Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mar 2008 22:58

Wij komen momenteel op ongeveer 250 euro per maand voor de boodschappen, maar eerder was het 200 euro. Ik weet ook niet hoe dat komt, is voedsel duurder geworden ofzo?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mar 2008 23:47

Ik denk eerder dat je stiekem elke week wat kleine dingetjes extra haalt, dat tikt over 4 weken gerekent flink aan. :wink:

Mijn vriend en ik zijn verwende eters van huis uit. Altijd snoepje en koekje in huis, anderzijds kun je ook een pak koekjes halen van 50 cent, kakies (hoe schrijf je dat eigenlijk :shock: :oops: ) en daar eet ik ook rustig van. Wel ben ik erg van de verse groenten... Maar diepvries is ook vers, alleen dan ingevroren, en een stuk goedkoper ;) Als ik het zo lees denk ik dat we met 75 euro per week wel moeten redden.

Het appartement is nog niet helemaal rond overigens, de financiën en alles moeten nog geregeld worden, maar er kan nu niet meer geboden worden.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 mar 2008 09:00

Lalage schreef:Wij komen momenteel op ongeveer 250 euro per maand voor de boodschappen, maar eerder was het 200 euro. Ik weet ook niet hoe dat komt, is voedsel duurder geworden ofzo?

Voedsel is wel duurder geworden. Merk het zelf ook je bent gewoon meer kwijt voor dezelfde boodschappen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 24 mar 2008 10:46

Dan hebben jullie net te vroeg boodschappen gedaan. Afgelopen zaterdag is alles goedkoper geworden. Wij hebben afgelopen zaterdag bij de jumbo boodschappen gedaan. Hadden voor 143 euro. Wel veel luxe dingen erbij. Veel vis en een paar bladen van 5 euro per stuk.
De week ervoor hadden we maar voor een tientje boodschappen en de week daarvoor voor 25 euro. Nu kunnen we voorlopig ff vooruit en zullen we de komende weken maar voor een paar tientjes per week nodig hebben denk ik. Denk dat we gemiddeld voor 75 euro per week nodig hebben.
We kopen trouwens gewoon wat we willen. Kan ook wel als je met zijn tweeën werkt. Dan hoef je niet te kijken of ergens anders dat pak sinasappelsap misschien 5 cent goedkoper is. Op zich is dat wel prettig.
Maar mocht je het onverwacht met een salaris minder moeten doen kan dat wel lastig worden.
Ik heb trouwens geen salaris. Werk voor mezelf dus moet het maar afwachten :p

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2008 11:53

coupe soleil schreef:Gatsie, beschuit met ham :shock: .

Maar drinken jullie heel de avond koffie en thee?!

Ja, mijn man komt om half 8 thuis, dan gaan we eten. Dan drinken we om 9 uur een kopje thee of koffie en hij duikt sowieso om 10 uur zijn bed weer in omdattie er 5 uur weer uit moet.
En als ik werk drink ik op mijn werk sowieso alleen thee.
Scheelt enorm in de kosten :)
Flessen fris en sap heb ik sowieso wel staan, maar die hebben we gekocht met ons open huis, bij de Aldi. Waren we toen 15 euro ofzo aan kwijt, maar doen we echt maaaanden mee. Er komen vaker mensen even een bakkie koffie doen, of een biertje, dan dat ze opeens de hele avond komen met een stel kids en sap willen ofzo.
Ik heb ook een snoeppot voor de nichtjes en neefjes, maar die zit overvol, dus doen we ook nog wel een half jaar mee :D

Ik denk dat de rest naar benzine en cadeautjes uitgaat, ik denk dat dat de grootste kosten zijn die we maken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 12:13

Markie schreef:Dan hebben jullie net te vroeg boodschappen gedaan. Afgelopen zaterdag is alles goedkoper geworden. Wij hebben afgelopen zaterdag bij de jumbo boodschappen gedaan. Hadden voor 143 euro. Wel veel luxe dingen erbij. Veel vis en een paar bladen van 5 euro per stuk.
De week ervoor hadden we maar voor een tientje boodschappen en de week daarvoor voor 25 euro. Nu kunnen we voorlopig ff vooruit en zullen we de komende weken maar voor een paar tientjes per week nodig hebben denk ik. Denk dat we gemiddeld voor 75 euro per week nodig hebben.
We kopen trouwens gewoon wat we willen. Kan ook wel als je met zijn tweeën werkt. Dan hoef je niet te kijken of ergens anders dat pak sinasappelsap misschien 5 cent goedkoper is. Op zich is dat wel prettig.
Maar mocht je het onverwacht met een salaris minder moeten doen kan dat wel lastig worden.
Ik heb trouwens geen salaris. Werk voor mezelf dus moet het maar afwachten :p

dan moet je ok tijd hebben om zaterdag de boodschappen te doen he. ;-)
(ik had het za. ook willen doen, maar geen tijd voor gehad omdat we van 8-8 heel de dag weg waren)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 mar 2008 13:47

coupe soleil schreef:
Maar drinken jullie heel de avond koffie en thee?!

ranja!! fles van 59 cent kan je meer dan een week mee doen!! :lol: en is natuurlijk eel gezonder dan al die prikbende!

al nuttig ik vaak nog wel een paar bakkies koffie!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 13:50

water is nog beter!

en of ranja gezonder is dan prik? mwah dat weet ik zo net niet!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 mar 2008 17:00

dat beetje ranja wat ik erin doe..... is absoluut wel gezonder!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2008 17:33

ikzelf geef helemaal niks om frisdrank drink eigenlijk een hele dag water en af en toe bij een client een kop koffie. Maar die vragen nu eigenlijk ook standaard wil je water? (ze hebben niet voor niks op onze trouwdag een toneelstukje over mij gedaan ach doe maar water )
frisdrank is in elk geval nooit echt gezond maar ligt er wel aan of je cola drinkt of water met een beetje ranja. Morgen gaat onze maand in van bijhouden wat we uitgeven wij zijn zeer benieuwd

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 20:23

zo nu en dan drink ik cola (heerlijk vindt ik dat). Vooral als ik misselijk ben! of een maagaanval krijg!

Maar voor de rest drink het liefst uitgeperste sinaasappelsap

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 mar 2008 22:10

De goedkoopste aanmaaklimonade was hier al 99 cent. Die is hard duurder geworden.

Welke shop haal je het nog voor 59 cent? Anderzijds, als ik 15 km moet rijden voor wat goedkopere limonade is het nog niet voordelig.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mar 2008 09:04

*Annet* schreef:De goedkoopste aanmaaklimonade was hier al 99 cent. Die is hard duurder geworden.

Welke shop haal je het nog voor 59 cent? Anderzijds, als ik 15 km moet rijden voor wat goedkopere limonade is het nog niet voordelig.

boni, c1000

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2008 11:55

bij de AH is de goedkoopste ranja 79cent heb net even gekeken!

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 25 mar 2008 12:19

ik drink heel veel roosvicee. en thee, water.
ben wel heel benieuwd naar die nieuw prijzenoorlog!

Terug naar “Archief”