belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2008 15:57

Vooral mijn man heeft altijd de neiging om te gaan praten over allerlei zaken terwijl ik iets doe. Tijdens een tvprogramma dat ik graag wil kijken, terwijl ik druk ben met zijn scriptie.
Heel vervelend. En als ik dan wil praten (meestal om 1 uur 's nachts, als ik wakker lig ofzo), dan wil hij slapen. Tjonge.
Wij praten sowieso altijd in bed voor we gaan slapen, als we tenminste tegelijk gaan. En tijdens het eten. Ik snap niet dat vrienden van mij altijd op de bank eten, voor de tv. Ook nog eens vaak een afhaalmaaltijd. We eten altijd heel snel, maar die tijd is ook altijd vol met praten over (on)zinnige dingen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mar 2008 16:04

Wij hangen ook soms op de bank voor de tv hoor :) maar ik probeer het wel te vermijden omdat dan snel er van alles bij in schiet. Bijv. het bidden en danken doe je toch minder snel als de tv aanstaat. (tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring).
Als ik naar koor ga (en dat is vrij snel na het eten) dan eten we meestal wel makkelijk en wat lichts omdat het anders zo zwaar op je maag ligt.
Mijn vriendin en haar familie at vroeger altijd op de bank voor de tv, waren niet Christelijk maar goed, en die aten ook nog gewoon apart. Als de vader wat later thuiskwam ging de rest van het gezin gewoon eten. De vader kreeg dus vaak de restjes die er over bleven. Vind ik zelf gewoon heel erg ongezellig!
Of als er iemand wegmoest kreeg hij snel wat patat in de mond geduwd en het mocht weg. Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen omdat kinderen dan snel geneigd zijn om een onregelmatige leefstijl er op na te houden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2008 16:07

Helemaal mee eens.
Mijn man komt tegenwoordig pas half 8 thuis, nou, dan eten we gewoon half 8. De tijden dat hij wel op kantoor werkt is hij 6 uur thuis, eten we 6 uur. Ik pas me wel aan, want ben na een agdienst half 4 toch al thuis.
Ik vind het ontzettend ongezellig om eerder te eten. En voor de tv doen we niet, omdat het voor ons quality time is.
We trekken sowieso minimaal 1 avond per week uit om een samen avondje te houden. Hadden we tijdens onze verkering al, maar het schoot er al snel bij in toen we trouwden, dus hebben we er weer in gebracht. Op die avond werken we niet, geen afspraken etc. En dat is heerlijk!

André

Berichtdoor André » 20 mar 2008 17:07

MissF schreef:Helemaal mee eens.
Mijn man komt tegenwoordig pas half 8 thuis, nou, dan eten we gewoon half 8. De tijden dat hij wel op kantoor werkt is hij 6 uur thuis, eten we 6 uur. Ik pas me wel aan, want ben na een agdienst half 4 toch al thuis.
Ik vind het ontzettend ongezellig om eerder te eten. En voor de tv doen we niet, omdat het voor ons quality time is.
We trekken sowieso minimaal 1 avond per week uit om een samen avondje te houden. Hadden we tijdens onze verkering al, maar het schoot er al snel bij in toen we trouwden, dus hebben we er weer in gebracht. Op die avond werken we niet, geen afspraken etc. En dat is heerlijk!
Lijkt me goed, ook in het begin van een relatie met elkaar te blijven praten en dan bedoel ik niet oppervlakkig.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mar 2008 17:12

André schreef:
MissF schreef:Helemaal mee eens.
Lijkt me goed, ook in het begin van een relatie met elkaar te blijven praten en dan bedoel ik niet oppervlakkig.
dat hebben wij vanaf het allereerste begin gedaan! We ontmoetten elkaar voor het eerst en we gingen in Sliedrecht wandelen enzo.. langs het water en de winkels. Het verbaasde mij toen al dat we de hele weg gekletst hadden! Terwijl wel elkaar alleen nog maar via mail kenden. Nu hebben we nog steeds gespreksstof en dat is verrekte handig tijdens het eten en de afwas :wink:
In het begin van ons huwelijk was mijn man best vaak weg, hij werkte 2 tot 3 avonden, de rest had hij gepland voor de buren, auto's, hier heen, daar heen. Dat hebben we na 3 maanden geevalueerd. Hij was best tevreden maar ik niet! We hadden geen avondje voor onszelf meer. Dat hebben we er nu wel ingebracht. We hebben gewoon 1 of 2 avonden lekker voor onszelf. In mijn werkweekend ga ik zowiso niet weg, of het moet hoge nood zijn. In ons vrije weekend gaan we wel eens weg maar ik probeer het ook te vermijden omdat we dan juist een hele dag samen zijn. Doordeweeks hebben we nagenoeg geen vrije dagen die we allebei vrij zijn.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2008 17:17

