Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mar 2008 20:20

lammetje schreef:haha hoor nu het hartje terug, lijkt wel een wervelwind tussendoor! Maar verder klinkt het geweldig mooi :8>

Hoe heb je dat opgenomen, met je mobieltje :mrgreen: ?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mar 2008 21:04

ja met mn mobiel, gefilmt, want opnemen kon eventjes niet (moet weer een bepaald programmaatje op staan ofzo :? heb dr geen verstand van :lol: ) Dus de echo komt ook op de film :mrgreen: (als dat mag)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mar 2008 21:23

misschien vind je het raar ofzo dat ik dit vraag. Maar is dit nou echt allemaal zo nodig? Ik heb mijn eerste 2 zwangerschappen alleen maar het hartje gehoord, bij de andere 2 een echo gehad en dat vond ik nou echt niet zo geweldig bijzonder hoor. Mijn man is volgens mij in al die jaren 1 keer meegeweest. Of ben ik te nuchter?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mar 2008 10:07

ik vind het heel erg belangrijk ja om zo'n echo te laten doen. In eerste plaats omdat ze afwijkingen kunnen opsporen waardoor je in het zh kunt bevallen waar meteen juiste hulp voor je klaar staat. en ten tweede om gewoon je kindje even te kunnen zien, wat er binnen in je groeit. Vind dat écht ontzettend mooi om te zien. maar daar zou ik dus geen pretecho voor laten maken, dat vind ik dan weer een beetje onzin.

Vlieger is bij Sarah alle controles mee geweest, gewoon ook om kennis te maken met de vk, vragen te laten beantwoorden en je weet toch nooit of het allemaal wel goed zit. In dat geval is het toch fijn als je je man bij je hebt ter ondersteuning. Natuurlijik moet je er niet vanuit gaan dat je 'opeens' geen kloppend hartje meer kan vinden, maar ik vind het altijd wel weer een spannend moment!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mar 2008 10:11

Willem-Peter is alleen met de echo's meegeweest. Al die bezoekjes bij de huisarts (wij hebben geen vk) daar ging hij niet mee. Hij kan niet steeds vrij nemen voor een controle van 10 minuutjes.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mar 2008 10:20

daarom gaat vlieger nu ook niet meer mee, maar bij sarah was het altijd savonds! Dus waren we samen thuis :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mar 2008 10:23

Owja, das handig.. Ik moest altijd op donderdagochtend het zwangerenspreekuur. Als je toevallig niet zwanger was en donderdagsmorgens naar de dokter ging dan had je meteen weer een leuke roddel in gang gezet :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mar 2008 22:20

Mijn man gaat ook niet meer naar de vk. Hoeft van mij eigenlijk ook niet. Ik ben nog geen kwartier binnen. De vk vraagt wel elke keer waar hij is...haha.....beetje overdreven. Tegenwoordig moet een man overal bij zijn. Ik had mij opgegeven voor zwangerschapsyoga en daar hebben ze ook al partneravonden. Ik denk niet dat hij dan mee zal gaan!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mar 2008 22:45

alwin is maar een kee rmee geweest, en dat was omdat we direct daarna naar een verjaardag moesten.. anders was hij nooit meegeweest....

ow.. hij is wel meegeweest met de 20 weken echo, maar dat vind ik ook weer een ander iets, dan een gewone controle

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mar 2008 08:31

Partner avond van de gym is hij wel meegeweest en daar stak hij best wel wat van op. Bij de 2e was ik ook weer op gym geweest en ging hij ook mee naar de partneravond. Verhaal over hoe bevallingen gaan enzo. Zei hij: ach, het stelde nix voor

al die dames zeeeeeeeeeeeeeer verontwaardigd :mrgreen:

Toen mijn moeder van mij moest bevallen vroeg de huisarts aan mijn vader of hij er wel tegen kon. Mijn vader zei: ik heb zo vaak een koe zien kalven, dit zal ook wel gaan denk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mar 2008 11:45

hier geen gym gedaan

ff offtopic.. annet.. hoe is hetnog met je huis?? die had toch in de fik gestaan? lukt het allemaal een beeje?? ruimt het al weer wat op?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 mar 2008 13:29

Ik zou het wel erg waarderen en prettig vinden als mijn man mee zou gaan en hij zou dat zelf ook graag willen. Ik zou m'n afspraken dan zoveel mogelijk ook zo plannen dat hij mee kan. Omdat het tenslotte om jullie kindje van jullie samen gaat.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 29 mar 2008 15:45

Mijn man is alleen mee geweest toen er een echo gemaakt werd, verder niet. Dat hoeft van mij ook niet. Het is met een gezin ook practischer om het onder schooltijd te doen :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mar 2008 17:30

Bij de echo's is mijn man ook meegeweest. Na de eerste echo (wat toen en miskraam was) durfde ik niet zo goed meer alleen, vond het iedere keer weer erg spannend. Maar verder bij de controles is hij niet meegeweest, ik kan hem achteraf ook wel vertellen hoe het was.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mar 2008 22:00

paprikameisje2 schreef:ff offtopic.. annet.. hoe is hetnog met je huis?? die had toch in de fik gestaan? lukt het allemaal een beeje?? ruimt het al weer wat op?

sinds vorige week zijn ze klaar met de verbouwerij, zat nog te wachten op het behang wat maar niet binnen kwam, bleken er paar ontbrekende rollen ergens achterin een doos te staan die ze niet hadden gezien. :roll: Maar dat heb ik nu ook binnen. Maandag komt behangster en dan hoop ik dat het de komende week eindelijk klaar is. Kunnen we eindelijk de boel es gaan opruimen enz. Op de slaapkamers van de jongens kun je je kont niet keren van de bende, de schuur evenzo.

Terug naar “Archief”