Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 19 mar 2008 15:44

AH heeft altijd op maandag en dinsdag bruin- en volkorenbrood in de aanbieding: 3 voor € 2. Helaas kan ik 3 broden niet kwijt in de vriezer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 16:00

Wat ben ik dan blij dat ik nooit brood hoef te kopen.
Op mijn werk eet ik gewoon mee, dan krijgen we elf uur 's ochtends vers wit en bruin brood. Dat eten we tussen de middag, en de volgende morgen en dan moet alles weg en komt alles weer vers.
Mijn man krijgt elke dag broodjes op zijn werk, allemaal betaald. Blijkbaar toch erg handig :D
En als ik eens een boterham wil eten dan haal ik het uit de vriezer. Maar brood van 1,50 haal ik sowieso nooit. Ik heb totaal geen moeite met brood van de Aldi, alleen maak ik het dan in 1 dag op, met visite bijvoorbeeld.
Ik ben ook niet opgevoed met persé duur brood. We aten toch elke dag een heel brood op, minimaal. Dan maakt het mij echt totaal niets uit.
Andere dingen moesten dan wel weer een bepaald merk, zoals ketchup en satésaus en saté. Dat doe ik nu ook absoluut niet meer. Eten heb ik niet zoveel mee, gelukkig, het is niet iets heel belangrijks in mijn leven.

Maar morgen gaan we lekker vieren dat we een half jaar getrouwd zijn, en lekker uit eten, jippie :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 16:06

Lalage schreef:
jamillah schreef:Bij ons op de markt kost het bruin brood drie voor 3.50. Als jullie er minstens 21 afnemen kom ik het thuis bezorgen :mrgreen:

ik betaal 3,60 voor drie op de markt en dat is het allerlekkerste brood wat ik ken :)

Van het Stoepje toch? Dat is hetzelfde als wij (marktbakker) hebben want we nemen het af van het Stoepje. Alleen wij zijn dan een duppie goedkoper, ach.. 8)
Maar idd heel lekker brood, mn man was ook altijd brood van de bakker gewend en hij vind het super brood. Het blijft gewoon erg lang vers.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2008 16:10

MissF: je hebt niets met eten maar wel met uit eten gaan??
Borkdude wilde laatst graag uit eten. "Vroeger" had ik daar altijd een hekel aan, voelde me altijd zo bekeken... Inmiddels is dat wel veranderd, maar als hij kan toch beter zeggen "Ga je mee een pizza eten in de stad?" dan "Zullen we uit eten gaan?" Ik heb namelijk wel een soort van eetfixatie, heb vaak honger en kan dan alleen maar aan allerlei soorten eten denken... Er gaat hier dus wel wat geld op aan lekker eten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 16:14

Lalage schreef:MissF: je hebt niets met eten maar wel met uit eten gaan??
Borkdude wilde laatst graag uit eten. "Vroeger" had ik daar altijd een hekel aan, voelde me altijd zo bekeken... Inmiddels is dat wel veranderd, maar als hij kan toch beter zeggen "Ga je mee een pizza eten in de stad?" dan "Zullen we uit eten gaan?" Ik heb namelijk wel een soort van eetfixatie, heb vaak honger en kan dan alleen maar aan allerlei soorten eten denken... Er gaat hier dus wel wat geld op aan lekker eten.

Ja, uit eten gaan vind ik gezellig. Het eten interesseert me niet, maar wel het restaurant waar we heengaan, de gezelligheid, het even samen zijn, zonder computer of tv in de buurt, zonder dingen die we moeten doen. Heerlijk!
En ik vind eten wel leuk, en koken ook best wel, maar het is niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben. Zelfs niet nu ik een poging tot lijnen onderneem. Het is gewoon een bijzaak in mijn leven

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mar 2008 16:27

MissF schreef:...het even samen zijn...

Hehe, je bent toch juist thuís samen en in een restaurant niet? :)

Wij houden ook wel van lekker uiteten gaan. Elke maand wel zo'n beetje.
Vorig jaar vooral onder het motto: "Nu kunnen we nog, straks met een kleintje niet meer.."
Maar inmiddels alweer twee keer uiteten geweest sinds Ilona er is.

De laatste keer vond ik het alleen wel erg duur,
en nu moet je oppas regelen enzo,
dus het zal heel wat minderen nu.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 16:31

AikonGirl schreef:
MissF schreef:...het even samen zijn...

Hehe, je bent toch juist thuís samen en in een restaurant niet? :)

Wij houden ook wel van lekker uiteten gaan. Elke maand wel zo'n beetje.
Vorig jaar vooral onder het motto: "Nu kunnen we nog, straks met een kleintje niet meer.."
Maar inmiddels alweer twee keer uiteten geweest sinds Ilona er is.

De laatste keer vond ik het alleen wel erg duur,
en nu moet je oppas regelen enzo,
dus het zal heel wat minderen nu.

Haha, ja dat is ook zo, maar thuis zijn er altijd wel dingen te regelen of dingen die je bezig houden. In een restaurant zit je nou eenmaal, en je moet toch op elke gang wachten. Dus je moet wel met elkaar praten. Heerlijk af en toe :)
We maken nu ook echt wel onze tijd, maar soms is dat te kort, of slaapt hij al als ik thuiskom, en is hij naar zijn werk als ik wakker word en spreken we elkaar helemaal niet. Ook zo jammer.

Eens per maand, ja, dat zou ik ook wat te prijzig vinden. Elke maand een jubileum vieren, kan best :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2008 17:11

Wij verzinnen er ook altijd smoesjes voor, zo van: we waren toch anderhalf jaar getrouwd, dan mogen we daar wel voor uit eten :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 17:22

Ach, er hoeft toch niet altijd een speciale reden voor te zijn? Soms dan staat mijn man in de keuken en dan zegt hij "zo, ik heb echt geen zin om te koken" en dat is dat al reden genoeg... :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 17:26

Galateia schreef:Ach, er hoeft toch niet altijd een speciale reden voor te zijn? Soms dan staat mijn man in de keuken en dan zegt hij "zo, ik heb echt geen zin om te koken" en dat is dat al reden genoeg... :mrgreen:

Dat is ook zo :) Maar dan ben ik weer de z**kerd, die aan het geld denkt, en hoeveel meer het kost enzo.
Maar soms na een zaterdagje hard in huis werken doen we dat ook idd, lekker hoor :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 17:29

Als ik op zo'n moment ga z**ken, dan moet mijn man altijd heel hard lachen, omdat ik toch nooit weet of en hoeveel geld we hebben. Zijn standaard antwoord is dan, "maak je niet druk, poepie, daar zorg ik wel voor". Daarna ga ik nog doorzeuren en dan heeft hij ondertussen al jas en schoenen aan... en dan volg ik hem maar.

Zoals het hoort :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2008 17:36

hahaha geweldig he!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2008 17:39

Galateia's man is gewoon de man en de vrouw tegelijk in de relatie. 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 18:13

Aragorn schreef:Galateia's man is gewoon de man en de vrouw tegelijk in de relatie. 8)

Defineer 'de man in de relatie' en 'de vrouw in de relatie'

verder is mijn husband natuurlijk gewoon superman 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 mar 2008 22:05

jamillah schreef:Bij ons op de markt kost het bruin brood drie voor 3.50. Als jullie er minstens 21 afnemen kom ik het thuis bezorgen :mrgreen:

Bij deze bestel ik 21 broden, heb toch een heeeeeeeeele grote vriezer.

Hoeveel korting krijg ik dan?

ff stoer doen: heb net 165 euro uitgegeven aan dagelijkse boodschappen bij de Agrimarkt. Hoop dat ik weer een paar weken toe ken.

Terug naar “Archief”