Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 mar 2008 18:08

mijn schoonzus is het ook.. wel zwaar maar wel heel leuk! NU ze zwanger is van de vierde is ze er even mee gestopt (logisch ook vind ik)

wij geven ong. 30 euro uit met boodschappen excl. verse groenten, vlees en fruit. Dan hebben we het meeste wel binnen. Sommige vlees haal ik ook in de supermarkt, andere ook weer niet! Ligt er aan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 18:18

kwebbel schreef:mijn schoonzus is het ook.. wel zwaar maar wel heel leuk! NU ze zwanger is van de vierde is ze er even mee gestopt (logisch ook vind ik)

wij geven ong. 30 euro uit met boodschappen excl. verse groenten, vlees en fruit. Dan hebben we het meeste wel binnen. Sommige vlees haal ik ook in de supermarkt, andere ook weer niet! Ligt er aan.

Maar wat haal je nog meer dan naast groenten, vlees en fruit?
Dat zíjn al mijn boodschappen :)
En nu toevallig ook een zak chips en nootjes omdat we bijbelkring bij ons is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mar 2008 19:22

pizza, kaassoufle, koekjes, drinken, snoepjes, kan nog een hele waslijst bedenken hoor! Melk, yoghurt, vla, brood...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2008 22:22

Melk tikt behoorlijk aan als je elke ochtend brinta pap eet en plus een beker melk drinkt! (tussen de middag melk) Hier gaat er zeker 6 keer 1,5 liter in een week erdoor heen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2008 23:06

ik vind melk en karnemelk niet echt duur hoor ik drink in elk geval elke dag een pak karnemelk en s' ochtends een glas melk (is een glas van 450ml) en dat doet mijn man ook en s avonds pak ik er ook nog van heerlijk voor de dorst.
Ik vind vaatwastabletten weer wel best duur maar je heb heel vaak reclames van 2 halen 1 betalen dus dat is altijd mooi meegenomen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2008 07:52

wij hebben geen vaatwasser....

Wij halen altijd veel melk!

Voor dit weekend waren wij 50 euro kwijt. (daar zat dan bier, vlees en een familiewereldgerecht bij wat behoorlijk aantikt) Dit komt omdat we eters krijgen en een kleinigheid hebben gekocht voor m'n (schoon)ouders.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 mar 2008 09:39

Tuinfluiter schreef:Gaaaaf!!
Daar zul je zeker geen spijt van krijgen.
Ik ben het ook en het is geweldig ook lekker bij je eigen thuis.
Hopen dat het wat word.

ik denk dat ik aangeef eerst alleen op die baby te willen passen... anders zit ik met logistieke problemen.. als ik 2 kinderen van de basisschool moet halen, met milan, matteo en die baby... dat wordt wel lastig denk ik...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 mar 2008 11:01

jamillah schreef:
*Annet* schreef:
jamillah schreef:Bij ons op de markt kost het bruin brood drie voor 3.50. Als jullie er minstens 21 afnemen kom ik het thuis bezorgen :mrgreen:

Bij deze bestel ik 21 broden, heb toch een heeeeeeeeele grote vriezer.

Hoeveel korting krijg ik dan?

ff stoer doen: heb net 165 euro uitgegeven aan dagelijkse boodschappen bij de Agrimarkt. Hoop dat ik weer een paar weken toe ken.

Wanneer wil je ze hebben? Ehm, korting, zal eens overleggen met the boss 8)

Die boss van jouw ken vast niet concureren met de bakker alhier te plaatse. Gistermiddag, om half 5 ging mijn zoon erheen: 5 broden, zak bolussen, zak wafels, 4 gevulde koeken en een stokbrood voor € 8!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2008 18:49

Melk koop ik eens per week ofzo, dat drinkt alleen mijn man bij zn ontbijt. Ik alleen op mijn werk. Snoepjes en koekjes kopen we niet. Drinken ook niet. Alleen als er visite komt, of groepen mensen natuurlijk wel, maar daarnaast niet. Af en toe een pak appelsap als ik daar zin in heb. Brood nooit. Handig als je allebei op je werk eet :)
Vaatwastabletten haal ik gewoon van de Aldi, kosten amper iets. Die van de euroshopper vond ik niet goed, maar deze werken prima. Bijna nog beter dan duurdere. Maar waarom ik dan elke maand zoveel geld kwijt ben mag Joost weten

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 23 mar 2008 19:02

Joost is je man? :P

Maarre, wat eten jullie dan als ontbijt? En wat drinken jullie 's avonds?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2008 19:04

Je leeft gewoon en dat kost geld, dus verdwijnt het naar van alles en nog niks :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2008 19:28

coupe soleil schreef:Joost is je man? :P

Maarre, wat eten jullie dan als ontbijt? En wat drinken jullie 's avonds?

Mijn man eet een beschuitje (ojaa, een pak beschuit komt er bij, met een plakje ham ofzo volgens mij). Ik ontbijt op mijn werk. Als ik wel thuis ontbijt en lunch tegelijk (doe ik zelden apart als ik overdag thuis ben) dan zijn het twee crackers ofzo (weer wat in de boodschappenmand ;) )
Ik drink meestal thee en mijn man een kop koffie.
Maargoed, ik koop dan éénmaal een pak theezakjes en éénmaal een enorme zak koffiepads. Dat zijn de kosten verder ook amper. Net als een stuk of 5 crackers per week, da's ook amper iets. We geven echt weinig uit aan ander voedsel naast de avondmaaltijd :) Ik had voor het weekend voor 20 euro boodschappen en zat echt met grote ogen te kijken, dat heb ik nog nooit gedaan. Als er veel mensen komen eten halen we vlees gratis bij mijn schoonouders. Dus dat kost dan ook nooit veel.
vanavond komen er dan veel mensen, en dat zijn vooral koeken en nootjes en frisdrank. Anders koop ik meestal voor 6 euro ofzo.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 23 mar 2008 19:55

Gatsie, beschuit met ham :shock: .

Maar drinken jullie heel de avond koffie en thee?!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mar 2008 19:58

dan koop je echt weinig maar ben je blijkbaar wel heel veel geld kwijt best vreemd :lol: wij hebben grote voorraad drinken enz staan. heel vaak komen der broers of zussen langs of ouders en veel vrienden en vaak onverwachts en ik wil gewoon niet dat ik ze niks kan aanbieden.
Koek en chips eten wij heel zelden maar we hebben altijd in huis. snoep pak ik ook nooit mijn man wel. en der komen nogal eens oppas kindjes wel zo leuk om ze een snoepje te geven.
vaatwastabletten koop ik alleen van dreft of calgonit omdat ik die het beste vind werken en dan heb je niet zo een akelig gevoel aan je glazen.
maar goed dinsdag krijg ik mijn loon dan gaan we beginnen met alles bijhouden ben echt heel benieuwd

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 23 mar 2008 22:23

Mmm, als ik dit zo allemaal lees geven wij wel erg veel aan boodschappen uit :roll:
Afgelopen zaterdag weer voor bijna 70 euro...en dan haal ik meestal doordeweeks nog iets bij (brood ofzo, of nog ingredienten voor de avondmaaltijd).
Meestal zijn we wel rond dat bedrag kwijt. Vlees tikt natuurlijk behoorlijk aan en beleg ook en bier, en wc papier...en wat denk je van wasmiddel, wasverzachter, noem alles maar op.
Ik haal per maand altijd 350 euro en daar moeten we het mee doen en dat redden we net :mrgreen: (met wat extra dingetjes erbij 8) )
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”