gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 mar 2008 20:21

spijkerbroeken binnenstebuiten in de droger werkt ook prima! Sinds ik daar achter ben gekomen gaan die dus mooi in de droger. Maar het wordt wel sneller vaal.... nu vind ik ook niet dat een spijkerbroek na 2 dagen gedragen te hebben in de was moet, dus ze worden niet regelmatig gewassen, dat scheelt wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 20:25

k heb geen droger dus alles word hier op gehangen!!!

Verder heb ik vandaag de beneden verdieping gestoft, gezogen en de vloerkamer gedweild.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mar 2008 22:21

Wij hebben samen ramen gezeemd, dat ging gepaard met een hoop gemopper, maar we kunnen weer naar buiten kijken (let maar niet op de witte vlekjes die op een paar plekken zijn achtergebleven).

sela

Berichtdoor sela » 25 mar 2008 00:33

:P
net op mijn knieen mijn huis - mijn nieuwe huis - geboend.
pffff.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2008 08:38

leuk toch, kan je ook es wat posten hier! :mrgreen:

moet je veel doen?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 mar 2008 11:50

Strijken doe ik ook echt niet veel.
Wel wat rokjes en blousjes waarbij het gewoon opvalt als je het niet doet, maar echt géén truien, theedoeken, handoeken dekbedovertrekken, spijkerbroeken etc. 's Zomers strijk ik wel meer, omdat ik dan meer kreukbare stofjes draag, oa. linnen broeken enzo.
Ik heb geen droger. Volgens mij scheelt dat ontzettend veel!
Hup uit de wasmachine aan het rek, en 's zomers op het balkon in de wind.
Het scheelt volgens mij wel erg veel wat voor strijkijzer je hebt.
Die van mij was maar een euro of 18. Prima voor een keer, maar als je veel strijkt is het niet zo best. Die van m'n moeder gaat echt als een trein.
pobody's nerfect

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 25 mar 2008 12:16

ik strijk meer sinds de kleine er is. vind dat zo´n uk er als een propje uit komt te zien als ik het niet doe. :lol:
spijkerbroeken en shirt die alleen gedragen worden onder iets, strijk ik niet. de rest wel (nou ja, theedoeken ed ook niet)
en zoals al gezegd het scheelt heel veel hoe je iets ophangt ik klop het ook altijd uit voor ik het ophang. knijpers op ´onzichtbare´ plaatsen.
heerlijk als het spul straks weer buiten kan hangen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mar 2008 10:37

Funlover schreef:Als je natte kleding gelijk uit de wasmachine haalt, goed uitklopt en dan netjes ophangt, voorkom je heel veel strijkwerk.
Sommige dingen vind ik echt onzin om te strijken....
ja sommige dingen hang ik kletsnat op, (zoals de vitrage ook) en dan vallen de kreukels er vanzelf wel uit :mrgreen: de dingen die ik niet strijk klop ik uit en gang hups het wasrek op (heb geen waslijnen, moet ik nog ophangen!)
In de zomer wil ik het meeste ook gewoon lekker buiten hangen maar afgelopen zomer was nou niet echt een zomer dat je zegt sjonge ik hang m'n was buiten! Ik heb zelfs in de vakantie alles binnen moeten drogen :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 mar 2008 14:54

Ben vanmiddag weer druk bezig met de strijk van iemand anders. Weer een entreekaartje van de efteling verdiend :P

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mar 2008 16:30

Ik heb vanochtend mijn héééle kamer ondersteboven gehaald, tenminste: bureau en bed van de kant af, overal gestoft en gezogen, alle boeken een paar keer heen en weer gebladerd (dan gaat het stof eruit enz..) dus dat is lekker weer een keer gebeurd! Dan verbaas ik me er altijd weer over hoeveel plankjes, hoekjes en kastjes ik eigenlijk heb.
Grote opruiming achter de kastdeurtjes is de volgende keer aan de beurt ;)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2008 16:44

k heb wat wasgoed gestreken en gevouwen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 16:46

De trap ligt onder het stof, de bar ook. En ik doe lekker niks. De hele dag een vermoeiende training gehad, over een uurtje sporten, dan koken, eten, door naar verjaardag en dan mijn bed in. Ik vind het wel prima. niemand die die trap ziet :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mar 2008 10:58

MissF schreef:De trap ligt onder het stof, de bar ook. En ik doe lekker niks. De hele dag een vermoeiende training gehad, over een uurtje sporten, dan koken, eten, door naar verjaardag en dan mijn bed in. Ik vind het wel prima. niemand die die trap ziet :)
ach soms moet je wel een beetje makkelijk zijn hoor, ik heb gisteren gestofd en gezogen maar nu ligt er weer wat op het karpet. Nou, zaterdag ben ik vrij (vandaag en morgen ook nog werken) en ik vind het wel prima zo! Af en toe moet je makkelijk zijn :wink: ) ik heb vanaf afgelopen vrijdag t/m morgen heb ik dan totaal 56 uur gewerkt, zaterdag is m'n huis aan de beurt! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2008 12:14

De trappen zijn weer schoon :) Net als de woonkamer en de slaapkamer. Als ik nog zin krijg straks nog even de badkamer.
En dan hoop ik dat het zaterdag lekker weer is, dan ga ik alles helemaal doen (voorjaarsschoonmaak ofzo?). Lijkt me wel lekker. Maar dat doe ik alleen als ik alle ramen en deuren wagenwijd open kan zetten, wat niet kan als het regent.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mar 2008 12:19

Ik moet al tijden hoognodig m'n ramen doen. Maar ik kan er niet goed bij :P Binnen red ik het wel als ik op m'n bureau ga staan enz. Maar buiten haal ik het echt niet, en we hebben geen trap meer, want die heeft m'n ex-huisgenootje meegenomen :( Alles bij elkaar zit ik er al zo lang tegenop te zien dat ik er steeds minder zin in krijg.. ghehe.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”