefd op aarde en aan je deur had geklopt en je had hem gevraagd: weet u zeker dat u bij mij moet wezen? had Hij vast geantwoord: '' nee duh''.

Ik dank God al een jaar voor alles wat HIj doet op dit forum. Ik dank HEm voor zijn wijsheid en zijn geduld met mensen. En ik bid of ikeen paar kilo meer van dat geduld mag krijgen.
Ik dank God al erg lang ook voor Essiee omdata Hij zo hard aan haar trek. Geef haar lef, HEer, om te springen!

Ken je dat verhaal van die man die was uitgegleden in het donker? Hij hield zich vast aan een tak boven een afgrond. Een stem zei: laat maar los, geef je leven aan mij over. laat maar los, dan kom je stevig op de aarde terecht! De man durfde niet en bleef omhulp roepen en schold tegen de stem: wie ben jij, rot op als je me niet helpen kan. Vervelende praatjes houden tegen iemand die doodsbang is en op het randje van de dood zit! De stem zei, is goed jongen. Blijf jij maar hangen, ik kom terug als het licht is.
En toen het licht werd, zag de man dat er tussen zijn voeten en de grond slechts 20 centimeter afgrond was!

wow, hier ga ik over na denken voordat ik reageer. Lieve mensen, bedankt voor jullie reactie!

Terug naar “Archief”