Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 06 mar 2008 11:46

Lorijntje schreef:medicatie voor maagzweren. Gebruik je niet overmatig NSAIDs als Ibuprofen etc? Kan ook een oorzaak voor een maagzweer of eventueel duodenumzweer zijn..

Of heb je soms refluxklachten?? Dat heeft ook weer tal van oorzaken enzo..

Gebruik nu nooit geen ibuprofen meer, voor die tijd ook eigenlijks nooit. Werd er toen regelmatig misselijk van, gebruik alleen paracetemol en dat is meestal alleen in de menstruatieperiode. Of ik moet behoorlijke hoofdpijn o.i.d. hebben tussendoor.

Heb wel last van refluxklachten, heb er vooral last van na het eten, meestal de warme maaltijd. En op bed. Oorzaak word toch gezocht achter stress/spanningen. Maar denk wel ns, is dat na 3 jaar nog niet over dan :roll:. Ben wel periodes van de medicijnen afgeweest, maar het keert zich steeds weer terug :?. Er hoeft maar iets te gebeuren, en de bel in m'n maag gaat weer rinkelen. Gebruik Omeprazol.
Wat de toekomst brengen moge........

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mar 2008 12:14

Zou jou maag dan niet erg overgevoelig kunnen zijn?

Ik merk spanningen ook eerst aan mijn darmen en daarna heb ik pas door dat ik toch bezig was al met bepaalde zaken. Terug kijkend op afgelopen 2 weken zat dat er denk ik ook wel achter. Het is heel hinderlijk, maar meestal zit er wel lichtelijk iets onder bij mij. Al begrijp ik soms ook echt niet dat mijn lichaam er zo enorm sterk op reageerd en mij verder prima voel en er geen last van heb zeg maar.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 06 mar 2008 13:14

dat is eigenlijk wel goed nieuws toch?
Fijn voor je!
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 08 mar 2008 23:47

Liesien schreef:Sterkte allemaal!
'k Zal het vanmiddag na school nog wel wat uitgebreider doorlezen, kkwam hier eventjes om de uitslag te 'melden' en moet straks heel hard rennen om de bus te halen denk ik :P

De arts waarbij k 'onder behandeling sta' heeft eergisteren overlegd met de artsen die me ook onderzocht hebben enzovoorts en ze zijn tot de conclusie gekomen dat ze niks vreemds hebben ontdekt bij t dunne darm onderzoek. En tja, ze weten dus gewoon niet wat het dan wel kan zijn en daarom laten ze het even een tijdje rusten. Eind mei/begin juni (na mn examens) moet ik terugkomen en dan gaan ze eens kijken of ik de afgelopen tijd nog meer klachten heb gehad enz. Dus tenzij de klachten erger worden moet ik wachten op eind mei, voor er misschien weer iets gaat gebeuren.

Tis dus nog allemaal afwachten! Hopelijk heb je er niet zo veel last van de komende maanden, ook tijdens je examens! Sterkte verder!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mar 2008 23:53

Stap over op: ontbijtkoek, optimel en fruitontbijt en je darmen werken als een speer. Soms wel erg actief dat ik het voel, maar ben allang weer blij dat ze in ieder geval weer aan het werken zijn geslagen.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 17 mar 2008 14:06

Bedankt nog allemaal :)
Allemaal sterkte met de maag/darmproblemen enzovoorts die ik hier lees..klinkt niet fijn allemaal.

@Gerdien B. was dat tegen mij gericht? ;) Het probleem is dat het eigenlijk niet uitmaakt wat ik eet. De ene keer gaat het wel mis, de andere keer niet. Heb er wel op gelet of het met eten ofzo te maken heeft, maar volgens mij helemaal niet. Dat maakt het juist wel wat ingewikkeld allemaal :)
Maar het gaat deze weken redelijk. Alleen vrijdag eventjes een soort van inzinkinkje te pakken..paar uur op bed gelegen en daarna ging het wel weer.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2008 17:52

meer in het algemeen. Ik ben daar namelijk mee begonnen. Een week waren mijn darmen pijnlijk omdat ze flink aan het werk werden gezet, maar nu gaat het goed. Ze werken op moment ook als nooit te voren.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 17 mar 2008 19:58

Gerdien B. schreef:meer in het algemeen. Ik ben daar namelijk mee begonnen. Een week waren mijn darmen pijnlijk omdat ze flink aan het werk werden gezet, maar nu gaat het goed. Ze werken op moment ook als nooit te voren.

Bij mij werken ze juist te hard :( Weet je ook niet iets wat de spijsvertering /verbranding een beetje remt?

@liesien

veel sterkte!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 mar 2008 18:47

Gerdien B. schreef:Zou jou maag dan niet erg overgevoelig kunnen zijn?

Mijn maag reageerd heel snel op iets. Vooral op stress/spanning. Er hoeft maar iets te gebeuren, enja tgaat weer mis.

