Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2008 16:12

het is maar net wat je voor inbouwapp. wil hebben. Wij hebben dan oven (met magnetronfucntie) kookplaat, vaatwasser. Meer niet!

en het is bij de ikea.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 16:14

Oke dankjewel! Dat hebben mijn broer en schoonzus ook! maar wij hebben in ons huis ook een keuken van ikea zijn we erg tevreden over maar is niet helemaal onze smaak.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 16:17

Dat vidn ik ook zoiets: mijn vriendin is op zoek naar een huis, en al vinden zij de keuken niet zo mooi, dan rekenen ze meteen: ooh, dat kost dus zoveel meer voor een nieuwe keuken.

Terwijl dat toch onzin is? Ik hou ook meer van hypermoderne keukens, we hebben een iets klassiekere, net als de badkamer. Jammer dan. We gaan er echt geen nieuwe in zetten. En lelijke kastdeurtjes van de keuken zijn zo geschilderd of alleen nieuw besteld. Scheelt enorm in kosten.

Al ben ik wel blij dat de vorige bewoners alles al gloednieuw hadden gemaakt. En ze waren volgens mij niet zo van het bezuinigen, wat ik wel ben ;) Als we ooit ons bouwval kopen, zal ik toch echt op zoek gaan naar een perfecte keuken voor heel weinig geld :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 16:18

liefie schreef:Oke dankjewel! Dat hebben mijn broer en schoonzus ook! maar wij hebben in ons huis ook een keuken van ikea zijn we erg tevreden over maar is niet helemaal onze smaak.

Het grote voordeel van een IKEA-keuken is, dat je (bijna) altijd dezelfde kastjes hebt, maar dat alleen de deurtjes anders zijn. Dus je kunt heel gemakkelijk nieuwe deurtjes kopen en hoppa... je hebt een andere keuken (ok, je kunt ook ander anarecht/tegels/etc kopen natuurlijk)!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 16:21

MissF schreef:Als we ooit ons bouwval kopen, zal ik toch echt op zoek gaan naar een perfecte keuken voor heel weinig geld :D

En dat is superleuk, zeker als je hem vindt :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2008 16:25

ach ik wil gewoon strakke kastdeurtjes met handvaten (gewoon van die standaard keukens zeg maar). Het maakt mij niet zoveel uit!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 mar 2008 16:39

Ikea keukens zijn zeker niet duur! En ze geven wel 20 jaar garantje (of was het 10?) dus het zal vast wel goed zijn. Maar de kastjes zijn vaak het duurste, dus als ik de keuken ga verbouwen neem ik de rest ook maar meteen mee :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 16:54

bij ons worden de kastjes gewoon lelijk bij de vaatwasser zijn ze beetje gebarsten denk door de warmte of zo.
Ik wil juist een ouderwetse keuken grootmoeders gebeuren zeg maar.
maar wie weet wachten we daar nog wel 2 jaar mee. Gaan der echt niet gelijk een nieuwe ingooien als het niet echt nodig is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2008 16:59

hier staat een gruwelijk oud lelijk ding! Maar wat wij belangrijker vinden is een verhoogd dakkapel en een vaste trap naar de zolder (om zo meer ruimte te hebben en een kantoor aan huis te kunnen maken).

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 mar 2008 17:00

Onze keuken is ook niet echt mooi meer maar kan voorlopig nog wel even mee. Met een jaartje of 2 willen wij 'n nieuwe.
Hal en wc staan eerst op de planning. Ik wil ook vloerbedekking op de trap en de overloop gelijk ook. Moet ik dan denken aan 400 euro ofzo? Er van uitgaand dat we niet al te dure vloerbedekking kiezen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 18:15

*|Scatie schreef:Onze keuken is ook niet echt mooi meer maar kan voorlopig nog wel even mee. Met een jaartje of 2 willen wij 'n nieuwe.
Hal en wc staan eerst op de planning. Ik wil ook vloerbedekking op de trap en de overloop gelijk ook. Moet ik dan denken aan 400 euro ofzo? Er van uitgaand dat we niet al te dure vloerbedekking kiezen.

wij hebben niet echt super dure vloerbedekking gewoon bij de carpit right maar wat er allemaal bijkomt kost gewoon veel denk aan leggen lijm ondervloer voorrijd kosten.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2008 19:38

Je moet overal gewoon afdingen en om korting vragen, 9 van de 10 keer gaat er meteen al 10% af is onze ervaring.

Brutalen hebben de halve wereld.

Als ik iets speciaals zoek ga ik gewoon googlen met het woord goedkoop erin. Zo heb ik al de site met goedkoopste skelters ontdekt (en die zijn echt goed) en nu pas een site met speeltoestellen wat gewoon 1000 € scheelde met een zaak die bijv. altijd op de Wegwijs en BuitenBeurs staat. Beiden bedrijven hebben dezelfde vestigingsplaats. Dat was bij die skelters ook het geval. Toch wel beetje apart.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 19:46

*Annet* schreef:Je moet overal gewoon afdingen en om korting vragen, 9 van de 10 keer gaat er meteen al 10% af is onze ervaring.

Brutalen hebben de halve wereld.

Als ik iets speciaals zoek ga ik gewoon googlen met het woord goedkoop erin. Zo heb ik al de site met goedkoopste skelters ontdekt (en die zijn echt goed) en nu pas een site met speeltoestellen wat gewoon 1000 € scheelde met een zaak die bijv. altijd op de Wegwijs en BuitenBeurs staat. Beiden bedrijven hebben dezelfde vestigingsplaats. Dat was bij die skelters ook het geval. Toch wel beetje apart.

wij hebben ook nog een behoorlijk wat geld eraf gekregen en toen zei mijn man ja ik had verwacht dat het minder zou zijn deed hij er nog af :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mar 2008 20:39

*Annet* schreef:

nou ja.. reformatorische zaken hebben reformatorische prijzen!! en dan niet te vergeten die mensen die vinden dat je bij je achterban moet winkelen.. nou mij niet gezien!1 k heb helaas geen geldboom in me tuin!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 25 mar 2008 21:35

Een trap bekleden is volgens mij heel prijzig ja. Ben ik toch blij met onze geverfde trappen (al zie je alles op die witte dingen, heel vervelend).

Wit valt wel mee, toch? Mijn trap is zwart geverfd; hoogglans...

Terug naar “Archief”