Het lastige is wel dat je tijdens je verkeringstijd sowieso tijd hebt en neemt voor elkaar, omdat je elkaar niet elke dag ziet meestal.
Maar tijdens een huwelijk kan het wel snel zo zijn dat je denkt: ach, we zien elkaar elke nacht, voor het slapengaan enzo en tijdens het eten. Dat is wel genoeg.
En juist in een huwelijk is het volgens mij zaak om die avondjes te plannen idd.

Wij hebben ook zo vaak niks om te praten hoor. We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet. Dus daar lang over doorbomen doen we sowieso al niet ;) Maargoed, die avondjes zijn ook al fijn om elkaar gewoon tegen te komen, even een knuffel te kunnen geven of een zoen. Heerlijk, die momentjes :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 mar 2008 18:40

Heerlijk ja die vrij avonden :D
Wij hebben al vanaf het begin van ons huwelijk, bijna elke vrijdag en zaterdag visite en dan moet je daar ook weer een bezoek afleggen, veel verjaardagen.
Dan ben ik blij als we eens een keer een weekend niks hebben.
(en dan zit je lekker te genieten van alles, staat de schoonfamilie weer voor de deur en die blijven echt niet zo maar even :( ).
Hebben jullie dat nu nooit? vind het echt lieve mensen, maar waarom komen ze nu precies als wij dat even niet willen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2008 18:42

Wij hebben ook zo vaak niks om te praten hoor. We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet. Dus daar lang over doorbomen doen we sowieso al niet

? :shock:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 mar 2008 18:54

Smurffie schreef:
Wij hebben ook zo vaak niks om te praten hoor. We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet. Dus daar lang over doorbomen doen we sowieso al niet

:shock:

André

Berichtdoor André » 20 mar 2008 19:04

rafaell schreef:
Smurffie schreef:

:shock:
:shock: Dat dacht ik ook ja. Vooral geen gevoel voor humor, dat betekent dus dat je ieder 'grapje' moet uitleggen? Maar er moet dan wel iets veel belangrijkers zijn dat jullie 'bindt' hoop ik?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 mar 2008 19:15

De liefde natuurlijk :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 20 mar 2008 19:33

Tuinfluiter schreef:De liefde natuurlijk :mrgreen:
Oké en dan na die 2 jaar? :shock:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mar 2008 20:14

Tuinfluiter schreef:(en dan zit je lekker te genieten van alles, staat de schoonfamilie weer voor de deur en die blijven echt niet zo maar even :( ).
Hebben jullie dat nu nooit? vind het echt lieve mensen, maar waarom komen ze nu precies als wij dat even niet willen.

Zeer herkenbaar 8) Uitgebreid geeuwen en een aspirine nemen waar ze bij zijn werkt onzettend goed..

Nee hoor, ze bellen altijd van te voren en als ik er geen zin in heb dan zeg ik dat gewoon. Toedeloe, ik zie mn mannetje toch al zo weinig alleen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2008 20:24

Als ik om zes uur thuis kom dan barst ik van de honger, dus ga altijd meteen koken. Mijn man is nu nog steeds niet thuis, ik ga echt niet op hem wachten hoor. Dan warmt hij het maar op in de magnetron. Als we samen eten (in het weekend ofzo) kijken we vaak naar Man bijt hond ofzo.

Hij brengt me wel altijd naar bed en dan kletsen we nog even.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 mar 2008 21:36

We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet.
Niet dezelfde humor en intresses hebben?.. Hm, lijkt me echt niets.

En Lalage, hij brengt je naar bed?
Ik breng m´n dochtertje naar bed, m´n man niet. :)

Terug naar “Archief”