De Bijbel is er ook voor 2008. De richtlijnen die daarin staan kunnen ookAragorn schreef:Lovely schreef:Aragorn schreef:Als God er voor nu is, dan ook wbt onze opvattingen aangaande de gelijkheid der seksen.
Jaja en zo werkt dat natuurlijk niet. Alles maar aanpassen omdat het niet naar je zin is.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat de opvattingen over dit onderwerp die in de bijbel verkondigd worden rechtstreeks zijn terug te voeren op de cultuur en tijd waarin ze geschreven zijn. Dan kan het nog zo goddelijk geïnspireerd zijn, feit blijft dat wij niet in die cultuur leven maar in de onze. En de 'richtlijnen' van toen dus waardeloos zijn, omdat het er veel van weg heeft dat ze bepaald niet tijdloos zijn.
nu worden toegepast. Al is dit wel zoeken hoe.
In Joh. 3 : 30 staat dat onze eigen wil steeds kleiner moet worden.Lovely schreef:Voor mij is er sprake van gelijkheid, een man zie ik als een beschermer maar niet als iemand waaraan ik onderdanig moet zijn, daar ben ik veel te bijdehand voor.
Waarmee jij ook je eigen voorkeuren voorrang geeft boven de zeden van de bijbel.
Uit onszelf kan dat niet. Uit Zijn kracht wel. Hij wil het geloof geven
wat daarvoor nodig is.
Trouwens, zoals al eerder vermeld, het gaat niet vooral om het
onderdanig zijn aan een man, maar aan de Bijbel.
De uitspraak "boven de zeden van de Bijbel" lijkt mij niet op zijn plaats.