Uitzonderingen bevestigen de regel.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Volgens mij heeft het gewoon te maken met de verschillen tussen man en vrouw. Ze linken aan Paulus lijkt mij iets te veel eer voor Paulus.Gershwin schreef:Nee, jij bent wel een positieve uitzondering inderdaad, Gerdien![]()
Maar zonder gekheid: is het raar als ik zeg dat zowel mannen als vrouwen de man toch nog vaak zien als degene die de beschermersrol vervult / geborgenheid biedt / het sterke geslacht is? Ik heb al diverse malen op dit forum posts van vrouwen langs zien komen met termen als "dan kruip ik lekker dicht tegen mijn man aan", dat soort dingen, die zoiets suggereren. In hoeverre kan die (mogelijke) verklaring gelinkt worden aan Paulus woorden?
Lalage schreef:Dan moet de man dus wel mee boodschappen doen... want ik sta soms echt een tijd te staren in de supermarkt, dan liggen er bijvoorbeeld 20 soorten wc-papier en ik snap niet hoe ik moet kiezen.
Gershwin schreef:Nee, jij bent wel een positieve uitzondering inderdaad, Gerdien![]()
Maar zonder gekheid: is het raar als ik zeg dat zowel mannen als vrouwen de man toch nog vaak zien als degene die de beschermersrol vervult / geborgenheid biedt / het sterke geslacht is? Ik heb al diverse malen op dit forum posts van vrouwen langs zien komen met termen als "dan kruip ik lekker dicht tegen mijn man aan", dat soort dingen, die zoiets suggereren. In hoeverre kan die (mogelijke) verklaring gelinkt worden aan Paulus woorden?
Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.
*Annet* schreef:Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.
en als er besluitvaardige vrouwen zijn, wordt er gezegd: die man heeft thuis niets te zeggenIk ken ook een man die gewoon nooit iets zegt, of gewoon zeer weinig. Dan moet je het haar ook niet kwalijk nemen dat ze het voortouw neemt.
Het hoofd blijft in het echte leven toch ook niet bij de bushalte achter als het lichaam in stapt?Joepie Meloen schreef:*Annet* schreef:Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.
en als er besluitvaardige vrouwen zijn, wordt er gezegd: die man heeft thuis niets te zeggenIk ken ook een man die gewoon nooit iets zegt, of gewoon zeer weinig. Dan moet je het haar ook niet kwalijk nemen dat ze het voortouw neemt.
Geweldig. Inderdaad neemt dan de vrouw keurig de besluitvorming over en volgt haar man gedwee. Maar desondanks dat is hij toch haar hoofd.
*Annet* schreef:Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.
rafaell schreef:*Annet* schreef:Gershwin schreef:Natuurlijk is de man hoofd van de vrouw; vrouwen zijn eindeloze twijfelaars, mannen besluitvaardige doorzetters. Logisch dat Paulus dat ook ziet. Een heel praktische oplossing die hij probeert theologisch te onderbouwen.
Dan ben jij zeker een vrouw GershGershwin de besluitvaardige doorzetter
Je moet niet zo generaliseren over man en vrouw.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten