Berichtdoor sjonn68 » 25 mar 2008 20:57
mijn ex heeft redelijk veel last met hsp.
zo voelt ze exact aan over een afstand van 1100 km dat er met mij dingen niet goed gaan(gewoon ski ongelukje) weet exact dat ik mij 3 dagen niet goed heb gevoeld(teleurstelling omdat het op 1e dag was)
vervolgens weet ze dat ik het daarna erg gezellig heb gehad met een vrouw! hierover is niet gesproken! niet door mij, niet door vrienden.
ze weet het gewoon, droomt het, kan ook haarkleur noemen en hoe gezellig, kan ook aangeven dat relatie heftig maar kort is!
geloof mij, zowel mijn ex als ik hebben nix met paranormale verscheinselen!
rara wat is het?
we hebben blijbaar zo een streke band dat ze zelfs over grote afstand exact aanvoelt hoe het met mij, haar ex, gaat. dit terwijl ze mij los zou moeten laten.
ook bij een willekeurige voorbijganger welke een probleem schijnt te hebben voelt ze dit aan.
tja
klinkt erg occult he
pff maar het is het niet omdat ze er niet voor open staat.
ik denk dat men voorzichtig moet zijn om extreme hsp occult te noemen!
bessef me dat het op hellend vlak ligt maar zou hier zelf nooit een oordeel over willen vellen. onbekend maakt onbemind, zeker in bepaalde kringen. begrijpelijk maar naar mijn mening ook heel fout!
het is idd zo dat er binnen de psy. wetenschap geen direct label voor is, psychotisch, adhd of manisch depressief zijn vaak de labels die worden geplakt. helaas werkt in die gevallen de medicatie/behandeling niet of juist averechts. vervolgens wordt hps als vergaarbak voor allerlij instabiel gedrag gebruikt, helaas!
na 20 jaar zoeken is hsp de conclusie, maar dan.
hoe wordt het hanteerbaar? eerst jaren lang voor psychiatrisch uitgemaakt, hordes therapien zonder effect , een gestrand huwelijk, maar nooit ook maar enig acceptabel en werkbaar gedragsalternatief gekregen.
begrijp best dat er meerdere gradaties zijn, en dat dit dan een heftige zou zijn. maar hoe is het hanteerbaar, leefbaar te maken?
ik ben benieuwd naar de reacties!