Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 13:59

Ik heb nog steeds geen flauw idee wat wij uitgeven aan boodschappen in de maand. En ik ga me er ook niet in verdiepen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 mar 2008 14:07

Ik merk dat ik meer ben gaan uitgeven sinds ik verkering heb met een vent die al werkt.
Slecht. Op m'n kamer enzo valt het wel mee, maar in het weekend daar... oei!
Ik weet trouwens wel wie later bij ons de geldboel gaat regelen 8)
pobody's nerfect

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 14:12

Ach, het enige wat ik altijd echt wil weten, is hoeveel geld er op de spaarrekening staat. Dat bekijk ik dan weleens, alleen vergeet ik daarna meestal weer hoeveel het is. Maar ik weet het wel ongeveer...
Als dat niet groeit, dan pas ga ik me zorgen maken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 15:36

Wij hadden van tevoren een mooie planning wat we uit zouden geven.
We hadden precies berekent dat we van mijn mans loon exact rond konden komen. Met alles erbij. vaste lasten, boodschappen, cadeautjes.
Maar dat is helemaal niet zo. Tenminste, het zou wel kunnen denk ik, maar nu ik eenmaal ook verdien, geven we echt wel veel meer uit.
Scheelt ook hoevel inkomsten je hebt denk ik. Aan het begin van de maand geef ik meer uit dan aan het eind. Omdat ik dan richting de nul ga en er niet overheen wil.
Dat heeft ook te maken met dat ik als ik mijn loon heb gekregen meteen een bedrag naar de spaarrekening over maak. Dat doe ik ook maar niet meer. Aan het eind van de maand gewoon erop zetten wat er over is, lijkt me handiger. Wel gevaarlijker, omdat de kans op veel uitgeven er meer in zit dan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 15:42

wij gingen gisteren even vloerbedekking bestellen voor de hal trap en overloop. En voor de keuken zeil en de bijkeuken ook.
Maar wat komt daar veel bij ik dacht rond de 400 euro zijn we wel klaar.
Nu komen ze wel alles leggen enz gewoon omdat je het zelf niet zo mooi krijg (wij niet in elk geval).
Maar we waren gewoon 1100 euro kwijt!
ik heb net mijn loon gehad (heerlijk) maar daar zetten we vanavond gelijk twee derde op de spaar. Bij ons werkt dat niet zo handig om tot eind van de maand te laten staan is het meestal minder dan ik over wil zetten haha.
nu komen ze volgende week dakkapel maken en 16 april komen ze de vloeren leggen en dan is alles klaar. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 15:50

Een trap bekleden is volgens mij heel prijzig ja. Ben ik toch blij met onze geverfde trappen (al zie je alles op die witte dingen, heel vervelend).
Wij zijn op zoek geweest naar tuinstoelen. Die dingen zijn ook duur! Vreselijk zeg. Ik ga echt geen 100 euro per stoel betalen. Ben niet gek. Die dingen staan gewoon buiten mooi te wezen, en we zitten er af en toe op, en dan is het winter en gaan ze naar de garage. Nu hebben we toch goedkopere besteld. Alleen een tuintafel is een ramp. We willen persé een witte, houten, langwerpige tafel die je op kun klappen. Lastig hoor :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 15:54

alles bij elkaar leggen kost 330 euro! zit de trap bij maar is gewoon een rechte trap scheelt misschien ook wel.
Tuinmeubels kosten heel veel maar wij hebben hier in de buurt een outlet van merk meubels en daar gaan wij volgende maand kijken moet veel schelen. Wij hebben een beetje een boerentuin dus willen ouderwetse tuinmeubels hoop dat we ze kunnen vinden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 15:54

Volgens mij sparen wij ook gewoon wat er overblijft. Manlief maakt wel elke maand een bedrag over, anders ga ik helemaal flippen :mrgreen:

Maarre... wel duur zeg, even vloerbedekking bestellen :shock:
Verbouwen is sowieso duur. Wij zijn al 4 jaar bezig, doen echt alles zelf, maar dan nog is het duur. Moet wel zeggen: het wordt prachtig :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2008 15:57

wij hebben net een keuken gezien (met inbouw app.) voor ong. 1600 euro. Dus dat valt dan ook wel weer mee!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 15:58

Evelien schreef:wij hebben net een keuken gezien (met inbouw app.) voor ong. 1600 euro. Dus dat valt dan ook wel weer mee!

Tuurlijk. Gewoon goed zoeken :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 15:59

Evelien schreef:wij hebben net een keuken gezien (met inbouw app.) voor ong. 1600 euro. Dus dat valt dan ook wel weer mee!

waar waar waar :lol: zou ook wel een nieuwe keuken willen voor die prijs! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 15:59

Ja idd. Keukens kun je volgens mij prima tweedehands of showroommodel krijgen.
Of de apparatuur gewoon tweedehands ofzo, dat schijnt ook veel te schelen.
Twee vrienden van mij hebben dat ook gedaan in hun huis. Prachtige keuken allebei, en gewoon van een showroom.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2008 16:01

nou deze keuken is nieuw! (en ook geen showroommodel)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 16:02

MissF schreef:Ja idd. Keukens kun je volgens mij prima tweedehands of showroommodel krijgen.
Of de apparatuur gewoon tweedehands ofzo, dat schijnt ook veel te schelen.
Twee vrienden van mij hebben dat ook gedaan in hun huis. Prachtige keuken allebei, en gewoon van een showroom.

Wij hebben een keuken bij de bouwmarkt gekocht. Echt een superleuke keuken. Kostte niet echt veel ofzo, alhoewel ik geen idee heb wat hij precies kostte... maar niemand die in de gaten heeft, dat we een keuken uit de bouwmarkt hebben. Sterker nog: ik had ongeveer dezelfde keuken in een brochure van een dure keukenzaak gezien. Nou, die wilde ik. Dus hebben we gezocht naar de 'replica'. Nou, de deurtjes zijn precies hetzelfde. We hebben gewoon die keuken nagebouwd :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 16:05

Evelien schreef:nou deze keuken is nieuw! (en ook geen showroommodel)

welke zaak is dat dan? mijn broer en schoonzus zijn een nieuw huis aan het bouwen en die hebben niet eens een mega dure keuken maar je zit al snel aan 4000 euro met inbouwapp.

Terug naar “Archief”