gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 mar 2008 11:47

maakt me nu echt niet uit hoe mn huis eruit ziet als mn ouders komen. Vinden ze het 'vies' hoor ik er toch niks van, je kunt beter schoon maken als ze geweest zijn, want ze maken altijd troep (kruimels op de grond, schoenen aangehad binnen, wc die daarna schoon moet) dus het is wel 'toonbaar' maar niet spic en span hoor...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mar 2008 11:49

ik heb dat zelf niet want is hier altijd wel netjes kan altijd iemand zo langskomen (wat ook vaak gebeurd) dus dat is wel lekker
Ik moet nu echt de vaatwasser leegruimen want er staat van alles op aanrecht maar voor de rest is het wel netjes morgen wordt er weer gestofd en gezogen.
Ga lekker genieten van mijn vrije dag

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2008 12:11

ik ga vandaag niks doen. ze gaan morgen zagen en boren (een gat maken in het plafond naar dezolder) dus stoffen en zuigen is onbegonnen werk.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mar 2008 13:24

[quote="LauraC"]Mijn ouders komen overmorgen een paar nachtjes logeren en dat kun je merken: gras gemaaid, ik ben nu ramen aan het zemen, bloemen in huis, ga morgen spullen bakken en koken....
Hebben de andere dames hier ook zo'n verschrikkelijke 'bewijsdrang' als hun ouders op bezoek komen?[/quote

Klinkt heel bekend en het is eigenlijk belachelijk dat je gaat poetsen omdat je ouders zulke poetsers zijn......
en ze zullen ook altijd zien als je iets vergeten bent...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mar 2008 13:29

Over het algemeen is het hier wel netjes, maar als er bezoek uit NL komt dan doe ik ook altijd wel wat extra. En zeker toen mijn ouders kwamen, toen had ik inderdaad ook wel 'bewijsdrang' ja :)
Maar meer met in m'n achterhoofd: Zie je wel, je hoeft me niet achter de vodden te zitten, ik hou het zelf ook echt wel netjes :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2008 15:45

Echt een rommel is het nooit in huis, maar ik maak ook echt niet alles schoon als ik weet dat er iemand komt hoor. Als mensen van tevoren zeggen dat ze mee-eten zorg ik altijd wel voor iets lekkers. Zoals lekkere broodjes enzo gisteravond. Maar echt schoon niet. Niemand die het ziet. En als ik het eens per week doe is mijn huis echt niet vies. en het is MIJN huis, dus hebben ze pech als het ze niet goed genoeg is :)

Ik heb net mijn wasje uit de wasmachine gehaald en buiten gehangen. ben benieuwd of de zon nog even komt en het droogmaakt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 31 mar 2008 16:12

LauraC schreef:Mijn ouders komen overmorgen een paar nachtjes logeren en dat kun je merken: gras gemaaid, ik ben nu ramen aan het zemen, bloemen in huis, ga morgen spullen bakken en koken....
Hebben de andere dames hier ook zo'n verschrikkelijke 'bewijsdrang' als hun ouders op bezoek komen?
Ja!
Ik dacht dat dat aan m'n studentenhuishoudinkje lag, maar blijkbaar hebben mensen dat in een 'echt' huis ook nog. Hm..
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mar 2008 16:17

Voor m'n ouders heb ik dat nog het minste. Mijn moeder zegt er bijna nooit wat van, de eerste keer was een pas geleden... terwijl ze van mij best mag zeggen als iets niet helemaal netjes is, want ik zie 't gewoon niet altijd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mar 2008 16:37

pol schreef: Klinkt heel bekend en het is eigenlijk belachelijk dat je gaat poetsen omdat je ouders zulke poetsers zijn......

Hahaha, ik zit in de stress omdat er strepen op mn ramen zitten (ben mn trekkertje kwijt). Bizar toch eigenlijk, ben een getrouwde vrouw, hoop dit of volgend jaar moeder te worden en ik schiet in de stress omdat mn huis niet schoon genoeg is voor mn moeder :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mar 2008 16:41

Ja! Bewijsdrang is mij niet vreemd, alleen dan juist weer niet richting ouders. In het begin wel, toen wilde ik richting ouders bewijzen, dat ik niet zo'n enorme mislukkeling was als ik soms een beetje lijk (op huishoudelijk gebied dan) :mrgreen:
Maar ja, mijn moeder kent me toch, dus als die hier ineens binnen komt wandelen, tja, dan moet ze vooral niks verwachten. En ach, het kan haar niks schelen, ik heb immers gedeeltelijk haar anti-huishoudgenen en daar wordt ze dan lekker mee geconfronteerd :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2008 17:04

LauraC schreef:
pol schreef: Klinkt heel bekend en het is eigenlijk belachelijk dat je gaat poetsen omdat je ouders zulke poetsers zijn......

Hahaha, ik zit in de stress omdat er strepen op mn ramen zitten (ben mn trekkertje kwijt). Bizar toch eigenlijk, ben een getrouwde vrouw, hoop dit of volgend jaar moeder te worden en ik schiet in de stress omdat mn huis niet schoon genoeg is voor mn moeder :mrgreen:

Over die strepen? die kun je ook weg halen met een droge theedoek.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mar 2008 17:05

Mijn man heeft ze inmiddels weggehaald. En ik had nog wel zo m'n best gedaan! Maar goed, ik ben goed op schema :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 mar 2008 19:31

heb vandaag eigenlijk best veel gedaan.... overal gestofzuigd, sarah dr bed verschoond, boodschappen, gekookt, strijk van 2 weken weggewerkt :wink: Morgen lekker niksen, alleen de wc's eventjes snel....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2008 19:41

Ik ben woensdag plotseling lekker vrij. Dan ga ik wel lekker poetsen enzo. Nu dus alleen de was opgehangen. Maar die staat nu weer binnen.
Hoe doen jullie dat?
Ik heb gewoon een vierkant wasrek. Die klap ik in de garage in, draag em naar boven en hang op het balkon de was erop.
Maar nu ist nog niet droog. Dan kan ik het hele apparaat met was wel naar binnen sjouwen, maar de trap weer af lukt dus niet.
Halen jullie dan al je was weer af en hangen het dan op het plekje waar het hoort weer op?

Het staat nu dus in een hoekje van de kamer, maar dat vind ik geen gezicht. Maar ach, alleen mijn zwagertje is er, en die heeft toch geen oog voor die dingen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mar 2008 19:45

Ik heb hier een kamer die maar twee dagen in de week in gebruik is, dus daar staat m'n wasrek altijd. En mocht ik nou tijdens die dagen een was hebben dat zet ik het rek op m'n slaapkamer. Dat is wel heel vervelend, dus dat probeer ik zo min mogelijk te doen. Ik vind het wel heel vervelend dat ik geen mogelijkheid heb om buiten de was op te hangen, dus het moet altijd binnen. Dus dan gaat het beddegoed over de deur enzo, en dat staat dus echt niet gezellig :?

Terug naar “Archief”