Thuisblijfmoeder of werkende moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 sep 2007 18:08

marjo schreef:Mijn zoon zit drie dagen op de creche, in totaal 27 uur. Hij is per dag 12 uur op, dat is 84 uur per week. Natuurlijk zijn er feestdagen en vakantiedagen en dan hij gaat hij niet. Dus als we daar voor corrigeren zit hij ongeveer een kwart van zijn tijd op de creche. En een commentaar dat mensen daarop hebben!

Bovendien vind ik dat ouders hun kinderen op horen te voeden; ik vind het niet oké wanneer een kind de helft van de tijd (slapen niet meegerekend) bij de opvang zit.

Is dus geen sprake van en bij de meeste mensen niet hoor.

Jíj hebt er voor gekozen om kinderen te krijgen, dus is het dan fair om vervolgens je eigen leven verder te willen leiden en geen dingen op te geven om voor je kind te zorgen..?

Ik geef er een heleboel voor op, hoor. Ik werk minder, ik sport minder, ik zie mijn vrienden minder, ik heb minder geld, ik kan minder ver op vakantie, ik ben van 's ochtends voreg tot 's avonds aan het rennen en ik incasseer bovendien nog heel wat gezeur over mijn keuzes hierin.

Je hoeft je niet te verdedigen tegen mij hoor :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 sep 2007 18:18

ik wordt thuisblijfmoeder!!! heeeeerlijk....

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 11 sep 2007 18:58

Gelukkig :D

sela

Berichtdoor sela » 11 sep 2007 20:00

Hippieblijhoofd schreef:
marjo schreef:Mijn zoon zit drie dagen op de creche, in totaal 27 uur. Hij is per dag 12 uur op, dat is 84 uur per week. Natuurlijk zijn er feestdagen en vakantiedagen en dan hij gaat hij niet. Dus als we daar voor corrigeren zit hij ongeveer een kwart van zijn tijd op de creche. En een commentaar dat mensen daarop hebben!

Bovendien vind ik dat ouders hun kinderen op horen te voeden; ik vind het niet oké wanneer een kind de helft van de tijd (slapen niet meegerekend) bij de opvang zit.

Is dus geen sprake van en bij de meeste mensen niet hoor.

Jíj hebt er voor gekozen om kinderen te krijgen, dus is het dan fair om vervolgens je eigen leven verder te willen leiden en geen dingen op te geven om voor je kind te zorgen..?

Ik geef er een heleboel voor op, hoor. Ik werk minder, ik sport minder, ik zie mijn vrienden minder, ik heb minder geld, ik kan minder ver op vakantie, ik ben van 's ochtends voreg tot 's avonds aan het rennen en ik incasseer bovendien nog heel wat gezeur over mijn keuzes hierin.

Je hoeft je niet te verdedigen tegen mij hoor :)

wat een conversatie.. :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 sep 2007 20:12

Hippieblijhoofd schreef:Het punt is echter wel, dat het jóuw kinderen zijn, en jíj er ook verantwoordelijk voor bent.

M.a.w. als je je kinderen naar de opvang brengt dan ben je niet verantwoordelijk?

Dus in jouw ogen is een opvang hetzelfde als opvoeden? Volgens mij verwar jij een aantal zaken.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 sep 2007 20:52

Sabra schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Het punt is echter wel, dat het jóuw kinderen zijn, en jíj er ook verantwoordelijk voor bent.

M.a.w. als je je kinderen naar de opvang brengt dan ben je niet verantwoordelijk?

Dus in jouw ogen is een opvang hetzelfde als opvoeden? Volgens mij verwar jij een aantal zaken.

in de tijd dat je een kind opvangt, wordt het ook opgevoed. Als mijn kind ergens is, en het zit bijv. aan de knoppen van de stereotoren, dan neem ik aan dat er gezegd wordt dat het niet mag.

annelove2
Verkenner
Verkenner

Thuisblijfmoeder of werkende moeder

Berichtdoor annelove2 » 23 mar 2008 20:54

Hallo meiden,

Ik ben een werkende moeder maar voor mijn kids een thuisblijfmoeder.
Ingewikkeld :roll:

Ik werk 2 tot 3 nachten in de week. Slaapdiensten. Alleen slapen zeg maar...Overdag ben ik dus
gewoon thuis.

Ik moet zeggen ik ben nu bijna 3 jaar "thuis" overdag en het begint steeds meer te kriebelen...
I.v.m. een ziekte mag ik mijn rijbewijs niet halen dus ik zit behoorlijk aan huis gekluisterd in de winter..en met twee kinderen en de derde op komst wordt ik er niet mobieler op...(3 onder de 3)
In het begin vond ik het heerlijk om lekker thuis te zijn met mijn kinderen.. ik vind het natuurlijk nog steeds heerlijk met mijn kinderen maar op de een of andere manier zou ik wel weer willen gaan werken overdag..1 dag ofzo...klinkt misschien heel egoistisch maar gewoon even een onderbreking op de week...even zonder kids... ik hoop dat jullie hetniet verkeerd opvatten hoor...ik hou ontzettend veel van mijn kinderen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mar 2008 21:23

ik kan dat wel begrijpen hoor! zie dat zelf bij een vriendin precies hetzelfde je sociale contacten worden gewoon veel minder.
ik wil als we kinderen mogen krijgen blijven werken maar niet ons kind naar de creche of oppas doen gewoon omdat wij dat niet goed vinden voelen. Ik werk zelf in de zorg en als ik dat wil kan ik alleen wat avonddiensten doen van 19.00 tot 23.00 en 1 weekend in de maand werken. Heerlijk lijkt me dat mijn man is altijd voor 16.30 thuis dus dat is echt ideaal! kunnen dan als gezin nog samen eten en dan zou ik pas weg hoeven om te werken

zo zien wij het in de toekomst we hopen echt van ganse harte dat we kinderen mogen krijgen maar we kunnen niet vooruit kijken

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Thuisblijfmoeder of werkende moeder

Berichtdoor Ansje » 23 mar 2008 22:15

annelove2 schreef:Hallo meiden,

Ik ben een werkende moeder maar voor mijn kids een thuisblijfmoeder.
Ingewikkeld :roll:

Ik werk 2 tot 3 nachten in de week. Slaapdiensten. Alleen slapen zeg maar...Overdag ben ik dus
gewoon thuis.

Ik moet zeggen ik ben nu bijna 3 jaar "thuis" overdag en het begint steeds meer te kriebelen...
I.v.m. een ziekte mag ik mijn rijbewijs niet halen dus ik zit behoorlijk aan huis gekluisterd in de winter..en met twee kinderen en de derde op komst wordt ik er niet mobieler op...(3 onder de 3)
In het begin vond ik het heerlijk om lekker thuis te zijn met mijn kinderen.. ik vind het natuurlijk nog steeds heerlijk met mijn kinderen maar op de een of andere manier zou ik wel weer willen gaan werken overdag..1 dag ofzo...klinkt misschien heel egoistisch maar gewoon even een onderbreking op de week...even zonder kids... ik hoop dat jullie hetniet verkeerd opvatten hoor...ik hou ontzettend veel van mijn kinderen...

Ik vind het absoluut niet egoistisch hoor. Ik heb nu een zoontje van 7 jaar en werk al die 7 jaar al twee dagen per week. De oma's passen op, dus ik hoef hem niet naar de opvang te brengen, dat scheelt wel.
Heel de dag thuis zitten kan ik gewoon niet, dan zou ik hele dagen gaan winkelen ofzo, of achter de pc hangen :roll: dus is het gewoon beter dat ik werk :wink:
Verder vind ik het heel belangrijk dat je toch in de maatschappij blijft, want thuis is je wereldje wel erg klein vind ik... En het is een lekkere onderbreking van je week. Ik hobbel nu van het ene in het andere weekend, zo snel gaan de weken... :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

André

Berichtdoor André » 23 mar 2008 22:27

Ansje schreef:(...)De oma's passen op, dus ik hoef hem niet naar de opvang te brengen, dat scheelt wel.(...)
Dat scheelt waarschijnlijk in het geld wat anders naar de opvang zou gaan, verder zie ik niet zo'n verschil of nu de beide oma's oppassen of dat het een 'bedrijf' als een bso zou doen.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 23 mar 2008 22:34

André schreef:
Ansje schreef:(...)De oma's passen op, dus ik hoef hem niet naar de opvang te brengen, dat scheelt wel.(...)
Dat scheelt waarschijnlijk in het geld wat anders naar de opvang zou gaan, verder zie ik niet zo'n verschil of nu de beide oma's oppassen of dat het een 'bedrijf' als een bso zou doen.

O ja, het zal best schelen in het geld, daar had ik nog niet over nagedacht, maar als je je kind naar oma's kan brengen is het toch makkelijker om te beslissen dat je gaat werken dan dat je een opvang moet regelen, tenminste....ik zou er dan nog even over moeten nadenken of ik m'n kind dat 'aan zou doen'. Niet dat het daar vreselijk is ofzo, maar...tjah, hoe moet ik dat zeggen. Ik heb hem liever in een vertrouwde omgeving en bij z'n oma's is hij gewoon thuis.

André

Berichtdoor André » 23 mar 2008 22:48

Ansje schreef:
André schreef:

O ja, het zal best schelen in het geld, daar had ik nog niet over nagedacht, maar als je je kind naar oma's kan brengen is het toch makkelijker om te beslissen dat je gaat werken dan dat je een opvang moet regelen, tenminste....ik zou er dan nog even over moeten nadenken of ik m'n kind dat 'aan zou doen'. Niet dat het daar vreselijk is ofzo, maar...tjah, hoe moet ik dat zeggen. Ik heb hem liever in een vertrouwde omgeving en bij z'n oma's is hij gewoon thuis.
Oo, maar ik wou je ook niet een-slechte-moeder-dinges aanpraten, dit was meer een hardop gedachte van, wat is jou gedachte erbij….

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 23 mar 2008 22:56

André schreef:
Ansje schreef:
André schreef:

Oo, maar ik wou je ook niet een-slechte-moeder-dinges aanpraten, dit was meer een hardop gedachte van, wat is jou gedachte erbij….

Daar was ik ook niet bang voor hoor... :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 mar 2008 08:14

Ansje schreef: En het is een lekkere onderbreking van je week. Ik hobbel nu van het ene in het andere weekend, zo snel gaan de weken... :mrgreen:

ik werk niet... maar dat gaat hier net zo hoor... de tijd vliegt. :wink:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 mar 2008 09:53

Ik merk vaak dat mensen kdv of bso slecht vinden voor hun kinderen. Ik vraag mij oprecht af: waarom? Waarom is dat slecht voor je kind? En dan heb ik het gewoon over 2 of 3 dagen dus geen hele week ofzo. Toch mooi dat je als ouders allebei 1 of 2 dagen minder gaat werken en kind 2 of 3 dagen naar kdv/bso.

Terug naar “Archief”