gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 12:03

Rufi schreef:Koffie in huis hebben staat wel gastvrij hoor. En vergeet daarbij melk en suiker niet. Ook al gebruik je het zelf niet, je kunt altijd gasten krijgen. Vroeger dronk ik ooit nooit koffie, maar mijn gasten wel vaak. Ik had dus wel altijd koffie in huis. Gewoon een klein pakje in een koffiebus, blijft wel even goed hoor.

Ja, dat dacht ik vroeger ook. Wij drinken allebei geen koffie. Maar we kochten wel een koffiezetapparaat. Vervolgens is dat ding nooit uit de verpakking geweest, want ja, iedereen weet wel dat wij toch geen koffiedrinkers zijn, dus vragen ze er ook niet naar. Toen mijn broertje op zichzelf ging heb ik het ding maar aan hem gegeven. Maar hij drinkt ook geen koffie dus het ding zit al 7 jaar ongebruikt in de verpakking.

Hij krijgt wel thee en zal het wel overleven.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2008 12:04

Galateia schreef:
Rufi schreef:Koffie in huis hebben staat wel gastvrij hoor. En vergeet daarbij melk en suiker niet. Ook al gebruik je het zelf niet, je kunt altijd gasten krijgen. Vroeger dronk ik ooit nooit koffie, maar mijn gasten wel vaak. Ik had dus wel altijd koffie in huis. Gewoon een klein pakje in een koffiebus, blijft wel even goed hoor.

Ja, dat dacht ik vroeger ook. Wij drinken allebei geen koffie. Maar we kochten wel een koffiezetapparaat. Vervolgens is dat ding nooit uit de verpakking geweest, want ja, iedereen weet wel dat wij toch geen koffiedrinkers zijn, dus vragen ze er ook niet naar. Toen mijn broertje op zichzelf ging heb ik het ding maar aan hem gegeven. Maar hij drinkt ook geen koffie dus het ding zit al 7 jaar ongebruikt in de verpakking.

Hij krijgt wel thee en zal het wel overleven.
lol :mrgreen: vast wel :wink: mijn man is alleen maar een koffiedrinker dus dan zetten we senseo. Als mijn ouders of schoonouders komen dan zet ik wel gewone koffie uit het apparaat want daar vind ik senseo te duur voor. Dan gaan de pads in een keer wel heel hard!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 19 mar 2008 12:29

Ik zette altijd koffie met een filter in filterhouder op een thermoskan. Vond men altijd erg lekker koffie. Later kreeg ik een koffiezetapparaat van iemand cadeau.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 13:17

Nou, hier beneden is het best wel ok. Die man kan hier binnenkomen en dan zoeken ze het maar uit.

Hij mag alleen in geen geval zeggen 'show me your house'

Dan ga ik gillen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 mar 2008 13:20

Galateia schreef:Nou, hier beneden is het best wel ok. Die man kan hier binnenkomen en dan zoeken ze het maar uit.

Hij mag alleen in geen geval zeggen 'show me your house'

Dan ga ik gillen.

joh, mijn man heeft een keer na de vakantie, heel het huis was een PUINHOOP, de makelaar gebeld om het huis te taxeren. Die vent kwam dus binnen een uur!
Ik heb alle losliggende rommel in een inbouwkast gemikt. Helaas... die moest ook open....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 13:21

Dat maakt vandaag wel memorabel: ik kan nu zeggen, wat ik in het huishouden heb gedaan!!!

- alles wat rommelig was naar boven gegooid, dus ligt nu op de overloop
- stofzuigen
- tv gestoft en de vensterbank
- tafel in de keuken leeg gemaakt
- tafel in de woonkamer leeg gemaakt
- kussens en plaids weer waar ze horen
- rondom de open haard even met een vochtige doek schoongemaakt
- bleek in de plee
- schoenen in de daarvoor bestemde kast in de gang

Zow. Hier moeten jullie het voorlopig de komende jaren maar mee doen!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 mar 2008 13:51

Haha Galateia, dit bericht van jou komt in de Refoweb-kronieken! :D Dat wij deze dag nog eens mee mogen maken, reken maar dat we dat allemaal als een voorrecht beschouwen! :wink:

Maar mooi dat het allemaal een beetje opgeruimd is, ideaal die slaapkamer zo, daar gebruik ik 'em ook vaak voor :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2008 14:05

Ik had op mijn studentenkamer altijd een pot oploskoffie, ging ook prima.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 mar 2008 14:30

Ik drink geen koffie, m'n man gebruikt de senseo en bij visite zetten we vaak een pot koffie.
Ik heb vanmorgen gewerkt, nu heel relaxed m'n huishouden aan't doen. 2e was draait nu, 1e hangt buiten te drogen. Kattenbak 's goed schoongemaakt. Al het belangrijke beneden afgenomen. Sausje gemaakt voor bij de pasta vanavond. Ben ik dan lekker snel klaar. Nu nog even zuigen, dweilen en de wc en dan hou ik 't weer voor gezien vandaag.
Kans is groot dat ik vannacht m'n bed ook weer uit moet, dus een beetje rust is dan ook wel lekker.
Ik heb boven ook lekker een rommelkamertje voor alle rommel waarvan ik nog geen zin heb om het uit te zoeken. Ideaal! Alleen begint het nu wel weer te kriebelen om weer s op te gaan ruimen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 mar 2008 14:43

Wij drinken altijd 's morgens een kop koffie en soms 's avonds nog 1.
Zet atlijd gewoon verse, hebben wel een senseo maar vinden wij niet zo lekker.

Heb vandaag de keuken en bijkeuken en wc goed uitgesopt, boven wat ramen gezeemd, en was vandaag weer gastouder, moet alleen nog even strijken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 14:45

Muhaha die Galateia!
Wat een giller zeg :mrgreen:

Losliggende rommel meteen neerleggen waar het hoort is volgens mij net zoveel werk als een trap opsjouwen en op de overloop deponeren. Heb je alles twee keer in handen, maar ja, das mijn bescheiden mening 8)

Ik krijg trouwens helemaal de kriebels van mn moeder, die heeft het al een week over de 'grote schoonmaak' die moet gebeuren :?
Doen jullie daaraan?
Vanmorgen zei ze trouwens: 'Als ik hier klaar ben kom ik jou wel helpen, want jij hebt het druk zat om vanalles overhoop te halen waar twee kids tussen doorrennen.' Bedankt ma :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2008 14:51

mijn man drinkt eigenlijk alleen koffie maar die wil echt geen senseo! vind hij niet zo lekker als versgezette koffie! dus wij hebben geen senseo neemt alleen maar plek in op aanrecht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2008 15:16

Galateia schreef:Hm. Ok, adem in, adem uit.
Die man heeft natuurlijk een looproute: die moet ik even ok maken. Ik begin bij de voortuin. Hm. de emmer met knalroze spons van ons raamzeemavontuur liggen daar nog ergens. Ok. En de wc natuurlijk. En een fantastische outfit. Ok. Rustig. Het is idd een man.

:schaterlach:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 15:25

Ze zijn er bijna, over 10 minuten :|

Smurffie