M'n medicijnen zijn op, vandaag dagje zonder gedaan maar heb weer erg veel pijn. Heb in dik 12 uur tijd, 8 paracetemol gehad. Dat is het misschien ook wel n beetje, maar kon niet anders. Ben ongesteld en was weer zo giga beroerd. Heb het steeds geprobeerd uit testellen om weer in tenemen. Moest ook werken, en wou vanacht toch graag nog weer slapen na 1,5 wakker te hebben gelegen van de buikpijn, warme kruik hielp ook niet.

Morgen de huisarts maar weer bellen om nieuwe medicijnen. Zo word ik niet vrolijk......

Hoe is het nu Liesien??

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 mar 2008 21:05

keessie schreef:
Gerdien B. schreef:meer in het algemeen. Ik ben daar namelijk mee begonnen. Een week waren mijn darmen pijnlijk omdat ze flink aan het werk werden gezet, maar nu gaat het goed. Ze werken op moment ook als nooit te voren.

Bij mij werken ze juist te hard :( Weet je ook niet iets wat de spijsvertering /verbranding een beetje remt?

rijst, bananen, wit brood. Dat zijn 3 producten die de boel flink kunnen vertragen.

@Anette

sterkte, ik hoop dat hij je wat goeds kan geven hier tegen. Ben in weken met kramp ook altijd blij met mijn warme pittenzak.
Deze maand ben ik er heel goed door gekomen rondom de menstruatie. Vaak lig ik dan ook dubbel (mits ik de tijd neem om ook echt te gaan liggen). Had zaterdag wel even flinke kramp maar verder niet.
Ik ga weer hoopvol de volgende maand te gemoed ;)

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 26 mar 2008 22:18

Ja, dat wit brood snap ik nog steeds niet. De dag voor t onderzoek moest ik juist wit brood eten, terwijl mn darmen leeg moesten. Is dat logisch? :roll:

Annette, irritant is dat zeg :? Word je inderdaad niet vrolijk van. Sterkte drmee!

Hier gaat het wel aardig, hoewel gister en vandaag wel weer slechtere dagjes zijn. Het is wel te doen (meer omdat ik er ook aan gewend ben een beetje), maar af en toe klap ik bijna dubbel van de pijn. Ik kan het niet maken om lessen te verzuimen zo vlak voor de examens, dus ik hoop dat het in ieder geval niet erger wordt deze periode. Trouwens, misschien heeft het er mee te maken dat ik nu al weer een paar dagen behoorlijk laat naar bed ga enzo.. als ik vroeg naar bed ga (en oook vroeg slaap) gaat alles veel relaxter, ben ik veel relaxter en heb ik meestal minder klachten. Dat gaat niet altijd op..maar misschien moet ik dat eens in de gaten houden.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 mar 2008 12:47

Spanning
Mijn vader vertelde (lang geleden) van een meisje die ook altijd buikpijn
had. Toen ze het ouderlijk huis uit was, was het verdwenen.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 27 mar 2008 15:55

Rolf schreef:Spanning

Het Prikkelbare Darm Syndroom ( Irritable Bowel Syndrom) waar heeeeeeeeeeeeel veel jonge meiden last van hebben. Als ik dat verhaal van Liesien lees denk ik hier ook aan. Niet dat het tussen je oren zit ofzo maar het is meer dan lichamelijk, denk ik.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 mar 2008 19:40

Psychische problemen kunnen heel goed leiden tot lichamelijke klachten. Net als stress of zenuwen voor een examen ofzo. Ik heb standaard last van m'n buik als ik examen moet doen. Maar dat is niet meer dan logisch denk ik :)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 28 mar 2008 12:22

Heb weer medicijnen, voor een maand. Zelfde als ik al had. Heb gewoon even in telefonischspreekuur gebeld. Gelukkig had ik gister een stuk minder last van de pijn, denk dat het woensdag ook wel kwam door de vele paracetemol. Gister niet 1 gehad, heb ze woensdag denk gelijk voor de hele menstruatieperiode gehad :P.

Rolf schreef:Spanning

Bij mij word er ook gezegd dat het stress/spanning is. Zodra er iets gebeurd dan worden de maagklachten weer erger. Maarja hoe kom je van die stress/spanning af. Krijg nu psychosomatie therapie/haptonomie. Maarja of het daarmee over gaat..... ben bang van niet. Het zou voor mij misschien ook wel beter wezen als ik het huis uit ga, hoor en zie ik niet alles. Ik trek dingen me gewoon (te) snel aan. Vorige week was ik een weekje weg, en had z.g.a. nergens geen last van. Maarja dan denk ik wel eens, alleen daarvoor ga ik niet om mezelf wonen. Zou het wel heerlijk vinden etc. Maar daarmee zijn de 'problemen' niet weg, die zijn nog steeds aanwezig. Die dingen neem ik dan nog mee.

Terug naar “Archief”