@ Mods: graag in Open Forum laten staan

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Drie kerkdiensten in twee dagen is veel. Hier wordt de dienstGershwin schreef:Nou, wat betreft het vrijetijds-aspect kan ik ze ook wel waarderen, ja.
Maar ik was net met mijn buurman gezellig aan het klagen over de ouderlijke druk (als je thuis bent) om, vooral tijdens het paasweekend, een overdosis kerkdiensten te bezoeken. En toen vroegen we ons dit dus af
Dat heb ik ook wel eens gedacht. Het is ook afhankelijkmw schreef:ik vraag me af waarom 3 diensten in 2 dagen veel is. Ik denk dat dat een kwestie van mening is, want van mij mogen het er 4 zijn
Rolf schreef:Dat heb ik ook wel eens gedacht. Het is ook afhankelijkmw schreef:ik vraag me af waarom 3 diensten in 2 dagen veel is. Ik denk dat dat een kwestie van mening is, want van mij mogen het er 4 zijn
van hoe je je voelt. Op dit moment kan ik lang niet alles vasthouden.
Bovendien, er zijn ook velen, die graag een dienst zouden zien van 75
min. Voor hen moet je het toch ook aantrekkelijk houden?
@ MW: ligt dus aan de diensten hè. Niet alles wordt door mij als leerzaam of goed o.i.d. ervaren...
Ik dacht wel eens aan de woorden van Jezus: en als u bid, bid dan niet met omhaal van woorden. Bij ons worden er geen 'derde/vierde' diensten meer bij elkaar geroepen. Ik kan me niet herinneren wanneer (nog) wel. Kan ook van doen hebben met mijn geheugen.Gershwin schreef:Precies, het is nogal veel.
En vanochtend was de langste maar ook beste dienst, dus uiteindelijk viel het nog erg mee
@ MW: ligt dus aan de diensten hè. Niet alles wordt door mij als leerzaam of goed o.i.d. ervaren...
Het is goed om levend water te ontvangen.mw schreef:En waarom zou je het aantrekkelijk houden voor menen die 75min in de kerk willen zitten. Volgens mij ga je niet naar de kerk voor hoelang, maar omdat je daar de levende Paasvorst wil ontmoeten. En of dat 60, 75 of 90 minuten duurt... De kerk moet niet aantrekkelijk zijn voor mensen, want dan verliest met het doel uit het oog. Het evangelie moet aantrekkelijk zijn. Maar dat is een hele andere discussie
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten