gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2008 18:47

Als ik een spijkerbroek niet strijk zie je dat echt wel. Al vouw ik het nog zo netjes op. Ik stop de wasmachine ook nogal vol, dat zal ook wel schelen. Maar ik snap niet hoe iets heel netjes is als je het níet strijkt :) Maargoed, dat kan ook aan mij liggen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2008 18:58

Als je een spijkerbroek goed ophangt en daarbij al goed let op de naden, dan kun je hem bij het opvouwen zo glad strijken. En na mijn berg was kan ik het weten :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mar 2008 19:00

Je kunt ze ook gewoon dragen, die kreuken gaan er dan wel uit

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2008 19:01

rafaell schreef:Je kunt ze ook gewoon dragen, die kreuken gaan er dan wel uit

Ja, inderdaad. Maar MissF heeft graag alles netjes en glad in de kast en dat kan dus ook met een spijkerbroek ZONDER te strijken! :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 23 mar 2008 19:04

Ik trek ook geen spijkerbroek aan zonder deze gestreken te hebben, hoor. Niet dat strijken een hobby van me is, maar gekreukte kleren vind ik afschuwelijk.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 mar 2008 19:16

coupe soleil schreef:Ik trek ook geen spijkerbroek aan zonder deze gestreken te hebben, hoor. Niet dat strijken een hobby van me is, maar gekreukte kleren vind ik afschuwelijk.

Helemaal mee eens. ik heb geen hekel aan strijken trouwens, en onder het strijken zie je veel beter of er vlekjes of naadjes los zijn ofzo.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 23 mar 2008 19:53

Nou, ik strijk altijd ná het wassen. Dus hoezo vlekjes? :P

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 mar 2008 22:17

coupe soleil schreef:Nou, ik strijk altijd ná het wassen. Dus hoezo vlekjes? :P

hoezo vlekjes? Gaan er bij jou altijd vlekken uit met wassen. Hier blijven nog wel eens vlekjes hoor, vetvlekken of id.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 mar 2008 01:20

MissF schreef:Als ik een spijkerbroek niet strijk zie je dat echt wel. Al vouw ik het nog zo netjes op. Ik stop de wasmachine ook nogal vol, dat zal ook wel schelen. Maar ik snap niet hoe iets heel netjes is als je het níet strijkt :) Maargoed, dat kan ook aan mij liggen ;)

Het scheelt enorm hoe en wanneer je je wasje uit de wasmachine haalt. Eerst trok ik na een dag ofzo de boel eruit en op een berg in de wasmand. Dan was het enorm gekreukt. Nu haal ik alles meteen als de machine klaar is er uit, en 'strijk' het met mn handen glad en leg het netjes in de mand. Ik geloof dat ik tegenwoordig de helft minder hoef te strijken en de andere helft alleen even 'boven langs' voor netjes in de kast. Overhemden en blouses is natuurlijk een ander verhaal maar ook die kun je al zo netjes behandelen dat je niet al een uur staat te strijken op een 'valse vouw' die je er zelf in gemaakt hebt. :lol:

Ik gebruik voor de kinderkleding ook geen knijpers meer trouwens. Had er nooit genoeg voor die miljoenen kleine minikleertjes en het scheelt enorm in tijd 8)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 mar 2008 07:32

Ik gebruik alleen wasknijpers als ik was buiten ophang. 'k Heb boven een rekje staan en daar hang ik alles gewoon netjes overheen. Scheelt ook weer kreukels in je kleren ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 08:19

hier zijn de waslijnen bijna allemaal al gesneuveld..... :roll:

op naar de zomer, kan het weer lekker buiten hangen....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 mar 2008 11:16

zag in de kerk kinderen met ongestreken kleding aan. Nu weet ik weer waarom ik de kleding van mijn kinderen strijk. Wat niet nodig is, strijk ik ook echt niet, maar zondagse kleren wel.

Broeken strijken? die vind ik niet echt opknappen van een strijkbout. Volgens mij worden die het mooiste in de droger en dan gelijk opvouwen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2008 11:50

Ik hand sowieso amper iets met knijpers op, daar komen pas lelijke kreukels van. Die er amper uit gaan idd.
Ik strijk trouwens nooit langer dan een half uur. Doordat ik denk ik zo enorm veel strijk gaat het ook heel snel. Eens in de anderhalve week ofzo een hele volle wasmand vol.
Vandaag weer niks doen :) Alles is netjes, alle was ligt in de kast op 1 was die nog ophangt na. We gaan vandaag rondje tuincentra en bouwmarkten doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mar 2008 11:52

Als ik strijk dan komen er vaak kreukels bij...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 mar 2008 12:25

Als je natte kleding gelijk uit de wasmachine haalt, goed uitklopt en dan netjes ophangt, voorkom je heel veel strijkwerk.
Sommige dingen vind ik echt onzin om te strijken....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”