Rolverdeling anno 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 mar 2008 19:17

Galateia schreef:Ik zou knettergek worden. Huismama zou ik ook niet kunnen zijn. Ik denk dat ik het een paar weken volhoud, en dan spring ik uit het raam...

Ik zou juist knettergek worden als ik m'n meissie weg zou moeten brengen omdat ik zonodig zou moeten werken.
Nee hoor, doe dan maar lekker traditioneel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mar 2008 19:36

AikonGirl schreef:Ik zou juist knettergek worden als ik m'n meissie weg zou moeten brengen omdat ik zonodig zou moeten werken.
Nee hoor, doe dan maar lekker traditioneel.

Ik zie niets verkeerds in het 'wegbrengen' van kinderen voor een paar dagdelen. Maar die discussie is op andere plekken al uitgebreid gevoerd.

Als wij kinderen hebben, dan kunnen we ze in het begin sowieso niet 'wegbrengen': na de adoptie willen we ze eerst maar eens laten wennen! Maar daarin zal mijn man een grote rol gaan spelen, en we gaan dan allebei wel wat werken (we moeten immers ook eten).

Nu is het zo dat ik er echt niet aan moet denken de verantwoordelijkheid van de huishouding te dragen en ik zoek toch echt graag wat intellectuele uitdagingen. Verder kan ik heel gemakkelijk meer of minder gaan werken, zonder dat dat nadelige effecten heeft op mijn salaris, bij mijn man moeten we dat nog maar even afwachten. Als hij dat in zijn huidige baan niet kan doen, dan zal hij iets anders moeten zoeken en dan verdient hij waarschijnlijk niet wat hij nu verdient (in verhouding dan he). En dan is het waarschijnlijk beter dat ik zo veel mogelijk werk, want dat levert het meeste op.

Maar los van dat alles: ik zou niet eens thuis willen zitten de hele week, dan word ik echt gek. En manlief niet, die is niet gek te krijgen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mar 2008 20:06

Galateia schreef:
paprikameisje2 schreef:hier zeer traditioneel!! heeeeeeeeerlijk!!

Ik zou knettergek worden. Huismama zou ik ook niet kunnen zijn. Ik denk dat ik het een paar weken volhoud, en dan spring ik uit het raam...

dat dacht ik ook!! en dat denk ik nu nog steeds als het dagen regent en ik erniet uit kan! de muren komen op mij af!

rolf: ik denk dat een man lekker beter zijn geld kan verdienen.. en laat het mij maar opmaken!

je kan je wel nuttiger voelen door te werken! maar een heel huishouden aan de kant houden... en gewoon lekekr tutten met een kleintje.. lekker opvoeden... en gewoon voeden!! dan voel je je ook echt wel nuttig hoor!! En je zet jezelf dan echt wel in voor de maatschappij.. kan ook nog extra door vrijwilligerswerken ofzo! oppassen op kindjes van ouders die dan werken!! is ook nog een optie!!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 31 mar 2008 21:06

Het goed opvoeden van kinderen lijkt mij sowieso nuttig voor de maatschappij.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 31 mar 2008 21:17

Flappie schreef:Het goed opvoeden van kinderen lijkt mij sowieso nuttig voor de maatschappij.

Zo is dat. Er wordt mij veel te vaak denigrerend gedaan over 'thuisblijfmoeders'.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 31 mar 2008 22:22

zal een huishoudster in dienst moeten nemen om aan de rolverdeling te voldoen,
of nou ja, kan de troep natuurlijk ook troep laten :P
When I kneel before You, them I'm defying gravity

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 01 apr 2008 00:33

vroeger (20-30 jaar geleden)werkten veel vrouwen ook gewoon hoor ,veel mensen waren immers agrarier , een klein boerenbedrijf , de man had er een baan bij omdat van de boerderij alleen niet te leven was, de vrouw deed het huishouden en een groot gedeelte van het werk op de boerderij.
dus hoezo anders ?
en tegenwoordig MOET je wel allebei werken omdat je anders de hypoteek niet kunt betalen (of je moet 2,5 keer modaal verdienen).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2008 10:31

Airke schreef:
Flappie schreef:Het goed opvoeden van kinderen lijkt mij sowieso nuttig voor de maatschappij.

