De plaats van de man en de vrouw

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 mar 2008 16:57

Aanvullen? Je kunt maar beter gewoon allebei dezelfde manier van aankopen hebben, net zo makkelijk :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2008 17:00

rafaell schreef:Aanvullen? Je kunt maar beter gewoon allebei dezelfde manier van aankopen hebben, net zo makkelijk :)

Welnee. Wij zijn totaal tegengesteld. Dat is niet altijd makkelijk, maar wel altijd leuk eigenlijk. We kunnen heel veel dingen aan elkaar doorschuiven. Vinden allebei andere dingen lastig om te doen. En als we het niet willen leren, dan schuiven we het naar de ander. Zo makkelijk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 29 mar 2008 17:40

Raido schreef:
Joepie Meloen schreef:
*Annet* schreef:
Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.

en als er besluitvaardige vrouwen zijn, wordt er gezegd: die man heeft thuis niets te zeggen :roll: Ik ken ook een man die gewoon nooit iets zegt, of gewoon zeer weinig. Dan moet je het haar ook niet kwalijk nemen dat ze het voortouw neemt.

Geweldig. Inderdaad neemt dan de vrouw keurig de besluitvorming over en volgt haar man gedwee. Maar desondanks dat is hij toch haar hoofd. :lol:
Het hoofd blijft in het echte leven toch ook niet bij de bushalte achter als het lichaam in stapt? :P

Precies. Maybe is het hoofd enigszins verzwakt... :mrgreen:

Maar goed het percentage vrouwen dat de besluitvorming overneemt van de man is mijns inziens niet bepaald groot.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 29 mar 2008 18:19

Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.

Ben benieuwd wat jouw partner hier van vindt :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 mar 2008 19:03

MissF schreef:En toiletpapier kiezen? Gewoon het goedkoopste die niet grijskleurig is.

:?: Ik koop juist wel de grijze, beter voor het milieu...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mar 2008 20:13

Mijn man heeft ooit een Arabisch spreekwoord gelezen (ik denk tenminste dat het Arabisch was): De man is het hoofd en de vrouw is de nek.... :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 29 mar 2008 21:02

Een ding is hieruit wel duidelijk man en vrouw hebben elkaar nodig,
en kunnen elkaar aanvullen. En de man is de beschermer.

Gedeelde vreugd is dubbele vreugd,
en gedeelde smart is halve smart.
Iemand zei eens: "Het is niet goed dat de mens alleen is, zo
is het niet bedoeld.".
Vrienden/vriendinnen kunnen daarin ook enigzins een rol
vervullen.
Laatst gewijzigd door Rolf op 29 mar 2008 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 mar 2008 21:08

Nou die vrienden kunnen een exact dezelfde rol vervullen hoor, het is ook maar net waar je behoefte aan hebt. Daarnaast is het mij niet duidelijk waarom de man beschermer zou zijn. De mens is ook helemaal niet alleen meer inderdaad, maar inmiddels met ruim 6 miljard.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 29 mar 2008 21:22

rafaell schreef:Nou die vrienden kunnen een exact dezelfde rol vervullen hoor, het is ook maar net waar je behoefte aan hebt. Daarnaast is het mij niet duidelijk waarom de man beschermer zou zijn. De mens is ook helemaal niet alleen meer inderdaad, maar inmiddels met ruim 6 miljard.

Tegen dat laatste is niks in te brengen...ahum.
Verder wil ik je als vriend met raad en daad bijstaan, eventueel zelfs een arm om je schouder slaan, maar knuffelen ho maar! :mrgreen:

En ik meen dat Rolf nou net dat laatste bedoelt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 mar 2008 21:26

Mwa Paulus vindt het dan weer beter om niet te trouwen. En een knuffel kunnen mijn vrienden altijd krijgen als ze daar prijs op stellen 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 29 mar 2008 21:31

Tis maar wat je onder knuffelen verstaat dan...

Maar es deze quasi-serieuze vraag: hoe zie jij Raaf (e.a.) als man jullie rol in een (toekomstig) gezin? Kostwinner? Beschermer? Verzorger? Leider? Maatje? etc.

meerdere antwoorden uiteraard mogelijk...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 mar 2008 21:34

Maatje natuurlijk. De rest is afhankelijk van je partner. Maybe dat de een in praktijk wat meer leiding neemt (of voor inkomsten zorgt) dan de ander, maar dat hangt van persoonlijkheid, af en niet van geslacht. Verder heb ik nog niet direct de behoefte aan een relatie en al helemaal niet aan een huwelijk, maar mocht ik ooit kinderen hebben dan lijkt het me juist leuk om allebei een gedeelte te werken zodat je als man ook je taak in de opvoeding serieus neemt en tijd voor je kinderen hebt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mar 2008 21:43

LauraC schreef:Mijn man heeft ooit een Arabisch spreekwoord gelezen (ik denk tenminste dat het Arabisch was): De man is het hoofd en de vrouw is de nek.... :mrgreen:

de ds zei dat ook tijdens ons trouwgesprek. Maar die was volgens mij niet zo Arabisch aangelegd.

R34
Verkenner
Verkenner

Hallo eerste keer dat ik een reactie plaats

Berichtdoor R34 » 29 mar 2008 23:34

De traditionele rolverdeling, hoelang zal deze nog blijven bestaan?
Als het aan de meeste vrouwen ligt, dan is dat nog heel lang.
Ok wie plakt de band, wie maakt het licht, wie draagt de tassen, wie leggen de vloer, wie hangt de boekenplanken op?
Juist ja niet leuke klusjes bewaar je voor mannen.. of is het alleen maar slimmigheid van de vrouwen en zouden ze het eigenlijk heel interesant en leuk vinden om te doen?
Horen vrouwen niet bij hun kinderen te zijn? Van nature kan een pasgeboren baby toch niet zonder zijn moeder en haar moedermelk.
Heeft de moeder daarmee niet al een voorsprong op haar ouderschap met het aanvoelen van het kind. Pech voor de moeders die niet van huishoudelijk werk houden, dus niet even uit de thuissituati lekker naar je werk. Een advies voor vrouwen, doe lekker wat je leuk vind. Hou je van breien ga dat dan lekker doen, maar als je het veel leuker vind om de auto te repareren.. ja en zolang je er voor zorgt dat het gezin een gezin blijft, je goed overlegd met je partner. Accepteerd dat de man de eindverantwoordelijke is die de beslissing neemt. (maar eigenlijk vaak het advies van de vrouw aan/over neemt) Vaak is het zo wat je gewend was is gewoon, een gezin waar altijd de vader kookt (en die gezinnen zijn er) daar kijkt diegene in dat gezin vreemd op als hij ziet dat in een ander gezin de vrouw kookt.
Tja uiteindelijk is het simpel, als de man de vrouw helpt en de vrouw de man, dan loopt alles op rolletjes :lol:

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 30 mar 2008 00:38

Giovannino schreef:Maar es deze quasi-serieuze vraag: hoe zie jij Raaf (e.a.) als man jullie rol in een (toekomstig) gezin? Kostwinner? Beschermer? Verzorger? Leider? Maatje? etc.

Raaf wordt voetveeg natuurlijk :mrgreen:

Terug naar “[Religie] - Open forum”