Overgang lenzen - bril

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 20 mar 2008 21:27

Ik durf ze niet eens in te doen, ze staan al een jaar op mijn nachtkastje nu. Ik krijg ze er gewoon niet in dus ik hou het bij mijn bril...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2008 21:30

Je kunt oefenen door je vinger even onder de kraan te houden en dan proberen je oog aan te raken. Doe dat elke dag, als het lukt kan je 't ook met een lens erbij proberen.
Toen ik begon met lenzen ging het de eerste dagen niet zo lekker, het ging snel prikken enzo. Ik mocht ze de eerste dag 2 uur in, de tweede dag 4 uur, de derde dag 6 uur enzovoort. Na een week was ik gewend en ging het prima. Ik heb trouwens zachte lenzen.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mar 2008 09:26

Ja, maar ik kan al niet eens mijn oog aanraken, dus dan houdt het allemaal al een beetje op :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2008 10:53

Als dat echt niet wil lukken, dan houdt het inderdaad op. Jammer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2008 11:51

Ik ben eerst van bril naar lenzen overgegaan. Ik heb er echt weken over gedaan voor die lenzen normaal zaten en ik er echt geen last van had.
Na een tijdje was ik ze zat, al dat gepriegel elke morgen en avond, dat ik ze uitgedaan heb en niet meer in. En mijn bril zet ik ook niet meer op. Nu doe ik dus maar zonder.
Maarja, volgens de één gaan je ogen dan achteruit, volgens een ander juist vooruit omdat ze zelf weer moeten corrigeren. Ik zie het allemaal wel. Het bord met psalmen in de kerk leest mijn man wel voor me voor, en verder vind ik dat ik alles best nog goed zie.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 21 mar 2008 11:57

Had je geen last van gruwelijke hoofdpijn?

Ik zit er ook over te denken om mijn bril af te doen. Ik heb hem net 1.5 jaar en ben hem al spuugzat. De afwijking is erg klein en in lenzen heb ik ook geen zin.
Auf Wiedersehen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2008 12:01

T. Lindeman schreef:Had je geen last van gruwelijke hoofdpijn?

Ik zit er ook over te denken om mijn bril af te doen. Ik heb hem net 1.5 jaar en ben hem al spuugzat. De afwijking is erg klein en in lenzen heb ik ook geen zin.

Dat was wel de reden waarom ik hem kreeg toen. Ik had toen -1 ofzo, dus niet extreem slecht zicht ofzo. Maar ik heb nu nergens last van eigenlijk.
Ik ben toen aan lenzen begonnen omdat ik mijn bril niet altijd leuk vond, en zeker op mijn bruiloft wilde ik geen bril op. Ik dacht ook: straks krijg ik ontzettende hoofdijn op mijn bruiloft, dat wil ik niet. Dus toen heb ik lenzen besteld. Die waren -1,25 ofzo. Dus ook niet zo heel erg.
En nu gaat het prima zonder :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mar 2008 16:36

Ik heb ook maar -1 ofzo, maar zonder bril zie ik toch alles even iets minder. En dat is lastig als je foto's wilt maken :lol:

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 01 apr 2008 09:42

Is het je sowieso wel eens gelukt om je oog met je vinger aan te raken CGK<3? Ik vond dat eerst ook onwijs eng. Maar tegenwoordig niet meer.
De eerste keer zat de opticien erbij en toen het mij zelf niet lukte drukte hij er 1 in mijn oog; klinkt eng maar dan zie je opeens dat het allemaal wel mee valt.

In het begin ging lenzen in doen nog wel een beetje moeilijk. Toch spannend. Paar keer proberen voor je ze in of uit je oog had. Tegenwoordig zit de lens er gelijk met de eerste poging in.

Ik zou niet meer zonder lenzen willen. Ik heb zachte maandlenzen trouwens.
Afbeelding

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 apr 2008 17:52

Ik heb sinds 2 maanden zachte lenzen.
En ik moet zeggen dat ik alles veel beter zie dan met een bril.

Toen ik van bril op lenzen overging ben ik wel achteruit gegaan. Maar het verschil met zicht met mn bril is toch wel achteruit gegaan nu ik lenzen heb. Als ik nu mn bril op zet, zie ik nog veel minder....

Dus geef mij mn lenzen maar 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 apr 2008 19:03

Ik zie bijn alles weer zoals het zou moeten zijn, het was dus inderdaad een kwestie van wennen, denk ik. En ik vind het heerlijk een bril, geen last meer van zand en stof in je ogen enz, niet dat schoonmaken iedere avond, in bed gewoon nog kunnen lezen en dan pas je bril afzetten, heerlijk :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 apr 2008 23:55

Mooi zo, Saskia! :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 apr 2008 07:30

hmz, ik hoef ze nooit schoon te maken ;) heb van dat 'no rub'-spul. En ik doe de lenzen altijd pas uit als ik in bed lig!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2008 20:19

Op moment heb ik zere, branderige en waterige ogen. Ik heb het idee dat dit ontstaan is door de laaghangende zon en in combinatie met mijn bril. Voorheen nooit last van gehad. Vorig jaar zomer regelmatig en nu begint het dus weer.

Weet iemand hier of dat zo kan wezen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2008 08:26

Saskia schreef:Ben bij de opticien geweest en moet 'em zo nog twee weken dragen, als het dan nog niet beter is gaan ze verder kijken. En ben nu al kippig, dat belooft wat :shock: :roll:

Tja je ogen moeten zich gewoon aanpassen. Toen ik net lenzen had werd het soms dichtbij heel wazig. Dichtbij lezen had ik ook wat last van. Bij een overstap naar een bril verandert er ook wat en dat is even wennen voor je ogen. Dat gaat vanzelf beter.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”