Zo is dat. Er wordt mij veel te vaak denigrerend gedaan over 'thuisblijfmoeders'.

\:D/ :yahoooo: :jaknikken:

enne Denon, mijn man verdient geen 2,5 keer modaal maar wij doen het wel alleen van zijn salaris. Als ik stiekem eerlijk ben hebben we toch beetje te duur huis gekocht maar we wilden het zo graag hebben. Ik hoop van harte dat we het redden, anders moet ik nog creatief gaan worden met tijd om er nog een baantje bij te gaan zoeken. Als hij collega's hoort snappen ze het niet; 4 kinderen een koophuis en hij werkt alleen....... Het is wel zo dat hij probeert zoveel mogelijk probeert overuren te maken, maar nu is het weer even niet mogelijk helaas.

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 01 apr 2008 11:28

ik zeg ook niet dat het niet kan op 1 inkomen maar anno nu is het wel lastig.
Je ziet tegenwoordig ook dat mensen er niets om willen laten , en een groot/duur huis en wel graag nog op wintersport en dure vakanties. Tja , je kan nu eenmaal niet alles hebben .

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 apr 2008 11:45

Airke schreef:

Ik mag dan wel altijd heel hard roepen, dat ik er niet aan moet denken: ik heb altijd een diep respect voor de thuisblijfmoeder. Ga er maar eens aan staan: een huishouden runnen (alleen dat vind ik al een prestatie), opvoeden, soms allemaal kinderen in verschillende leeftijden, en als ze ouder worden: de ene moet hierheen, de ander daarheen, poeh he... en dan tussendoor zorgen voor eten, boodschappen, de was, gezelligheid, aandacht...

Nou, als ik zo kijk naar de prestaties van mijn eigen moeder, dan heb ik diepe bewondering voor haar 'werk'. 4 kinderen groot gebracht, alle 4 even eigenwijs, allemaal druk, allemaal aandachtvretend...

Ik had mijn eigen moeder niet willen zijn hoor :mrgreen:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 apr 2008 11:53

Moeders heeft hier de staf in de hand... :lol: Af en toe wel meelij met mn pa, maar die vind het best zo.. haha :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 apr 2008 11:55

Bij ons thuis doe ik ook het meeste in het huishouden. Ik werk 40 uur in de week. Na mn bevalling ga ik 24 uur werken. Mijn man werkt op papier 40 uur, maar in de praktijk 80 uur. Als hij al eens een weekend niet werkt, vind ik het heel ongezellig als er dan nog van alles moet gebeuren in huis. Daarentegen doet hij wel alle klusjes.....dat weiger ik echt om te doen.

Maarre vanaf mei krijgen we ook nog een huishoudelijke hulp op woensdagmorgen. Dat lijkt mij echt ideaal. Ik hoop dat ik straks als de kleine er is ook op woensdag vrij ben. Dan kunnen we samen het hele huis door en dan is het in iedergeval weer gedaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 apr 2008 13:16

ajl: zorg je dat je niet teveel stress hebt met werken? Dat schijnt niet zo best te zijn voor de baby... eigenlijk moet je tijdens de zwangerschap al 24 uur werken, al snap ik dat dat misschien niet haalbaar is. Dus doe maar een beetje rustig aan ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 apr 2008 14:20

denon schreef:vroeger (20-30 jaar geleden)werkten veel vrouwen ook gewoon hoor ,veel mensen waren immers agrarier , een klein boerenbedrijf , de man had er een baan bij omdat van de boerderij alleen niet te leven was, de vrouw deed het huishouden en een groot gedeelte van het werk op de boerderij.
dus hoezo anders ?
en tegenwoordig MOET je wel allebei werken omdat je anders de hypoteek niet kunt betalen (of je moet 2,5 keer modaal verdienen).

of geen hoge eisen stellen.. en tevreden zijn met een sober leven :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 apr 2008 14:30

Tevreden zijn met een 'sober leven' klinkt zo eenvoudig. Wanneer is 'sober' niet sober meer, maar echt armoedig?

Terug naar “Archief”