Beste mensen ik zie dat ook hier de discussie er al is rond het visie document van Stichting RefoAnders
In het kort geef ik hier de hoofdpunten weer
voor degene die het document in het geheel willen lezen heb ik hier een
link ennuh kun je jezelf vinden in deze visie geef dan even een
steunbetuiging zodat mensen die op deze manier met hun gevoelens willen omgaan zich ook door jullie gesteund voelen !
1. Doelstelling / Missie
Stichting RefoAnders zet zich binnen de totale breedte van de reformatorische wereld in voor toenemende openheid ten aanzien van de vragen die zich voordoen rond het hebben van homo-gevoelens, waardoor deze beter bespreekbaar worden.
2. Hoofdgedachte
Stichting RefoAnders is van overtuiging dat het leven van een christen op alle terreinen, en dus ook op seksueel terrein, in harmonie behoort te zijn met Gods wil, zoals geopenbaard in Zijn Woord.
Subgedachten
2. 1 - Stichting RefoAnders vindt dat het hebben van homogevoelens niet als een persoonlijke morele schuld ervaren behoeft te worden.
2. 2 - Stichting RefoAnders vindt dat er te eenzijdig gefocust wordt op de zonden op het terrein van de homoseksualiteit.
2. 3 - Stichting RefoAnders kan zich weliswaar inleven in de motieven die leiden tot de keuze voor een homoseksuele relatie, maar wijst op een hogere weg.
2.4 - Stichting RefoAnders onderschrijft de aan de Bijbel ontleende bezwaren tegen homoseksuele relaties.
2.5 - Stichting RefoAnders erkent de waarde van liefdevolle vriendschappen.
2.6 - Stichting RefoAnders staat sceptisch tegenover verandertherapieën.
2.7 - Stichting RefoAnders roept op tot pastorale begeleiding vanuit de ruimte van Gods liefdevolle ontferming voor Zijn gebroken schepping.
Wij denken dat we hiermee een voluit bijbelse visie hebben neergezet waarbij onze relatie met God voorop staat